Hop til indhold

Ny hvalp (Hund nr 2)


Kipper
 Share

Recommended Posts

Hey allesammen

 

Nå nu er Bella ved at være halvandet år, og vi går og spekulere på at anskaffe os hund nr 2 :lun:

vi har snakket lidt om racer og vil gerne havde en af sammen afstøbning som Bella, ikke nødvendigvis samme race, men en i samme størrelse og gerne med sammen sind, Bella er jo en stille og rolig hund, der er meget legesyg, men er omsorgsfuld over for alt og alle. Hun har et super dejligt temperament, og er okay nem at træne. Mit spørgsmål lyder på om det er for tidligt at anskaffe os hund nr 2 ? og vil det være fornuftigt at få nr 2 inden man får børn eller først vente til efter?

 

Hilsen Sarah og Bella :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg er typen der siger "Gør det".

 

Selvfølgelig bliver du nød til at gøre det klart i forhold til planlægning af f.eks. børn. Planlægger du at få børn indenfor de næste 2 år ville jeg nok sige vent... Er børne planerne først om 3-4 år eller mere, så synes jeg afgjort nu er et fantastisk tidspunkt at få hund nr. 2, så vil den være over hvalpe og unghunde stadiet når du skal have børn, og derfor på mange punkter være lidt mere "stabil".

 

Nogen siger man skal vente med hund nr. 2 til hunden er 3-4 år, andre siger det ikke betyder noget.. Der vil være rigtig mange uenigheder i forhold til det.

 

Jeg siger det kommer an på hvordan din hund er... Har du tid og overskud til hund nr. 2, også hvis den skulle tage ekstra tid at træne, f.eks. alene hjemme træning osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Føler at overskuddet er der til det nu, også alt det med renlighedstræning, hundetræning, hjemmetræning osv, man skal jo være klar til det og det føler jeg at vi er :-)

 

Ang. børn er det noget der ikke er på tale lige pt, da vi først skal være klar til det begge to :-)

 

Det jeg tænker det er om Bella er moden nok til det endnu, da hun nogle gange har ekstremt meget energi, og er MEGET mor syg :-) Men tror tilgengæld også at det er noget der kan gavne hende helt vildt, og at hun ville nyde det med en bette ny :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man godt komme ud og besøge opdrættere, uden det lige er deres hvalp man skal købe ??? Vi vil gerne havde en der er som Bella, måske endda samme blanding Det skal helst være en hunhund mere, da det er nemmest :-) er det svære når det er samme køn ???

 

Ja, det kan man sagtens, man har da lov til, at komme og kigge, uden man absolut skal købe en af deres hvalpe.:-)

Hvad blanding er Bella ?

Vi har haft 2-3 hunhunde samtidig og ikke haft nogen problemer der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Også selvom man selv har hun med ??? :-) hun er en blanding mellem japansk spids og samojede :-) hvor stor alders forskel var der på dem ??

 

Det ved jeg så ikke...altså det med, at have hund med, men det kan man vel forhøre sig om.:-)

Den yngste var 6 mdr. da vi fik hende og da var vores 2 andre hunde hhv. 8 og 12 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes måske i skal lade jeres hund få lov at blive mentalt moden før i skal have hvalp også for at der bliver lidt større alderes forskel på dem i forhold til status. Det er bare en forebyggende foranstaltning i forhold til måske senere problmer hundene imellem.

Jeg har 2 tæver og der er 3 år imellem.

 

Og så gøre jer helt klart HVORFOR i vil have en hund mere? Er det yngelplejeinstinktet der sætter ind, så i gerne vil udvide flokken eller hvad er det i tænker i får ved flere hunde kontra en?

For der er noget mere arbejde i en hund mere, selvom det også er dejligt:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvornår er en hund mentalt voksen ??? Og hvordan ved man det :-)

 

Vi har altid gerne ville havde 2 hunde, men var enige om vi ikke ikke skulle havde 2 små hvalpe samtidig, så vi ville vente til Bella blev en passende alder før vi fik nr to.

 

Hvad angår rang, kunne jeg godt være lidt bange for hvordan det ville gå med bella, da selvom hun møder yngre hunde så er hun altid underdani, og sådan har hun altid været, ved ikke om det er noget vi har gjord forkert i hendes træning eller hvad det lige er.

 

Vi ved godt det kræver ekstra at havde to hunde, det er vi indstillet på :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...