Hop til indhold

Farver på lab


Kaya & Mette
 Share

Recommended Posts

Sidder og surfer dba for stakkels hunde (ville ønske jeg kunne lade vær, bliver sgu altid så sur).

 

Nå, men jeg kom forbi den her annonce LABRADOR-RETIVER – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

 

Efter at have mugget lidt over de pjuskede hunde, og imo tvivlsomme forhold, kom jeg til at se på hundenes farver. Synes de brune er meget røde i det, må de være det? Altså ift. racestandarden. Der står jo de er stambogsførte... Og er det overhovedet muligt at lave 3 farver i det samme kuld?

 

Blev nysgerrig, that's all.

Link til indlæg
Del på andre sites

øhh... måske er det bare min skærm:hmm:men jeg synes altså ikke de ser røde ud i forhold til normal brune..

 

Men jeg lagde mærke til prisforskellen på farver og køn...

 

Virker i det hele taget som en lidt rodet annonce, jeg kan ikke rigtig finde ud af, om de hvalpe er nye eller halvårige eller noget helt tredje:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

øj, det er til at blive gal over at der producerer nye hvalpe når de stadig har 6 tilbage fra sidste kuld!

 

Forhåbentlig ikke samme tæve!

 

Men ja, der kan godt optræde alle farve i samme kuld. Nogle af de brune er så vist ikke af den helt ønskede brune farve, men mere cognac? Eller en mellemting mellem gul og brun, hvilket ikke er ønsket.

Link til indlæg
Del på andre sites

øhh... måske er det bare min skærm:hmm:men jeg synes altså ikke de ser røde ud i forhold til normal brune..

 

Men jeg lagde mærke til prisforskellen på farver og køn...

 

Virker i det hele taget som en lidt rodet annonce, jeg kan ikke rigtig finde ud af, om de hvalpe er nye eller halvårige eller noget helt tredje:vedikke:

 

Synes også det er en underlig annonce. Og et af billederne er også dateret til 2010?

 

Nu kiggede jeg lige igen, og jeg synes altså de er rødlige. Så det må være din skærm :-D det er i hvert fald ikke mig der er noget galt med :mrgreen::blink:

 

øj, det er til at blive gal over at der producerer nye hvalpe når de stadig har 6 tilbage fra sidste kuld!

 

Forhåbentlig ikke samme tæve!

 

Men ja, der kan godt optræde alle farve i samme kuld. Nogle af de brune er så vist ikke af den helt ønskede brune farve, men mere cognac? Eller en mellemting mellem gul og brun, hvilket ikke er ønsket.

 

Tak for opklaring! Har fået ind i min hjerne, at der kun kan være to farver i det samme kuld. Det er nok bare noget jeg selv har opfundet :stupid:

 

Men ja, hvor er det øv med den slags "opdræt", håber der engang bliver lavet en lov imod sådan noget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle tre farver kan godt forekomme i samme kuld, men det prøver de fleste (seriøse) opdrættere at undgå, da der kan gå "kludder" i pigmenteringen af specielt de gule.

 

Jeg synes, at de brune er for lyse. En rigtig brun labrador skal være mørk chokolade (imo). Derfor skal der sort indover. Hvis man avler brun på brun på brun på brun kan farven blive for lys. Det samme sker hvis der kommer gul indover.

 

De cognac-farvede (som nogen kalder dem) hunde er gule labber, hvor farven er meget mørk.

 

På en god dag kunne Liva også kaldes cognac, selvom hun er gul (og kun kvart lab)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er så trist at se, at der er forskellige priser alt efter farven:(

 

Og at de avler så mange hvalpe.

 

Og ja den brune lab skal faktisk være så mørk at det kan være svært at se ved første øjekast, om den er brun eller sort.

 

Luna er alt for lys (især om sommeren). Men hun er også et resultat af brun+brun. Og jeg aner faktisk ikke om de overhovedet havde sat sig ind i om forældre-hundene gav brun, gul eller sort videre. Det tror jeg ikke, da det blot var et enkelt kuld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...