Hop til indhold

Hjælp mig!!

Gæst please må jeg ikke nok
 Share

Recommended Posts

Gæst please må jeg ikke nok

Hej

:vedikke: Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er rigtigt at en bomuldshund er allergi-venlig, og hvordan tester man om man kan tåle den. Er der andre racer der er allergi-venlige?:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst celinamoon

Så vidt jeg ved er pudler allergi venlige, men jeg må ærligt indrømme jeg ikke aner om Bomulds hunde er det.

Velkommen til, og jeg håber du finder det du søger. :mrgreen:

P.S. tjek eventuelt linket, skulle vist stå noget med allergivenlige racer (er bare for doven til selv at kigge, hæhæ)

kennel-malenesminde.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

bichon-racerne er vist alle allergivenlige? :vedikke:

og pudlen er også, da den ikke fælder.

kontakt opdrætter, og få dig en tot hår med hjem. hav den liggende ved siden af hovedpuden e.l. så finder du ud af om du reagerer :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Som udgangs punkt er ingen hunde allergi venlige - de er alle gjort af det samme stof - dog siges det at hunde uden underuld skulle være bedre end de som har underuld. Det bedste man nok kan gøre er at tage kontakt til opdrættere af såkaldte "allergivenlige" hunde - få noget pels fra hunden og gå med det på sig og evt. sove med det på natbordet ved siden af sengen.

Forskere: En allergivenlig hund findes ikke - Vi med hund | www.bt.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

min kæreste har både hundeallergi og allergi for stort set alle andre pelsdyr, pollen og støvmider - han sover i ske med vores löwchen hver nat. MEN jeg vil virkelig opfordre til at tjekke det grundigt, og jeg synes slet ikke, at en smule afbørstet pels under hovedpuden er nok til at afgøre, om det kan gå. jeg vil anbefale flere besøg indendørs hos opdrætter eller andre med den ønskede race og allerhelst, hvis muligt, pasning af en hund af racen, gerne med overnatning i rummet. stadig er der altså ingen garanti for at en reaktion ikke opstår senere. vi besøgte löwchens 3 gange, før vi hentede vores hvalp, og vi var rimeligt trygge. min kæreste får i øvrigt lidt allergi, hvis han er i rummet, når jeg klipper hunden eller børster - så han tåler bedst pelsen, når den stadig sidder fast, så er der tilgengæld ingen problemer.

i øvrigt dækker bichonracerne over bichon frisé, bichon havanese, coton de tulear (bomuldshund), löwchen og bolognese. disse racer samt pudlen burde være nogenlunde lige allergivenlige, og de har i øvrigt også en del til fælles rent adfærdsmæssigt. hvis i bor i københavn, er i velkomne til at besøge vores hund, hvis i vil have en indledende idé om, hvorvidt det er realistisk for jer at få hund i familien.

Link til indlæg
Del på andre sites