Hop til indhold

Sove alene om natten..?


Louisen
 Share

Recommended Posts

Hejsa alle,

 

til næste sommer skal jeg ud at rejse uden mand og hund, i ca. 1½ uge.

 

Min kæreste arbejder nattevagt hver anden uge, hvor han tager afsted kl. 22.30 (ca.) og kommer hjem kl. 9-9.30 om morgenen.

 

Jeg håber at kunne lægge ferien sådan, at vi primært er afsted i hans friuge og så kan han måske tage de 3-4 dage fri, i sin arbejdsuge, indtil jeg kommer hjem.

 

Men jeg tænkte på, om det er synd for en hund at sove alene om natten, mens kæresten er på arbejde - hvis han lufter den inden han går og så snart han kommer hjem?

 

 

Han kan ikke tage den med på job, men worst case scenario så har han en del ekstra ferie og afspadsering, og "skylder" pasning da han har været ude at rejse et par gange hvor jeg så har taget tørnen. :lol:

Han ved godt allerede nu, at vi skal afsted, så han er indstillet på det.

 

 

Så det er bare for at høre, hvad I synes?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sover hunden alene eller sammen med jer til daglig?

 

Han sover sammen med os til dagligt, men oftest ligger han i sofaen i stuen eller ude i gangen, hvor der er køligere.

 

Han er vandt til, at min kæreste tager på arbejde og er væk om natten - men indtil videre har han ikke sovet en eneste nat uden mig.

 

Jeg overvejer, om det er noget vi bør træne inden, så jeg ikke bare pludselig er væk 1½ uge. Min far bor 10 minutter herfra og har gæsteværelse, så det er min plan i løbet af året at snuppe en overnatning ved ham engang imellem, når kæresten er hjemme, sådan at Taiki erfarer at jeg godt kan være væk uden at der er krise.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver jo en del timer hunden skal være alene, men bortset fra det, gør det i mine øjne ikke den store forskel om den (han-hun?), er alene hjemme om natten eller om dagen..

 

Det er mest en spørgsmål om den er vandt til at være alene i så mange timer i træk og om den skal holde sig?

 

Han kan godt holde sig om natten, hvor han bare sover. Vi går tit sidste tur sammen inden kæresten skal på arbejde og så går enten jeg eller ham med Taiki om morgenen, når han bliver vækket af at min kæreste kommer hjem. Nogle gange sover Taiki dog gerne en times tid mere, før han vil ud.

 

Hvis det er det samme om han er alene så mange timer i træk om natten som om dagen, så ved jeg allerede nu at min kæreste skal tage fri.

 

Det er mere et spørgsmål om, hvorvidt der er forskel på dagtimerne og så natten, hvor han jo sover igennem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han kan godt holde sig om natten, hvor han bare sover. Vi går tit sidste tur sammen inden kæresten skal på arbejde og så går enten jeg eller ham med Taiki om morgenen, når han bliver vækket af at min kæreste kommer hjem. Nogle gange sover Taiki dog gerne en times tid mere, før han vil ud.

 

Hvis det er det samme om han er alene så mange timer i træk om natten som om dagen, så ved jeg allerede nu at min kæreste skal tage fri.

 

Det er mere et spørgsmål om, hvorvidt der er forskel på dagtimerne og så natten, hvor han jo sover igennem.

 

I mine øjne, er det det samme, i og med at han, forhåbentlig, også sover, når han er alene hjemme om dagen, derfor kan jeg ikke se den store forskel på om han er alene hjemme om natten eller om dagen, han er jo stadigvæk uden flokken, selvom han sover fra det, men det gør han vel også når han er alene hjemme om dagen?

Link til indlæg
Del på andre sites

I mine øjne, er det det samme, i og med at han, forhåbentlig, også sover, når han er alene hjemme om dagen, derfor kan jeg ikke se den store forskel på om han er alene hjemme om natten eller om dagen, han er jo stadigvæk uden flokken, selvom han sover fra det, men det gør han vel også når han er alene hjemme om dagen?

 

Han vågner lidt op og tuller rundt i løbet af dagen, når han er alene (har videovervåget ham! Hehe). Men om natten sover han igennem og flytter sig kun lige fra et sted til et andet.

 

 

Til gengæld får jeg pludselig tvangstanker om unge, fulde mennesker der larmer på gaden og gør ham bange, eller indbrud... så det ender nok med at kæresten må tage fri uanset hvad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han vågner lidt op og tuller rundt i løbet af dagen, når han er alene (har videovervåget ham! Hehe). Men om natten sover han igennem og flytter sig kun lige fra et sted til et andet.

 

 

Til gengæld får jeg pludselig tvangstanker om unge, fulde mennesker der larmer på gaden og gør ham bange, eller indbrud... så det ender nok med at kæresten må tage fri uanset hvad.

 

jeg kan godt forstå din ængstelse mht indbrud osv men det kan jo lige så godt ske om dagen

 

jeg ville træne ham til at være alene om natten og hvis jeg ikke havde det helt godt med at lade ham være alene om natten, så ville jeg bede kæresten tage fri - du ville jo ikke nyde ferien 100% ellers ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan godt forstå din ængstelse mht indbrud osv men det kan jo lige så godt ske om dagen

 

Nej. Jeg bor et sted med rigelig trafik i dagtimerne (af forskellige årsager), men næsten intet om natten. Ville man bryde ind her, kunne det kun ske i de sene aften- og nattetimer hvor her til gengæld også er rimelig øde.

 

Til gengæld har vi en OCD-hund der gør af alt uregelmenteret og derfor straks ville alarmere ved indbrud - og vi har en nabo, som altid tjekker efter når Taiki giver signal. Så engang en narkoman havde lagt sig til at sove ude i opgangen, gik Taiki amok og naboen FOR ud og jog den stakkels hjemløse på flugt. Men som en anden skrev, så kan jeg nok ikke nyde ferien når jeg oven i alm. savn af Taiki og kæresten, også er nervøs for at Taiki er alene om natten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...