kharder Skrevet Juli 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2012 Er der nogen som kender eller selv har trænet i DKK? Jeg har kig på kurset "Kørekort til hund". Beskrivelsen lyder spændende, da det ikke kun foregår på en træningsplads, men også ude i verden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret Juli 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2012 Er der nogen som kender eller selv har trænet i DKK? Jeg har kig på kurset "Kørekort til hund". Beskrivelsen lyder spændende, da det ikke kun foregår på en træningsplads, men også ude i verden. Der er rigtig mange her der har trænet/ træner i DKK. Jeg kan ikke helt gennemskue hvad spørgsmålet går på, men hvis du er ny indenfor hundetræning, så er kørekort til hund sikkert et fint sted at starte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kharder Besvaret Juli 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2012 Tak for svar... Det handler mest om hvordan træningen foregår i praksis? Jeg er overrasket over, at prisen er så billig i forhold til mange andre kurser. Da Bella er en genbrugshund, der ikke har fået noget synderlig træning, har vi brug for et sted at træne der minder om dette. Problemet er, at når Bella kommer ud på den anden side af havelågen, så ruller adrenalinen i årerne og hun er ikke til at komme i kontakt med. Vi har brug for hjælp i forskellige miljøer af en erfaren træner som kan give hjælp og råd når situationen spidser til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Juli 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2012 Jeg siger spring på. Det er super god træning og hundene lærer, hvad de skal kunne for at kunne begå sig ude i virkeligheden og og og det kan godt være at Bella ikke består prøven i første hug, men så om igen. Blæs på prøven, men se på alt det positive I får ud af træningen. Jeg er helt sikker på, at I bliver rigtig glade for det PS: Og ja, vi har gået med begge vores. Også efter vi ikke kunne tage flere prøver med dem, men bare for at holde det ved lige og hyggetræne med dem.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kharder Besvaret Juli 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2012 Tak for svar.. Det er helt sikkert noget vi skal prøve. Jeg har efterfølgende fundet andre tråde her på forum, hvor der også er tilfredshed med kurset. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret Juli 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2012 Tak for svar... Det handler mest om hvordan træningen foregår i praksis? Jeg er overrasket over, at prisen er så billig i forhold til mange andre kurser. Da Bella er en genbrugshund, der ikke har fået noget synderlig træning, har vi brug for et sted at træne der minder om dette. Problemet er, at når Bella kommer ud på den anden side af havelågen, så ruller adrenalinen i årerne og hun er ikke til at komme i kontakt med. Vi har brug for hjælp i forskellige miljøer af en erfaren træner som kan give hjælp og råd når situationen spidser til. Hvordan træningen foregår rent praktisk og hvor erfaren træneren er, varierer fra sted til sted, og fra træner til træner. På trods af at man tit hører "sådan træner de i DKK, DCH, Retriverklubben, osv", så er der rigtig store individuelle forskelle. Hvis du ikke har så stor erfaring, har du nok svært ved at formulere specifikke krav. Jeg synes du skulle melde dig, jeg er sikker på at du får noget brugbart med dig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts