Hop til indhold

Så kom lille Nano hjem og bo :)


Gæst Nano
 Share

Recommended Posts

1. dag.jpg

 

Jubii, endelig endelig oprandt dagen hvor Nano kom hjem :) Sidder lige og skriver dette indlæg mens Nano ligger og sover (se billede).

Vi hentede hende i formiddag efter hun var kørt rigtig godt træt hos opdrætter. Køreturen fra Vejle til Silkeborg (som tager en hel time) klarede hun rigtig flot uden køresyge... Efter 15 min gik det op for hende at mor og søskende ikke var med, så der begyndte hun at pibe og ryste lidt. Det klarede vi dog ved at lægge hende i en minisækkestol som også skal bruges til "kurv" og den blev hun rigtig tryg ved. En smule af hendes vante mad hjalp også med at skabe en god ramme:)

Da vi kom hjem legede vi lidt ude på græsset og hun fik tisset af. Så skulle lejligheden tjekkes ud - i starten var hun mest glad for tæpperne men nu piber hun ikke længere når hun går på trægulvet. :) Hun har selvfølgelig sovet meget af dagen, men hun virker tryg og glad efter omstændighederne... Når vi leger logrer hun løs og slikker os overalt og så er hun utrolig nysgerrig - især udenfor:) Hun har endnu ikke tisset indenfor, men Mette, min søster, har også gjort det rigtig godt mht. renlighedstræningen... Vi håber vi kan følge op på det gode arbejde! :)

Det bliver spændende at se om vi får en rolig nat!! Det er kæresten som har vagten den 1. nat, men tror nu det bliver lidt svært at sove selvom jeg har "fri", hvad enten hun kommer til at pive eller ej.. Det er jo helt nyt med sådan et lille væsen i lejligheden... ;) Hun skal ligge ved siden af vores seng, så vi lige kan lægge en hånd ned til hende hvis hun bliver urolig...

SAM_1363.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak :)

 

Hehe, ja mine forældres gravhund på 12 år er mere kat end hund (hun tror dog selv hun er en stor vagthund!) - meget selvstændig - dog til tider lydig når det lige passer hende eller hvis godbidderne er gode nok;)

 

 

Min søsters gravhund er den mest eksemplariske hund jeg kender - så håber lidt at Nano med lidt vejledning bliver ligeså:)

Link til indlæg
Del på andre sites

tak :)

 

Natten gik bare over al forventning... :) hun var oppe og ude og tisse kl. 24 og kl 4.30 og lagde sig pænt til ro igen da hun kom ind igen. Hun pev en enkelt gang men faldt hurtigt til ro igen. Kl. 7.15 stod vi op.. :) så vi er tilfredse...

 

Noget som er lidt træls er at hun har tisset inde 2 gange i dag - ca. det samme sted hver gang, selvom vi har gjort grundigt rent efter hende... Begge gange har det været lige efter hun har tisset og lavet ude... Ved godt at det er hvad man kunne forvente og at hun stadig bare er en lille hvalp så vi klør på.... :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er ude hele tiden (tak til vejret) så det er lidt underligt hun lige gik ind og tissede efter hun lige havde gjort det... måske var hun bare ikke blevet helt færdig who knows... synes også det er svært at reagerer hurtigt nok, for ja man spotter lige hun skal tisse (hun søger), men man når ikke lige at reagerer før det er sket... og det nytter jo ikke noget at gå hen og tage fat i hende (og bære hende ud) mens hun tisser, for så bliver hun bare forskrækket... men så længe hun langt de fleste gange gør det ude, så er jeg tilfreds. :)

 

Vi er ved at vænne hende til et transportbur, men det er godt nok svært at få hende til at gå derind trods vi putter tæppe, mad og legetøj derind.... tror lige der går et par dage før hun føler sig tryg ved den til at gå derind...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kunne forestille mig at en hvalp skal forbinde tisse/ lave med at være udenfor men hvis i er der hele tiden kan det måske være svært for hende at forstå det, udover at i selvfølgelig roser hende når hun gør det.

 

knudret forklaring men håber du forstår :-)

 

vi oplevede at kræet lige pludselig var renlig men det var først i 4 måneders alderen så hun har lidt tid at øve sig i :-)

 

mht buret har du nok ret i at det tager lidt tid - der er jo mange nye ting og mennesker som hun skal vænne sig til, men jeg har aldrig selv brugt det så har ingen gode råd. i kan jo dårligt selv sidde der med hende formoder jeg :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

tror du har misforstået mig... :) selvfølgelig er vi der ikke "hele tiden", men vi er der jo meget, i og med hun er ude ca. hver halve time når hun ikke sover :)

 

ja jeg er heller ikke bekymret endnu hehe... det ville sørme være for tidligt på 2. dagen efter ankomst ;) hun skal skam nok blive renlig, hun er rigtig dyyygtig! :D

 

ville også ønske vi kunne undvære et transportbur, men det kan vi ikke rigtigt synes jeg... vi har ingen bil og er afhængig af offentlig transport når vi skal rejse og der skal vi have et bur eller en taske som hun kan sidde i.... og en taske er ikke lige mig :S den bliver hun jo også for stor til på et tidspunkt...

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe, mente det var en gode at det er godt vejr, når man nu er så meget ude pga. vaps... :D meget kan misforstås på skrift... ;) Det har jeg set i utallige tråde herinde... i det her tilfælde var det jo fordi jeg ikke var grundig nok i min forklaring.

Det bliver nok lidt mindre hyggeligt når det står ned i stænger... men så må man bare tage regntøj på... :D

 

Ja alternativt kan vi jo have hende på "gulvet" i bussen eller toget i snor (de må ikke sidde på sæderne) men vil lige se om vi kan få det til at virke med buret... kunne være rart hvis hun rent faktisk synes det var hyggeligt at ligge derinde i sin hule...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit kræ kan jo ikke lige transporteres sådan men er det ikke besværligt at gå med et bur??

 

Jeg ville måske hellere vælge en taske som heller ikke vejer så meget men det er jo en smagssag og jeg er spejlblank mht erfaring :-)

 

Mht misforståelser så opstår de måske hvis folk ikke lige spørger om det er forstået korrekt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

bur.jpg

Det her er buret vi har... det er bare rødt. hun kan sagtens være derinde bade ligge strakt, stå op og vende sig... ved dog ikke om hun synes det er for trangt... det er en mulighed.... det smarte ved buret er at der er "øjer" så man kan sætte strop i og bære det og så er der også et håndtag... så det er ikke besværligt at gå med... det er også smart at man kan tage "låget" af den røde del og selve lågen... hun vil godt ligge i den når låget og lågen er af... næste skridt må vel være at sætte låg på og så stadig uden låge...!? Det er i hvert fald sådan vil har gjort ind til videre men andre forslag ønskes også :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nano sover ikke i buret der står i stuen.... men hun går nogle gange ind og lægger sig 1 min med et legetøj (uden låg)... Nano sover i en sækkestol i soveværelset, i stuen sover hun bare i sofaen og når vi er i køkkenet ligger hun på en pude med krøyerkugler i.... så det er måske derfor hun ikke gider ligge i buret fordi hun har andre meget mere komfortable steder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige købt en ny pude til kræet men han foretrækker gulvet så det er vist en smagssag :-)

 

Jeg tror at hvalpe kan lide afgrænsede steder og føler sig mest trygge når noget omgiver dem og så er kassen jo bedst - hm måske er det bare tilvænning...

 

Hun er jo heller ikke helt udlært endnu :-)

 

Spiser hun sin mad i buret eller er det godbidder i lægger der?

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har prøvet med hendes mad, men det virker ikke atraktivt nok så vi bruger bitte bitte små stykker skinkepålæg.. Og det er bare sagen... her til aften er hun gået ind i buret uden vi opfordrede hende så tror vi er på rette vej med det...

 

her til aften var vi på en kort snusetur ned af vejen (20 m ca. ) som tog en halv times tid og da vi kom tilbage hilste hun på en stor men venlig og rolig labrador ;D Hun peb ikke og rystede ikke men gemte sig lidt under vores ben og lod labradoren hilse... så det gik ok syntes vi i og med hun kun har mødt 3 hunde ud over sin familie... da hun kom ind viste hun dog stress tegn - hun var totalt hyperaktiv - susede rundt, knurrede af sit legetøj og jagtede sin hale hvilket vi har læst (hvalpen af lone greva) ikke er så godt... så vi prøvede at berolige hende ved at løfte hende op i sofaen og ae hende... efter et par minutter sov hun heldigvis...

 

vi er jo ih åh så bekymrede 1. gangs hundeejere :S

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...