Gæst MortilKIA Skrevet Juli 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2012 Hej. Jeg legede med min hund i går, og i legen kom hun til at bide/nappe mig i armen, og har efterfølgende (kort tid senere) fået det her mærke. Skal jeg have en vaccination eller er det kun hvis der er bit hul? mvh Mette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Juli 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2012 Hvis hunden har bidt hul og det bløder,så skal du være dækket af stivkrampevaccine. Vaccinen holder i 10 år, så det kommer an på, hvornår du sidst fik den..? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Juli 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2012 Benyt lejligheden til at få en stivkrampe, hvis ikke du har fået inden for de sidste 10 år. Hilsen hende der permanent har sår og blå mærker på armene efter lidt for vild hundeleg! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2012 Hvis du planlægger udenlandsrejse og din stivkrampe er ved at nærme sig de 10 år, skal du tage ind til lægen og få en vaccine. Mere fordi du skal vaccineres hvis du skal til udlandet, og hvis ikke der er nogen grund til at du får vaccinen, skal du selv betale. Derfor opfandt min læge sidste gang et kattekrads:-) Hvis du er dækket ind med stivkrampe, er der ingen grund til at spilde lægens tid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MortilKIA Besvaret Juli 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2012 Tak for de gode råd, hun bed ikke hul, men det er min første hund og har ikke rigtig sat mig ind i ALT med hund endnu... Har ikke fået stivkrampevaccination, heldigvis har der ikke været noget, men er det en god ide at få en selvom man ikke er blevet bidt hul i når man har hund? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret Juli 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2012 Det er altid en god idé at have stivkrampe (i hvert fald hvis du spørger mig) -også selvom du ikke rejser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2012 Tak for de gode råd, hun bed ikke hul, men det er min første hund og har ikke rigtig sat mig ind i ALT med hund endnu... Har ikke fået stivkrampevaccination, heldigvis har der ikke været noget, men er det en god ide at få en selvom man ikke er blevet bidt hul i når man har hund? Hvis du ikke har en gyldig vaccine, skal du selvfølgelig have en. Om ikke andet, fordi der er så meget andet du kan komme til skade med. Men jo, har man hund, er det er god ide at være sækket ind. De kan jo godt komme til at bide i leg eller kradse. Så afsted til den gode doktor og få et prik:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts