Hop til indhold

Pris barf/tørkost


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

Dette er ikke en tråd om, hvad der er bedst tørkost eller barf ;-), men en undren om, hvorvidt tørkost(den gode slags) kunne være billigere at fodre med for mig??

 

Jeg fodrer p.t. med barf og betaler 1600 kr for 50 kg, som holder ca.6 uger med de to hunde jeg har på ca 50 og 26 kg.

 

Jeg er meget glad for at fodre med barf, men da økonomien jo bestemt spiller ind, tænkte jeg, om I også betaler så meget for tørkost eller om det rent økonomisk kunne betale sig for mig at skifte??

 

Så hvis der er nogen, der også har et par hunde i min str. og som fodrer med tørkost eller nogen der bare er gode til matematik, så må I gerne komme på banen ;-) .

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, jeg vil også sige at du vil kunne fodre noget billigere.

 

Min sheila vejer 27 kg og skal have ca 300 gr mad om dagen (afhængig af mærke) og så holder 15 kg ca 50 dage, altså ca 7 uger.

Det vil sige at jeg til den store hund har mad til 7 uger for ca 500 kr.

Jeg køber så typisk lidt billigere ind, 400-450 for 15 kg.

 

Så hvis jeg skulle fodre dine hunde vil det i følge mit regnestykke blive til omkring 1200 max. for 6 uger.

gulp! det er egentlig mange penge! godt man ikke har så store hund:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige skiftet Marley over på Acana. Der betaler jeg 584 kroner for 15 kg. Han skal have knap 500g om dagen og vejer 35-40 kg, så en sæk rækker lidt mere end en halv måned til Marley.. Dvs. jeg fodrer ham for ca. 1000 kroner i måneden... Det synes jeg er helt vildt dyrt, og var slet ikke klar over at Barf kunne gøres så billigt.. Dagsprisen for Marley er altså 29-30 kroner.. Men din store er jo voksen, så hans mængde skal vel lidt ned..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige skiftet Marley over på Acana. Der betaler jeg 584 kroner for 15 kg. Han skal have knap 500g om dagen og vejer 35-40 kg, så en sæk rækker lidt mere end en halv måned til Marley.. Dvs. jeg fodrer ham for ca. 1000 kroner i måneden... Det synes jeg er helt vildt dyrt, og var slet ikke klar over at Barf kunne gøres så billigt.. Dagsprisen for Marley er altså 29-30 kroner.. Men din store er jo voksen, så hans mængde skal vel lidt ned..

 

ej, hvis han får 500 gr om dagen, så holder 15 kg altså 30 dage:)

 

Acana kan heldigvis også købes billigere ind på zooplus fx..

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kunne jo også prøve halv halv, at fodre med halv barf og halv tørkost og se om der er lidt penge at spare.

 

Ikke for at gå OT, blot for liiiiiige at nævne, at ikke alle mener det er en god idé at kombinere BARF og tørfoder! Så dét kan også være en overvejelse! :vedikke:

 

Da jeg skiftede fra tørkost til BARF, regnede jeg ud at det ikke var meget jeg kunne spare - specielt ikke hvis man vælger de dyrere tørfoder-mærker. (Men det var inden jeg fik kendskab til bla. zooplus...)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at gå OT, blot for liiiiiige at nævne, at ikke alle mener det er en god idé at kombinere BARF og tørfoder! Så dét kan også være en overvejelse! :vedikke:

 

Da jeg skiftede fra tørkost til BARF, regnede jeg ud at det ikke var meget jeg kunne spare - specielt ikke hvis man vælger de dyrere tørfoder-mærker. (Men det var inden jeg fik kendskab til bla. zooplus...)

MAn må prøve sig frem...I perioder barfer jeg, i andre perioder giver jeg tørkost..Meget ofte har vi lange perioder hvor det bliver en kombination.. Og jeg har aldrig oplevet problemer
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har så heller ikke oplevet problemer med barf, i starten var jeg i vild panik når vi skulle rejse og ikke kunne slæbe barf med, nu blander og mixer vi på kryds og tværs :hmm: synes selv barf er det billigste, men måske fordi vi køber sådan lidt ustruktureret forskellige steder alt efter prisen og når vi fx køber kylling, så tager jeg det gode til os mennesker og resten (ryg/vinger) får hundene, det er næsten et gratis måltid, for jeg kan ikke lide suppe og aner ikke, hvad man ellers kan lave af menneskemad ud af de dårlige stykker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...