Hop til indhold

Frustreret!!


Gæst S'eren
 Share

Recommended Posts

uh. hans skarphed. den er svær at forklare. men han ændrer fuldstændig kropssprog.

knurrer og snapper ud efter de andre hunde hvis de bliver for nærgående eller prøver at tage noget fra ham.

dette er dog kun når han ikke længere kan overskue situationen eller er træt.

 

det er kun udendørs jeg rømmer mig, når han kører op, og jeg kan se udfaldet ikke vil blive det bedste. og ja, stopper adfærden ikke, kommer han i snor.

Han skal ikke have lov til at snappe ud efter andre hunde ;-) men det foregår ikke på nogen træls måde. helt stille og rolig kommer han hen og kommer i snor.

Det virker han slet ikke utilfreds med.

 

Når han er alene hjemme er han helt stille.

naboerne har aldrig hørt et kluk.

Link til indlæg
Del på andre sites

uh. hans skarphed. den er svær at forklare. men han ændrer fuldstændig kropssprog.

knurrer og snapper ud efter de andre hunde hvis de bliver for nærgående eller prøver at tage noget fra ham.

dette er dog kun når han ikke længere kan overskue situationen eller er træt.

 

Dette er normaladfærd' date=' uønskeligt måske, men normalt. Medmindre han tænder af på stor afstand og forsvarer sine ejendele på stor afstand, lyder det almindeligt.

 

Når du skriver at det finder sted i situationer hvor han ikke kan overskue situationen eller er træt, gælder det om ike at bringe ham i disse situationer, men vigtigere er at en kastration sandsynligvis ikke vil hjælpe på denne adfærd.

 

det er kun udendørs jeg rømmer mig, når han kører op, og jeg kan se udfaldet ikke vil blive det bedste. og ja, stopper adfærden ikke, kommer han i snor.

Han skal ikke have lov til at snappe ud efter andre hunde ;-) men det foregår ikke på nogen træls måde. helt stille og rolig kommer han hen og kommer i snor.

Det virker han slet ikke utilfreds med.

 

Og så holder de andre hunde sig på afstand går jeg ud fra.

 

Når han er alene hjemme er han helt stille.

naboerne har aldrig hørt et kluk.

Siger dette dig ikke noget?

 

Jeg tror, at hvis du læser det du har skrevet om ham i denne tråd, glemmer at du kender ham og læser det, som om det er en ukendt hund, tror jeg du muligvis vil kunne se situationen i et mere klart lys :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har desværre ikke rigtig nogle råd, vil bare sige at jeg kender følelsen. Jeg havde en border collie/lab dreng der også stressed meget derhjemme, trods aktivering og motion. Han kunne godt lægge sig men hvis jeg hostede eller skiftede stilling så sprang han op. Han gøede også af alt lyde ude fra, lyde fra overboen, skygger på væggen mm.

Jeg kan huske at jeg var på besøg, nogle dage, hos min mor, der synes han at det var farligt at være inde hos os i stuen, lignede en der havde fået tæsk hvis jeg lokkede ham ind til os, jeg mistænker lidt at det var det at min mor røg der gav udslaget.

Det endte med (efter at ha snakket med en adfærdsbehandler) at jeg skulle prøve at lukke ham ud i gangen (der sov han også om natten) når han stressede op. Det var så vildt, når jeg lukkede døren bag ham ud til gangen, så lød der bare et bomb og så sov han ....... Han slappede kun rigtig af når han var lukket ude i gangen, det var rigtig frustrerende ikke at kunne give ham den ro sammen med mig.

 

Jeg håber du finder en løsning for man bliver så frustreret og stresset selv af det gøende og rastløshed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen han kan jo ikke være alene hele tiden. og det vil han jo heller ikke. han er jo enormt kontaktsyg.

 

og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre anderledes. for jeg kan ikke rigtig være mere rolig omkring ham.

rejser mig langsomt op, udviser konstant ro og ignorerer alle lyde.

 

:vedikke:

 

 

Skade:

 

han bliver også lukket ude i gangen når han ikke rigtig kan sove.

der ligger han sig også til at sove med det samme.

 

men vi brugte også gangen til time out da han var hvalp og kørte helt op.

så ud i gangen, og ind igen med det samme. indtil han fandt ud af at døren blev åbnet igen, og han bare faldt til ro.

 

så nu kan døren også bare stå på klem og han lægger sig uden brok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder jo meget ligesom min hund, jeg tror måske nemt det bliver en ond cirkel, altså hund stresser = ejer stresser = hund stresser endnu mere.

Jeg fandt aldrig ud af 100 % hvad min hund stressede sådan over, jeg er sikker på jeg var medvirkende årsag, selvom jeg følte mig rolig så tror jeg min frustration påvirkede hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

:hjerte:

 

Nissan får stadig den dag i dag, sære gøflip... men det er skåret ned til et par gange om ugen!

 

Han slapper af, hviler i sig selv og er bare blevet så meget mere voksen :lun:

 

Han kan nu lege med højløbske tæver uden overhovedet at skænke humperi en tanke.

kun hvis han bliver frustreret over at legen ikke går som han vil have. men ikke mere end at han har glemt det få sekunder efter.

 

Når vi går tur, kan jeg nøjes med at sige "lad den være" og så ignorerer han pænt "den farlige genstand"...

 

Der er bare sket SÅ meget det sidste år, og jeg tror det har rigtig meget at gøre med jeg er flyttet "helt" for mig selv, og også selv slapper rigtig af!

Når jeg ser tilbage kan jeg jo godt mærke at jeg ikke har været mig selv i de to år jeg var sammen med min eks, og så også i alt den tid jeg har haft Nissan.

 

Ingen frustrationer herfra, meget mere overskud, en rolig og glad hund.

 

Hvad mere kan man forlange? :hjerte: :hjerte:

 

 

Bare lige en update på en gammel frustrationstråd!

 

Bonusinfo: Han har nu været kastreret i snart et år. Den bedste beslutning jeg har taget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er virkelig vokset til at blive en skøn hund:lun:

 

Og med den historie du fortalte mig, er der ikke noget at sige til at du havde det svært, og det har uden tvivl smittet af på Nissan.

 

Så det var godt for jer begge at komme væk og få ro på, og sikke en forandring!

 

 

Han hviler bare meget mere i sig selv, og det er så fantastisk! :hjerte:

 

Du har oplevet Nissan både før og efter kastrationen, så når du siger at der er sket SÅ meget, så må der jo være noget om snakken.

 

Bare det at han kan lægge sig ned ude i haven og slappe af når jeg har gæster og børn rendende rundt, er jo helt fantastisk!

 

:5up: Jeg har verdens bedste hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...