Hop til indhold

Bider efter folk?


Gæst Gravbulleren
 Share

Recommended Posts

Gæst Gravbulleren

HJÆLP!

Jeg har et problem med min hund. Når vi får gæster og det er nogen hun ikke kender er hun begyndt at nappe efter deres ankler når de har ryggen til hende! Hun har aldrig været så glad for fremmede, ved ikke hvorfor :vedikke: da alle har fået lov til at hilse på hende da hun var mindre.. Hun er først begyndt på det i sidste uge..

Er der nogen som ved hvordan man skal takle det for at få hende til at stoppe med det??

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gammel er din hund, hvad hedder hun og hvordan har folk hilst på hende?. Har hun siddet på armen eller er hun selv kommet hen.

 

Jeg ville ihvertfald starte forfra med hilsetræning. Lade fremmede ignorere din hund og evt. give hende lidt lækre guffer, men aldrig så de kommer til at virke påtrængende overfor hende. Grunden til at hun reagerer når folk ikke vender front/ ansigt mod hende er sikkert at det er mindre farligt at angribe (forsøge at skræmme væk), når man ikke er iagtaget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gravbulleren

Hun er 1½ år gammel, hedder liva og folk har hilst på hende ved at sidde ned og lade hende komme til dem og snuse til deres hånd og har givet hende godbidder... synes ikke der har været nogle gange hvor folk har virket påtrængende, kan jo ikke sige hvordan det er foregået når hun har været passet...

 

Når hun er på armen er der ingen problemer og der hilser hun gerne, når hun er nede vil hun gerne hen og hilsen, men tager de hånden ud så gør hun og går væk igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund gør også voldsomt af nye fremmede gæster, og vi har lært hende at ligge ovre på sin seng i stuen, så vi har styr på hende og gæsterne ikke føler sig overfusede af sådan 1 stk. gøende hund.

 

Der går måske 5min, så falder hun til ro og forstår at vi ikke stiller krav til hende i hilsesituationerne. Hun bliver rolig og nysgerrigheden tager over, og først når hun er stille og rolig får hun lov til at gå rundt og 'hilse' på gæsterne. Dvs. gæsterne skal bare helt ignorere hende, men gerne lægge deres hænder med håndfladerne opad, så hun kan få lov at snuse til dem uden at føle sig tvunget.

 

De skal bare snakke videre og lade som om hunden ikke eksisterer. Som oftest kan de ae min ned af kroppen ret hurtigt efter at hun har fået 'afmystificeret' dem, men de skal ikke kigge på hende lige med det samme, eller prøve på at ae hende på hovedet - så trækker hun sig igen.

 

 

Det kan være at I skal have hende i snor de næste par gange I får gæster, og så evt. have en håndfuld virkelig lækre godbidder, og bede hende sætte sig/udføre tricks for af aflede og rose hende for ikke at nappe gæsterne i anklerne. Med snoren kan I sørge for at hun ikke får succes med at gå hen og nappe gæsterne.

 

Snoren kan så tages af når hun er rolig, og har fået snust til gæsterne, mens de ignorerer hende.

 

 

Så lærer hun at det kan betale sig at rette opmærksomheden imod dig, når I får gæster + at hun får lov til at hilse stille og roligt, når HUN føler sig klar til det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville prøve at forhindre Liva i at gå frit på gulvet samtidig med at I har gæster der står eller går. Altså at Liva er på armen af dig eller i kort snor, når gæsterne kommer ind af døren og går rundt i jeres hjem. Når de sidder kan hun så få lov til at gå rundt mellem gæsterne der skal instrueres i at ignorere hende, eller allerhøjest kaste lidt gode guffer til hende. Imens I sidder kan du lave et fodersøg rundt omkring gæsterne, men det er vigtigt at du lader være med at gå videre i træningen før hun er helt afslappet ved at gæster bare sidder i stuen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gravbulleren

det lyder som en god ide med at få hende til at ligge i kurven eller på anden måde aflede hendes opmærksomhed når der kommer gæster også når hun er rolig og gæsterne sidder ned så lade hende komme rundt og snuse og hilse på dem i hendes tempo og sige at de skal ignorere hende.. det tror jeg at jeg må prøve næste gang vi får gæster :)

for det med at man skal gå og holde hende i armene eller være bange for hun begynder at nappe efter folk hele tiden er ikke til at holde ud..

Link til indlæg
Del på andre sites

min ene hund har heller aldrig været særlig begejstret for at hilse , han har helt klart mennesker han ikke kan lide - og ikke vil hilse på , og en airedale har altså en størrelse så du ikke bare tager ham på armen , jeg har løst det på den måde at jeg siger til mine gæster hvordan han har det og at de skal lade ham komme til dem, det gør han så nogengange , andre værdiger han ikke et blik, men han har dog aldrig snappet efter nogen , bare flyttet sig hvis de kom for tæt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...