Hop til indhold

Når det er tid til at finde en ny race..


Claudia2500
 Share

Recommended Posts

I min omgangskreds menes det, at man er dyrplager hvis man har en boxer men ikke har børn. For boxere elsker børn. Åbenbart så meget, at det er synd for dem hvis der ikke er børn i huset.

 

Sådan en holdning kan ikke rigtig kombineres med "frådende dræbermaskine", så jeg tror det er boxerens børnetække som "redder" den.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

I min omgangskreds menes det, at man er dyrplager hvis man har en boxer men ikke har børn. For boxere elsker børn. Åbenbart så meget, at det er synd for dem hvis der ikke er børn i huset.

 

Sådan en holdning kan ikke rigtig kombineres med "frådende dræbermaskine", så jeg tror det er boxerens børnetække som "redder" den.

 

Amstaffs og pitbulls er også pragtfulde med børn, men det har ikke reddet dem fra ret meget ;-)

 

Jeg tror boxerens gode ry skyldes at det er en race som har været kendt og etableret meget meget længe, modsat de 'nyere' kamphunderacer, og så dens særlige sind og fjollede natur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Amstaffs og pitbulls er også pragtfulde med børn, men det har ikke reddet dem fra ret meget ;-)

 

Jeg tror boxerens gode ry skyldes at det er en race som har været kendt og etableret meget meget længe, modsat de 'nyere' kamphunderacer, og så dens særlige sind og fjollede natur.

 

 

Og staffordshire bullterrieren..."the nanny dog"...:-D....

 

(og nej, bare rolig folkens, det var ikke et forslag, bare en sidekommentar...hehe)

Link til indlæg
Del på andre sites

Claudia, hvis du vil se på en collie i københavnsområdet, så anbefaler jeg Lapinette Collies på Amager. Hun avler fantastiske hunde med godt temperament.

 

Umiddelbart tænker jeg dog at collierne er lidt mere ovre i det 'løbe-legende'.

Link til indlæg
Del på andre sites

Claudia, hvis du vil se på en collie i københavnsområdet, så anbefaler jeg Lapinette Collies på Amager. Hun avler fantastiske hunde med godt temperament.

 

Umiddelbart tænker jeg dog at collierne er lidt mere ovre i det 'løbe-legende'.

 

 

Hvis du bor i Københavnsområdet vil jeg også anbefale Lapinette Collies - og ja collierne leger løbelege.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må lige tage ud og besøge dem med Inca og se om de kan sammen :-)

 

Iben B: Kender du nogle gode boxer kenneler i DK? Ved ikke hvilke jeg skal kontakte. Har kigget på DKK's opdrættervejviser, men har ikke så meget forstand på hvad jeg egentlig skal kigge efter :-) I andre er selvfølgelig også velkomne til at svare :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gode boxer kenneler i DK ... der fik du mig :mrgreen:

 

Altså jeg kender nogle i Skåne, Sverige. Det er jo ikke længere væk for dig end Fyn og Jylland ;-)

 

Chino kommer herfra - de har dog lige haft et kuld og der kan godt være længe imellem dem, så jeg ved ikke hvornår der er noget på tapetet igen: Hemsida - www.millneths.se

Så er der dem her, de har lavet et par af hundene i Chinos tavle (f.eks. hans mor :mrgreen: ), og har virkelig mange års erfaring: Andilla's Boxerkennel

Den her har jeg også et godt øje til: Index (de kræver dog at hunden bliver udstillet mindst en gang)

Her er Chinos far fra: http://hem.passagen.se/tinni/

 

Af de danske kender jeg som sagt ikke mange - men har forholdsvis god fidus til dem her: Kennel Fujiyama (ud fra mit overfladiske kendskab) - der er måske endda en chance for at få en hund som IKKE er i familie med Chino :lol:

 

Jeg er ret vild med de svenske hunde - jeg synes det virker som om at der generelt er mere fokus på at boxeren altså er en brugshund (hvilket jeg også synes det virker som er tilfældet hos Fujiyama), end det er mit indtryk i Danmark. Og så er jeg også lidt vild med svenske opdrættere og kennelklubben - f.eks. finder du nærmest ikke en boxer som ikke er mentaltestet, og det vil formentlig også blive krævet af dig hvis du køber hund derfra. Det, og formentlig også nogle sundhedstests. Alle resultater er naturligvis frit tilgængelige her: SKK HUNDDATA – så det er bare at kigge løs på de hunde som falder i din interesse.

 

Dansk boxerklub kører dog også ret god stil. De lægger data på hundene ud på deres web, og der behøves ikke medlemsskab for at se det, som hos DKK. http://www.boxer-klubben.dk/database/select.asp

 

Og så lige en reprimande til dig: jeg bliver jo fandengaleme boxerhvalpeskruk af at sidde her og kigge på kenneler :fyfy:

Link til indlæg
Del på andre sites

PS: Hvis du kontakter Lapinette, så vær opmærksom på at en af hendes hunde engang blev overfaldet meget voldsomt af en bullmastiff, så hvis hun virker loren når du siger du har en, så er det derfor. Hun er dog næppe typen som ville nægte at sælge dig hund af den grund, hvis du ellers er et fornuftigt menneske ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh tusind tak :D Havde overvejet at lede i Sverige også, men igen, så anede jeg simpelthen ikke hvad jeg skulle kigge efter/hvor jeg skulle lede :blink: Vil lige tjekke siderne ud og se om der er nogen som falder i min smag :-) Lyder dejligt at de har mere fokus på hundens funktion, i stedet for udseendet, vil jo gerne bruge kræet til noget :mrgreen: Har også planer om udstilling, og ville ønske jeg kunne udstille Inca, men det er lidt svært når hun hverken har stamtavle + jeg ikke er 100% på hvilken race hun egentlig er :vedikke:

 

Haha, sorry :rolleyes: Jeg synes godtnok heller ikke at det er nemt og kigge fornuftigt på de forskellige steder, de er jo skønne allesammen og man bliver meget nemt forelsket :lun:

 

 

Og tak for tippet! Hvis jeg kontakter hende, så kan jeg måske bare tage på besøg alene først, så hun lige kan se at jeg er en stille og rolig type, og evt. vise hende billeder/videoer af Inca, så hun kan se at hun er en sød og rolig hund :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må lige tage ud og besøge dem med Inca og se om de kan sammen :-)

 

Iben B: Kender du nogle gode boxer kenneler i DK? Ved ikke hvilke jeg skal kontakte. Har kigget på DKK's opdrættervejviser, men har ikke så meget forstand på hvad jeg egentlig skal kigge efter :-) I andre er selvfølgelig også velkomne til at svare :blink:

 

Jeg kender en der hedder Carina der har en prægtig boxer der hedder Shaker, han har lavet et kuld eller to, selvfølgelig med DKK tavle. Jeg ved Carina er meget seriøs omkring opdrættet af boxer og hun samarbejder med en erfaren opdrætter. Kan godt finde ud af mere om dem, hvis det har interesse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stellestar

Jeg synes helt klart at boxeren er et oplagt valg! Deres personligheder er somregel vidunderlige :)

Min hund har selv en hel del boxer i sig og han kan med ALT og ALLE! Selv katte og marsvin mm. De er virkelig vidunderlige og kan klare det meste :)

Link til indlæg
Del på andre sites

I min omgangskreds menes det, at man er dyrplager hvis man har en boxer men ikke har børn. For boxere elsker børn. Åbenbart så meget, at det er synd for dem hvis der ikke er børn i huset.

 

Jeg er forresten ret vild med denne her. Vidste slet ikke at jeg var boxerplager på så højt et niveau :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender en der hedder Carina der har en prægtig boxer der hedder Shaker, han har lavet et kuld eller to, selvfølgelig med DKK tavle. Jeg ved Carina er meget seriøs omkring opdrættet af boxer og hun samarbejder med en erfaren opdrætter. Kan godt finde ud af mere om dem, hvis det har interesse.

 

Er det Hearts of Hope's Cult Shaker? Hearts of Hope's Cult Shaker - Avlshanner - H of H hunde i avl - heartsofhope

Jeg kender ikke hunden eller kennelen, men lækker at se til, det er han i hvertfald! Han er vist far til Schwartzbox' H-kuld, hvis jeg ikke husker helt galt :-DForside - schwartzbox - de har da forresten lige parret deres Ficca, som jeg har lidt af et blødt punkt for: Schwartzbox Ficca - Vores hunde - schwartzbox

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det Hearts of Hope's Cult Shaker? Hearts of Hope's Cult Shaker - Avlshanner - H of H hunde i avl - heartsofhope

Jeg kender ikke hunden eller kennelen, men lækker at se til, det er han i hvertfald! Han er vist far til Schwartzbox' H-kuld, hvis jeg ikke husker helt galt :-DForside - schwartzbox - de har da forresten lige parret deres Ficca, som jeg har lidt af et blødt punkt for: Schwartzbox Ficca - Vores hunde - schwartzbox

 

Yes det er den Carina og den Shaker jeg tænker på ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...