Hop til indhold

Gode godbider til hvalp.


Annette
 Share

Recommended Posts

Altså, tørfodret er ikke det vilde hit som godbider. Vores Messi virker ikke så motiveret når vi bruger dem.

Jeg har så kogt et kyllingebryst og skåret det ud i meeeeget små stykker. Frosset en del i portioner så de er til at tage ud lidt af gangen.

 

Men er det ok at bruge det som godbider? Han bliver super motiveret når vi bruger dem. Men det skal jo helst ikke gå ud over appetitten ved fodringstid (har det ikke gjort endnu, han er en Golden/madører).

 

Men er der andre ting jeg kan bruge allerede nu? Bare for variationens/motivationens skyld. Han er 8,5 uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har altid anvendt tørfoder til mine beagler og de er meget madglade alle 3 - jeg har så for motivationens skyld brugt andet tørfoder end det de normalt får at spise.

Små stykker gulerod, gourmix pølse, dåsefoder der er bagt i oven har jeg også brugt.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg mener bestemt ikke, at messi tager skade af, at få kylling eller andet end foder som tilskud i form af godbidder til træning - så længe i ikke træner ham nonstop med meget rå mængder, skal han nok få, hvad han har brug for. vores hund responderer også bedst på bløde, kødlige ting f.eks.

 

forskellige typer kødpålæg og kødpølser i bittesmå bidder

torskerogn

fiskefrikadeller

vådfoder

lynstegt hakket oksekød

ost

tørret lever (som de dog ikke skal have hver dag, men det er et stort hit og du kan nemt hjemmetørre små bidder i ovnen)

 

osv. af købegodbidder har vi mest held med strips af rent kød, særligt andestrips er et hit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Herhjemme bruger vi en masse forskelligt til Mokkah... Og skifter rigtig meget rundt i mellem de forskellige ting.

 

F.eks. alm. mellemlageret ost i små stykker (Jeg tror næsten det er hans livret), bacon, frikadelle stykker, skinke tern, pølse, tørfodder, levergodbidder, andre godbidder, rugbrød (elsker han også når det er fremme), gulerodsstykker, agurk. Det er næsten kun fantasien der sætter grænsen når det er en retriever. :-)

 

Jeg fik et lille tip om at tage en pølse og skære ud og så blande i en frysepose sammen med noget tørfodder... Det skulle give tørfodderet duften af pølsen. Det er nok mest når man klikker træner, for der ryger rigtig mange godbidder ned.

 

Vi havde samme problem med Mokkah i starten da han fik mad 4 gange om dagen. Der var tørfodderet ikke det helt vilde hit, men det er blevet meget bedre nu hvor han er nede på mad 2 gange om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger kogt kød - enten lever, hjerte, kylling eller svinekød. Eller hvis vi har en god bøf i overskud (mørbrad, filet og lignende). Hvis det er en stegt bøf, plejer jeg lige at vaske den fri for salt og peber.

 

Bella er super kræsen, så derfor er det nødvendigt med lidt opfindsomhed. Men da hun endnu ikke var kræsen, brugte jeg mest frikadeller og pølser:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Taaaark for kaffe. Det skal Messi dog ikke lære at sætte pris på. Kan huske som barn min far opbevarede den gamle i stuen.

Så var den bedst.

 

Jeg køber gerne en fedtfattig, billig en på tilbud når de engang imellem kommer. Så ifører jeg mig engangshandsker og skærer den ud i tern med det samme, som kommes i små fryseposer svarende til, hvad jeg plejer at bruge på en træningssession. De små poser samles så i en plastboks til mad, der er opgivet (!) til formålet.

 

Så kan jeg bare tage en pose ud og bruge ved lejlighed, uden at stinke hytten til hver gang. Det bedste er, når Taiki har fået 1-2 af de første ostehapser, så lugter mine fingre godt og det er nemt at føre ham lidt rundt /få ham til at følge min hånd.

Lidt snyd måske, men det virker glimrende, han lærer mange ting på den måde, f.eks. plads og stå frit. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Heldigvis fungerer en skive af den mellemlageret rigtig godt på Mokkah... :-)

 

Det gør det også på Taiki, men jeg mener det virkelig når jeg siger, at han vil gøre ALT... for en Gammel Ole. Da han fik en smertestillende indsprøjtning, sad han ret op og ned uden at fortrække en mine, fordi jeg havde åbnet posen med 4 stykker tern i og han ventede på at få et "Go'!". :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...