Hop til indhold

hsselnødder / Paranødder


Gæst mou
 Share

Recommended Posts

jeg kom i snak med hundeejer idag som havde 1 år gammel puddelhund-hun fortalte hans hofter var meget dårlige /stive lige været i røngten.Hun mente at han skulle havde ''fedt'' og gav ham derfor hasselnødder paranødder dgl.Jeg sputgte så til om han ikke skulle hae fiskeolie eller hørfrøolie det får FReja da hun ikke trives på lakseolie.

Jeg mener altå at have læst nødder og chokolade ikke er godt til hunde ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja meget mystisk . for hun sagde dyrlægen havde sagt det var fint.

Jeg har så samme dyrlæge og vil godtnok lige spørge om rigtigheden i det .

 

Talt med dyrlægen idag.Nøder er giftige

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke det er et spørgsmål om dosering? Alle planter af Solanum familien er faktisk giftige, også for mennesker, men vi æder jo alligevel løs af tomater og kartofler :vedikke:

 

Æv, det lyder da lidt halv-klamt, men altså ja, vi guffer jo tomat og kartoffel, så det har vel noget med doseringen at gøre....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender en hund der får en hasselnød hver morgen. Cookie får også af og til en paranød eller en mandel. Men altså, jeg delte også mine frosne vindruer med hende da hun var hvalp, så jeg tror det er et spørgsmål om mængde.. jeg kender også flere hunde der har spist større mængder chokolade og kun får lidt dårlig mave..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Mine beagler får da et foder med tomat i - og de lever i bedste velgående - elsker deres foder - så jeg tror det afhænger af mængden :mrgreen:

 

Jeg har været tæt på at miste min dalmatiner, da han ved et uheld åd 200 gram mørk chokolade - der skulle handles hurtig, så efter en opringning til dyrlægen brændte jeg en masse toastbrød til kul under grillen og lod ham æde det. Det reddede hans liv - han var efterfølgende sløv en dags tid - men det brændte brød trak giften ud af chokoladen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine beagler får da et foder med tomat i - og de lever i bedste velgående - elsker deres foder - så jeg tror det afhænger af mængden :mrgreen:

 

Jeg har været tæt på at miste min dalmatiner, da han ved et uheld åd 200 gram mørk chokolade - der skulle handles hurtig, så efter en opringning til dyrlægen brændte jeg en masse toastbrød til kul under grillen og lod ham æde det. Det reddede hans liv - han var efterfølgende sløv en dags tid - men det brændte brød trak giften ud af chokoladen.

 

Undres igen over Petrine der åd cirka samme mængde ekstra mørk (endda med chili) chokolade jeg havde med hjem fra England. Tror både det er et spørgsmål om dosis og den enkelte hunds følsomhed overfor giftstoffet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...