Hop til indhold

Leder efter hund, og race.


Gæst Emil1997
 Share

Recommended Posts

Gæst Emil1997

Hej alle sammen! jeg er en 15 årig dreng, går i 9 klasse efter sommerferien, og har haft lyst til en hund de sidste 5 år. jeg bor i en lejlighed med mine forældre og storesøster(som flytter ud meget snart). Jeg skal vælge en hunderace, og har i mange år været forelsket i min onkels hund KC, som desværre forlod os for et par år siden. Det var simpelthen en magisk hund, aldrig fundet noget som ham. Han var så stor, 80 kilo REN muskel. Han var en lydhør hund, og var vagthund for en butik min onkel ejer. han har også haft en Schæfer der. har ikke været så meget sammen med dem, da han bor i usa. Har dog lige brugt 1 måned sammen med hans 9 år gamle Golden Retriever. Jeg skal nu vælge en race, og ved godt jeg ikke kan få en som KC, da det ville være svært med størrelsen osv. men er helt forelsket i rottweiler eller en schæfer. KC var mix. Rottweiler schæfer og dobermann.

Jeg ved godt jeg ikke kan få sådan en, da det er min første hund. men en rottweiler eller en schæfer er fin nok for mig, helst med et perfekt mix, som også kan gøre dem lidt mindre, og lidt mere sådan familiehunde. Jeg har lavet et system allerede som er det jeg i hvert fald ville gøre. Vil stå op om morgenen, tage den ud, 5 til 20 min. CA ved 7 tiden. vil så komme hjem ca. ved 15 tiden, og give mad osv. til ham/hende. vil så tage ud i noget tid for at gå på toilettet og sådan. Så ved 17 tiden tage ud i ca. 1 time, eller indtil han hun har brugt lidt energi, snakker enten cykling med ham/hende, eller en anden form for træning. Og så igen om aftenen ved 20. 21 i en time eller 2 mere, så han kan blive trænet igen. hunden skal derudover være en selskabshund, og sagtens kunne ligge og slappe af ved siden af mig, og sådan hygge. alt det her motion er selvfølgelig først når han hun er voksen. Hvilket mix vil i foreslå? og helst som første hund. Og skal også overbevise min mor at jeg kan få en hund derhjemme, og vil passe ham/hende derhjemme. Hvordan kan jeg overbevise min mor?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvis I bor i lejlighed ville jeg gå efter en udpræget social hund, der ikke vogter. Og så ryger både schæfer, rottweiler og dobermann af listen.

 

Men hvis du gerne vil have hund, skal du nok fokusere på at få din mor med på idèen først. Måske kunne du prøve at finde dig et hundelufterjob og bevise at du stadig gider når der er gået 5-6 mdr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Emil1997

min mor er ligeglad med racen! men kan man ikke finde et mix med rottweiler/schæfer så den bliver mindre "vogter"? eller bare et look a like. kan dog også lide pitbulls, men de er svære at klare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du ikke er ældre, du bor i lejlighed, det er din første hund og din mor ikke er med på idéen ville jeg gå LANGT væk væk fra de racer. Og en pittbull er ulovlig og kan du ikke bevise at det ikke er en ulovlig race har politiet ret til at få den aflivet. Og det er ikke nok at registrere den som noget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Emil, og velkommen til :-)

 

Hvor stor er jeres lejlighed? Og ved du om i overhovedet har råd til at have hund?

 

Jeg har selv en stor hund i min lejlighed (55 kvm), og hun er heldigvis super doven, så hun laver ikke så meget andet end at sove når vi er hjemme, men de racer du ønsker dig, er mere aktive og har brug for en del plads. Min svigermor opdrætter rottweilere, og der er aldrig ro på. Desuden har de en tendens til egetkøns aggresivitet, og jeg tror ikke du vil være i stand til at holde en rottweiler hvis den først har set sig sur på noget/nogen.

 

Udover det, så må du (og så mange andre børn/unge der leder efter en hunderace), også forstå at man ikke vælger race efter hvordan de ser ud. Vi har alle forskellig smag, og jeg er også HELT vild med fx. alaskan malamute, og aussien, men jeg ved at jeg ikke vil kunne give dem al den træning, mental aktivering og motion som de behøver for at føle sig stimuleret ordenligt, så jeg har valgt en hund som ikke har brug for specielt meget motion, og som elsker at hygge og sove.

 

 

Hvis du kan se bort fra størrelsen, så ville en fransk bulldog eller en staffordshire bullterrier måske være noget for dig :-) De er hengivne, elsker at hygge, men har også et "muskuløst" udseende :-)

 

Staffordshire Bull Terrier:

 

43647-staffordshire-bull-terrier-staffy9.jpg

 

Fransk bulldog:

 

fransk-bulldog-2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Emil1997

Claudia, jeg tror ikke jeg kan udtrykke min kærlighed for dit post. En staffordshire bullterrier er helt perfekt! Jeg var sammen med en anden pitbull lignene hund, det var en skøn pige. hun var omkring 60 pund, og en fantastisk kælehund. ville gerne have noget i samme størrelse

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du hvad en hund koster? Foder? Dyrlæge? Forsikring? Sæt mindst 5-800 af/måned. Og det er IKKE højt sat. Så kommer træning ved siden af.

Hvem skal gå med den, når du skal på studieture/festival/har tømmermænd? Du skal have din mor med på ideen, så I kan deles om ansvaret - ellers går det ikke!

 

En hund er ikke bare en potensforlænger. Den er et levende væsen, der har brug for aktivitet, tid og motion. HVER dag. Flere gange om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg da glad for at høre :)

 

En staffy (som de også kaldes), skal helst være 35.5 til 40.5 cm i skulderhøjde, og veje mellem 12.7 til 17 kg (hanner) og 11 til 15.4 kg (tæver). Du kan læse hele race-standarden og andre brugbare ting om racen her:

 

Om racen :-)

 

 

Det tvivler jeg ikke på... men det er ikke helt nemt at holde en sur rottweiler-han på 50 kg, jeg kan have svært ved at holde min tæve, og hun vejer "kun" 40 kg :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Emil1997

Jeg har haft holdt flere schæfer hunde tilbage osv. man vænner sig til det efter 6 måneder i USA med arbejde i butikker, og passet de hunde der. De er vidunderlige, men vil dog helst gerne flytte hjemmefra, da jeg er den største i min familie og både min mor med halvdårligt knæ, og min søster som bor hjemme indtil den sikkert er fuldvoksen, og hun er kun 160.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og ja, som de andre siger så skal du også tænke på omkostninger, og hvad du gør, når du skal flytte hjemmefra om nogle år.. Jeg bruger MANGE penge om måneden, mange flere end der egentlig er sat af, og jeg tvivler på at du selv kan betale det hele :-) Man skal også have en opsparing hvis der pludselig sker noget med hunden og den skal til dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Emil1997

Min far er læge, og eger sin egen praksis. min mor er rektor på en skole, Hvis jeg køber den, vil de gerne hjælpe. mon ikke 5 tusind er nok? om måneden. Og dem af jer der siger at det bliver svært, det eneste der ville være et problem er om den også kan bruge masser af energi hvis jeg beder den om det? fx. lange cykelture, løbe ture, den slags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være en rigtig god ide at lave en liste over, hvilke egenskaber din hund skal besidde. Altså aktivitetsniveau, pelspleje, størrelse, indlæringsevne/trænbarhed, hvad skal den bruges til? Da vi valgte race, valgte vi udfra kriterer om størrelse og aktivitetsniveau - vi så bort fra udseende. At vi så synes, at vores hund ser dejlig ud hjælper på det, men andre vil synes, at vores race er meget lidt køn:mrgreen:. Lad egenskaberne komme før udseende, ellers kan du komme galt afsted ifht hvad du forventer af hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Emil1997

jeg er villig til at gøre alt for hunden. Jeg har allerede droppet mine gamle computerspil, det eneste jeg forlanger, er at feste engang imellem, og min søster vil gerne passe hunden i de tider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Falder folk virkelig for denne her?. :shock: For jeg synes på ingen måde at tingene hænger sammen. En schæfer/ rotte/ dobermann kan aldrig nogensinde nærme sig 80 kg (realistisk set vel halvdelen), først var moren ikke med på idèen, der går lige knap 3 timer og pludselig vil hun oven i købet hjælpe til med hunden og bekoste 5000 på den om måneden. TS hævder at han har været i USA i ½ år, men det må da have været uden forældrene, for de kan da ikke tage væk fra de ansvarsfulde jobs de har og hvem sender en 14 årig afsted i ½ år?. Og nu vil vores unge mand pludselig flytte hjemmefra fordi hans familie er for små og ikke kan holde en hund der vejer 30 kg. :lol:

 

Ej nej nej. Det er en troll.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Emil1997

Ascha værsgo, +4524651891 osv osv. du må gerne kalde mig en troll, HVORFOR skulle jeg bære mig an med at lave en troll her? jeg var væk da jeg var 13. Jamen jeg er da utrolig ligeglad med om du tror det er en troll, jeg vil have mig en hund. Er blevet forelsket i dem, i de sidste par år, og jeg har sparet sammen for at købe den selv. tror det vil vise lidt om hvad fanden jeg vil gøre for dem. jeg sender gerne et billede om en måned eller 2, efter jeg har fundet mig en perfekt hvalp at hjælpe videre op. En troll? gud bevares. Taler dog pænt herinde for ikke at genere nogen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...