Gæst Sitto Skrevet Juli 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2012 Når Ayo helt uprovokeret pludselig lød sådan i nat, er der så ret mange andre muligheder end Reserve Sneezing? Det var desværre ikke blot et lille anfald på få sekunder - det tog ret lang tid at få hende til at holde op. Jeg tog hende op, maserede hendes mave, og lidt på halsen - tog hende ud så hun fik noget at drikke og en lille klat leverpostej. Så holdt hun egentlig op - og kom lige en tur ud i haven igen. Så gik vi ind i seng igen - her havde hun nogle bittesmå anfald i en periode, inden hun faldt helt til ro. Det var ikke noget hun selv gad rejse sig for, men det var lige sådan et enkelt "sneez" der indimellem i en periode, inden der blev helt ro. Hun nøs ikke - men lød præcis som hunden i linket. Jeg har ALDRIG oplevet det før. Og blev faktisk en smule ræd da hun ikke bare stoppede af sig selv igen efter kort tid. Da vi puttede os i sengen igen, lagde hun sig i fodenden igen, og jeg blev nødt til at ligge min fod på hendes brystkasse, så jeg hele tiden kunne mærke hendes lille hjerte... Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, så døjer mange små hunde med det - og det er sjældent man operere dem for det. Og som sagt er der her også første gang vi oplever det. Men hvad kan man gøre for at afhjælpe det og få stoppet anfaldet igen - hvis det sker igen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Tricket er at hun skal trække vejret gennem munden - så hold hende for næsen og vær brutal, hun vil stritte imod, men hvis du holder fast så kommer hun til at trække vejret gennem munden og vupti, så stopper det (tager måske 5-10 sekunder), efterhånden er mine begyndt at stå pænt stille, mens jeg holder dem for næsen, men jo, det er lidt væmmeligt at 'kvæle' sin hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Tricket er at hun skal trække vejret gennem munden - så hold hende for næsen og vær brutal, hun vil stritte imod, men hvis du holder fast så kommer hun til at trække vejret gennem munden og vupti, så stopper det (tager måske 5-10 sekunder), efterhånden er mine begyndt at stå pænt stille, mens jeg holder dem for næsen, men jo, det er lidt væmmeligt at 'kvæle' sin hund. Det må vi prøve, hvis det sker igen. :5up: Men øv, hvor er det altså ikke rart at se på - og helt sikkert heller ikke rart at man er nødt til at holde dem fast og holde for næsen. Men er det måden at stoppe anfaldet på, er det jo klart det bedste - for det var et pænt langt anfald hun havde i nat. :ae: Men havde absolut ingen anelsen om hvordan man stoppede det, for jeg har som sagt (heldigvis!) aldrig oplevet det før. Men kunne godt læse mig frem til her i dag, at folk holdt deres hunde for næsen - det var dog på HG jeg læste de ting, så følte jeg liiige ville tjekke op med HF også - jeg har lidt større tillid til jer end blot HG Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Duffy gør det også nogle gange :-( Hvis hun trækker i snoren, bliver for opkørt, gravet huller etc.... Men er det farligt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jaffa Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Cille har også reverse sneezing. Det kommer når hun er ivrig. Jeg har forsøgt at holde hende for næsen, men opgav. Nu holder jeg hende ind til mig og klemmer omkring hendes brystkasse. Så stopper hun. Slipper jeg for hurtigt, så kommer det øjeblikkeligt igen. Jeg forsøgte, efter råd fra hende der har hendes bror, at give hende en behandling mod næseorm. Det havde broren åbenbart haft. Synes det har hjulpet lidt, men det er ikke helt væk. Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Der er ingen tvivl om at det er reverse sneeze - det kommer når hunden har en såkaldt "blød gane" Min ældste beagle har det - det kommer og går så man kan sige der ikke er noget mønster i det - og hunden du har linket til lyder nøjagtig som ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Duffy gør det også nogle gange :-( Hvis hun trækker i snoren, bliver for opkørt, gravet huller etc.... Men er det farligt? Nej det er ikke farligt - kun hvis ganen bliver så blød at det lukker af for luftvejene - i sådanne tilfælde er en operation nødvendig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Hold da op... Hvad min hund ikke fejler efterhånden.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Tusinde tak for jeres hjælpsomme svar :kys: Jeg er desværre heller ikke rigtig i tvivl om at det er Reserve Sneezing - for det lyder præcis som hunden på videoen - og desværre kom det også fuldstændig uprovokeret. Jeg håber vi kan klare os med at holde hende ind til os eller holde hende for næsen når det sker igen. Men mon ikke - mange små hunde lever jo sådan med det, uden operation er nødvendig. Jeg har også læst mig frem til at operation gør man kun i de helt ekstreme tilfælde, hvor der bliver lukket af for luftvejene og hunden besvimer af det. Men det er bestemt ikke sjovt at se på, selvom det ikke er direkte farligt.. Men jeg er lidt mere rolig nu - når man ved hvad man skal gøre når det sker igen - og ved det ikke er farligt. Tak for jeres hjælp søde HF Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Jeg spørger af uvidenhed: Er det ubehageligt for hunden og har de svært ved at få luft, når det sker? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Jeg er desværre heller ikke rigtig i tvivl om at det er Reserve Sneezing Jeg synes ikke du skal være ked af det - Petrine som er yderst sart tager sin returnys med ophøjet ro, ingen panik, ingen skræk, hun står bare og venter til det går over, så det kan ikke være vildt ubehageligt, tror mere det er væmmeligt at se på. Så jeg tænker heldigvis det bare var returnys og ikke noget slemt :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts