Hop til indhold

Hundesko?


Stefano Fava
 Share

Recommended Posts

Nikki vil stadig ikke gå, og dyrlægen sagde der ikke var noget at gøre da Nikki bare har "tynd hud på trædepuderne". Fik så at vide at jeg bare kan smøre poterne i Helosan, men det har jeg jo gjort i månedvis on/off uden de store resultater. Poterne sprækker næsten hver gang, jeg endeligt får hende med ud og gå mere end en kilometer, og det resulterer i hun bliver trist og stemmer imod så snart jeg tager seletøjet på... Det går jo ikke i længden, hun har altid været MEGA glad for at gå sine ture og kan ikke komme i tanke om andet end at prøve et par sko... Jeg tror næsten jeg lider mere end hende for tiden, har passet meget på med at presse hende, men her til morgen lagde hun sig promte og stædigt ned, så snart jeg tog seletøjet på....

 

Problemet er kun tilstede på forpoterne, hun skraber også forpoterne meget så hun laver rifter på "siden af poterne" - hvilket ikke gør ting bedre.. :( Tænker lidt om man kan "nøjes" med to sko til forpoterne, eller vil det være ubehageligt? Tænker også lidt, at jeg vil have nogen sko der kan "absorbere" sten/grus/glas osv. men findes der sådan nogen, som tilmed kan holde mere end en dag/uge/måned? Disse http://www.*******.dk/potesokker-og-sko-til-hunde-161/ruffwear-barkn-boots-grip-trex-p868 ser jo umiddelbart rimeligt gode ud, men kan det virkeligt passe man kun skal måle bredden på poterne?

 

Hvorfor er der ikke en lokal hundeskopusher i mit område som kunne måle den perfekte sko ud til mig? argh...

 

 

BONUS: Var til dyrlæge med hunden den 3.7 for at få hunden revaccineret og få hendes poter undersøgt + set hendes øje efter(viste sig hun havde betændelse i det). Dyrlægen gav mig med hjem, et stk. FUCITHALMIC VET 10MG/G som jeg har brugt flittigt lige siden efter henvisning. Men, kan det virkeligt passe at hunden stadig producerer ufatteligt meget puds? Bevares der er da sket fremskridt, syntes bare 23dage er lang tid og har jo snart brugt en hel tube... Er der nogen grund til bekymring og evt. grund til at komme til dyrlægen igen?

 

Sikke langt det blev, spørger om to ting og skriver en væg.. Tilbage i seng med mig og Nikki. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dit link virker ikke - det er en gammel historie med en vis hjemmeside, man ikke må nævne her på H-F. Men jeg lavede lige en lille søgning, og fandt disse: Billige hundesko i neopren - beskyt poterne med hundesokker og hundesko

De ser meget bløde, lette og behagelige ud, og de kan købes enkeltvis. Til den pris er de gode at teste med, om hun overhovedet kan holde ud at have noget på poterne. Det kræver nok lidt tilvænning.

 

Jeg har lært, på det amerikanske Bulldog-forum, hvor jeg er medlem, at mange hunde af bully-racer desværre slider poterne skævt. Cicero slider sine kløer på forpoterne helt ned, så der næsten ikke er noget tilbage.

 

Mht. øjenbetændelsen har jeg selv en hund, der får det igen og igen i det ene øje. Hun har også fået Fucithalmic flere gange. Det er i øvrigt nøjagtigt det samme mennesker får mod øjenbetændelse, så hvis du kender nogen, der har en rest i køleskabet, kan du sagtens bruge det.

Men hvis det overhovedet ikke har gjort nogen forskel i den tid, du har brugt det, burde du nok fortælle det til dyrlægen.

Jeg er holdt op med at rende til dyrlægen hver gang Vinnie får det. Vi sørger for at se hendes øjne efter hver dag, og fjerne "øjenboogers". Engang imellem skyller jeg med det øjenskyllevæske, man kan købe på apoteket (det er stort set bare saltvand), og engang imellem også kamillete, selv om nogle mener det er en dårlig idé - men det har virket på mig selv, såååå... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil foreslå at du kontakter Lone ved Kenjan og får hendes hjælp til at måle poter. Så kan du kigge på hjemmesiden - de har et stort udvalg af hundesko. Neoprenskoene sidder ikke særlig godt og holder kun i et par dage, men som test af om hunden vil gå med sko, er de jo fine. Vi brugte str. L til Bella (schæfer, 36 kg).

 

 

Er i øvrigt vildt nysgerrig på hvad det er for en hjemmeside der ikke må linkes til - og hvorfor:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er i øvrigt vildt nysgerrig på hvad det er for en hjemmeside der ikke må linkes til - og hvorfor:-)

 

Det er noget med at ejeren af den pågældende hjemmeside "lånte" indhold fra H-F, bl.a. brugernes blogs og billeder, til sin facebook-side. Der blev en kæmpe ballade om det, og folk slettede deres blogs og albums i hobevis - jeg var selv en af dem. Men som sagt, gaaaaammel historie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er noget med at ejeren af den pågældende hjemmeside "lånte" indhold fra H-F, bl.a. brugernes blogs og billeder, til sin facebook-side. Der blev en kæmpe ballade om det, og folk slettede deres blogs og albums i hobevis - jeg var selv en af dem. Men som sagt, gaaaaammel historie.

 

Google er min ven:-) Sikke dog en bandit!

 

TS - jeg synes at grip trex er for kraftige, og de sad ikke godt på Bella. De er meget stive i det. Jeg ville selv vælge Skyliner Boots hvis jeg skulle købe sko igen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for info! :) Nytter nok ikke at skoene er stive, troede da de sad perfekt til den pris? :P

Har indtil Tirsdag til at beslutte mig, men tror jeg lige giver Kenjan et kik! Indtil Tirsdag vil jeg "stjæle" søsters børnetrailer til cyklen, så jeg kan cykle til stranden med vovse til aften. Så kan hun da få lidt ud af dagen. :)

 

umulia - de sko der er godt nok billige. :P Nu er jeg ikke en snob, men har hørt rygter om at mange billige sko går i stykker på en enkelt gåtur - og så bliver de jo dyre i længden. :) Gad godt der var nogen brugeranmeldelser af de forskellige produkter men det er som om folk holder hundesko kvalitet til livet som var det "top secret". :S

Men bestemt noget jeg vil prøve, ihvertfald for at se om Nikki overhovedet gider have sko på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rimelig vigtigt at du får prøvet dem på.

 

Jeg har købt disse til Luna: Ruffwear Bark'n Boots Grip Trex Men hendes vildtkløer (eller hvad de hedder på forbenene) sidder lige præcis for langt nede, så skoene gnaver på den.

 

Jeg var så i Kenjan og prøve andre modeller på hende, og endte med disse:

 

Ruff Wear Bark'n Boots Skyliner

 

Luna bruger kun sine om vinteren, så vi har ikke prøvet dem på endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...