Hop til indhold

Furunkulose - Nutra Gold

Gæst Sygeplejersken
 Share

Recommended Posts

Gæst Sygeplejersken

Min lille prinsesse fik for et par år siden furunkulose, som var så massivt at hun næsten stod til at skulle i hunde-himlen :megaked:

Men nu har jeg skiftet foder fra Hill's til Nutra Gold med laks og kartoffel, og det har simpelthen været en stor årsag til at jeg har min hund i live den dag idag :5up:

Foderet er med til at holde furunkulosen væk hos min hund, så jeg er evigt taknemmelig for at dyrehandleren fik mig overtalt til at prøve det!

Inden jeg skiftede foder havde jeg utallige dyrelæge-besøg og det endte med at min lille hund måtte klippes skaldet på det meste af kroppen. Men nu er hun i live og har det strålende :klap:

Andre der har god erfaring med Nutra Gold serien?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen til forum..:vinken:

Det lyder da som en værre omgang hotspot hun har fået sig, ved hvor slemt det er fra mine forældres labrador der heldigvis kun har haft det en gang på halsen...

Jeg har ingen erfaring i det foder du omtaler, så måtte lige søge det ned på google:mrgreen: og det eneste jeg sådan lige kan sætte en finger på er at der er anvent lidt meget korn (byg og ris), men foder er jo en samgssag både hos hund og ejer, så hvis i kører fint på det, så fortsæt..:blink:

Og så må jeg bare vide hvem der har sagt at foderet holder hotspots væk, for det er da ny viden for mig??

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkomme til :-)

Jeg har ikke dine erfaringer med NG og furunkulose, men foderet har jo en vital betydning for hundens velbefindende og ikke mindst dens immunforsvar. Hvad fodrede du med før?

Furunkulose ses typisk mellem hundens tæer og på dens læber/hage. Var dyrlægen sikker på det var furunkulose?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt NG til min voksne hund, da han var hvalp. Han var meget sart i maven, og fungerede upåklageligt med NG. Nu spiser han dog Taste og the Wild, som han også fungerer fint på. Jeg tror sagtens, foderet kan være med at regulere udbrud af fx hudbetændelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også kun positive erfaringer med Nutra Nuggets Gold-serien.

Min allergihund (allergisk overfor lagermider og støvmider samt nogle andre hyggelige ting) kunne leve på laks/kartoffel-versionen uden nogle problemer overhovedet (hun kunne f.eks. ikke være på Hills Z/D, da det ødelagde maven på hende). Hun fik det i godt og vel 2 år, inden hun blev aflivet.

Emma er opvokset på Nutra Nuggets Gold Puppy og hun har da lige fået 0-albuer og A-hofter, så det fungerede helt sikker godt for hende.

Lige pt. fodrer jeg dog med N&D vildgris og N&D Lam, da det virkede som om Jessie og Emma gik lidt kolde på Nutra Nuggets og jeg syntes foderpillerne var så små i Nutra Nuggets.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har så godt nok ingen erfaring med Nutra Gold - men jeg er selv ret overbevist om at mange skavanker som hudbetændelse/hotspot/svamp kan være foder relateret.

Så dejligt at høre at du har haft succes med at skifte hende over på Nutra foderet :5up:

Min ældste beagle har haft en del svamp i sine læbefolder -(dem har han så fået fjernet nu) desuden var han ind i mellem ramt af hotspot i halen. Min anden ældste har lidt meget af svamp i det højre øre (samme type svamp som den Charlie var angrebet af)

Efter jeg skiftede foder til et lavkorns foder er alle disse problemer forsvundet - så foderet spiller en stor rolle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sygeplejersken

Jeg har kommethos min lokale dyrehandler igennem mange år, og hun havde hørt mange succes historier vedr. Nutra-serien, så hun anbefalede mig at afprøve det. Og vupti allerede efter få uger, så kom min hund i klar bedring. Og før det havde jeg kæmpet en brag kamp med at få furunkulosen væk (og mange tusind kr. fattigere via dyrelægeregninger).

Jeg fik min hund undersøgt af to forskellige dyrelæger og de var begge enige om, at der var tale om furunkulose trods den atypiske placering.

I hvalpeårene fik min hund Royal Canin, og ved voksen-alderen skiftede jeg til Hills.

Link til indlæg
Del på andre sites