Hop til indhold

Flytte søvnen?


Gæst awina
 Share

Recommended Posts

Gæst awina

Nogle gode ideer til at flytte på søvnen?

 

Coda går i slap af mode fra kl. 21 hvilket er fedt, men hans søvn ligger fra 22 til 4:45 og det ville jo være rart hvis den lige lå en times tid senere. Jeg giver ham ikke morgenmad før kl. 6 men jeg kan ikke rigtig finde ud af at skubbe aftenen. Prøvede at skubbe alt i aftes, men han er pludselig helt umulig at holde vågen...det er bare over and out kl. 22

 

Har er der konstant adgang til vand, jeg undrede mig over der i en af mine bøger står man giver vand så det passermed tissetider! Har jeres ikke konstant adgang til vand?

da vi var oppe i nat, kl. 1 drak han lige en masse vand inden vi sov videre, det kan jeg da godt se ikke er smart hvis jeg gerne vil have han sover en time længere, men han skal vel have vand når han er tørstig også selvom det er nat, eller??

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle gode ideer til at flytte på søvnen?

 

Coda går i slap af mode fra kl. 21 hvilket er fedt, men hans søvn ligger fra 22 til 4:45 og det ville jo være rart hvis den lige lå en times tid senere. Jeg giver ham ikke morgenmad før kl. 6 men jeg kan ikke rigtig finde ud af at skubbe aftenen. Prøvede at skubbe alt i aftes, men han er pludselig helt umulig at holde vågen...det er bare over and out kl. 22

 

Coda har min sympati - jeg kan heller ikke holde mig vågen længere end til kl. 22 - senest :mrgreen:

Som regel kommer hvalpe med tiden til at indrette sig efter familiens søvnmønster, men jeg tror der findes A og B hunde, ligesom der findes A og B mennesker. Jeg har selv en B-hund, som helst ikke står op før middag. Men hende har jeg heller ikke haft fra hvalp, så det har måske noget med det at gøre :vedikke:

 

Har er der konstant adgang til vand, jeg undrede mig over der i en af mine bøger står man giver vand så det passermed tissetider! Har jeres ikke konstant adgang til vand?

da vi var oppe i nat, kl. 1 drak han lige en masse vand inden vi sov videre, det kan jeg da godt se ikke er smart hvis jeg gerne vil have han sover en time længere, men han skal vel have vand når han er tørstig også selvom det er nat, eller??

 

En hund skal have adgang til frisk vand hele døgnet! Det må være en halvgammel bog du har haft fat i, for det er en metode, der ikke anbefales længere - og i øvrigt, heldigvis, aldrig har været brugt ret meget.

Klap dig selv på skulderen, du gør det rigtige :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gammel er det Coda er? En hvalp ER jo en baby, og det betyder også at dens søvn-rytme kan være lidt skæv i forhold til voksne mennesker.

 

Jeg vil tro at Bella var omkring 5 mdr. før hun sov igennem og sov til kl. 6 om morgenen. Indtil da var vi oppe med hende om natten, i starten 2 gange og senere 1 gang hver nat.

 

I dag er hun B-hund og vil egentlig helst sove til kl. 8-9 stykker. Når min mand indtil for et par uger siden stod op kl. 5, nægtede hun så meget som at værdige ham et blik:-)

 

Så hav tålmodighed - lige pludselig sover han gerne lidt længere, og måske en dag han bliver en rigtig syvsover:-)

 

 

 

I øvrigt - hvad med et par billeder?:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

ikke for at gøre dig ked af det men Basso på 1 år står stadig helst op kl 0430......

 

jeg er enig med Umulia i at der nok er A og B hunde men på den anden side står min mand også (helt frivilligt...) ofte op på det tidspunkt så det kan være svært at være hund hos os :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt med på at han er baby (9 uger i morgen) og vi skal op om natten osv osv...

 

Jeg ønsker bare at forsøge at skulle hele hans søvn en time, så ville det passe storartet :slem: Dette gøres jo med held med menneskebabyer, ved at justere aktiviteter og mad langsomt mod målet, så det må også kune gøres med en hund. Jeg ved bare ikke helt hvordan :roll:

 

Han får mad ca. kl. 6 - 13 - 19:30 Han er lidt sjov med maden, gives den en halv time tidligere end han lige mener han er sulten så rører han den ikke. Gives den på, hvad åbenbart er det rigtige tidspunkt, spiser han som om han er ved at dø af sult

 

Han aktiveres og gives indtryk indtil kl. 21, hvorefter vi går i rooolig hygge mode og kl. 22 sover han. Han vækkes kl. 23 for at tisse af og gå med mig i seng og står op for at tisse igen ved 2 tiden. og står så op ca. 4:45. Dvs. han kan ikke holde sig mere end 3 timer!

 

Det er svært at aktivere og give indtil til kl. 22, da vi skal have rykket hele dagen for at dette passer.

 

Tilgengæld så sover han som en sten igen fra kl. 7:30 og i går helt frem til middag :stupid:

 

Ha ha det er skøøøønt med en baby i huset igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Når han står op 4.45, er det så fordi han er tissetrængende eller frisk som en havørn?

 

Hvor sover han henne? Da Elvis var hjalp, syntes han nemlig også, vi skulle tidligt op, men det hjalp at få ham op i sengen om morgenen - så syntes han da egentlig det var meget hyggeligt at ligge der og putte, og så blev han liggende :lun:

 

Jeg siger ikke, du skal have ham op i sengen, hvis han ikke er det i forvejen :blink: Men bare at lidt nusning måske hjælper, så han kan sove lidt længere. Hvis han sover ved siden af sengen, så er det måske nok med en hånd ned og nusse ham til ro igen. Hvis det altså ikke skyldes tisse-trængende-hed, at han står op så tidligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Han skal tisse og så bliver han frisk. Sover i soveværelset men ikke i sengen, ingen tvivl om det ville gøre alt lettere lige nu, men da jeg ikke vl have hunde i min seng ville det være som at tisse i bukserne :-D

 

Vi har været på stranden så nu gik han omkuld kl. 21...spændende hvad det vil betyde for natten!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...