Hop til indhold

Negle for lange eller ej?


Stefano Fava
 Share

Recommended Posts

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Glemte helt at opdatere.. ;)

Var ved dyrlægen i fredags.. Helt fantastisk dygtig og nærmest stadig i ekstase i lykke fordi jeg skiftede dyrlæge nu.. :S

 

Den nye dyrlæge fandt svamp i ørene på Nikki(Behandles med Surolan). Den gamle dyrlæge kikkede Nikki i ørerne i juli, fandt intet.

Den nye dyrlæge fandt bakterier på trædepuderne!(behandles med en special shampoo).. Dette overså den anden.

Den nye dyrlæge konkluderede at Fuchitalmic ikke var nok til Nikkis øjebetændelse(ny behandling med Hydrocortison med terramycin etc...)

 

Pga. af de ting, måtte nikki ikke bedøves og klippes på dagen.. Havde godt lagt mærke til at nikki kløede sine ører lidt ofte, men havde ikke troet der ligefrem var svamp i dem.. :( Hun har før haft mider, derfor jeg spurgte ekstra at kikke godt efter i ørene, ved den gamle dyrlæge.

 

 

Er helt lost, forskellen på grundighed er jo koloenorm! Den gamle dyrlæge lyste ikke i ørerne, tog ikke skrabprøver eller noget som helst af noget som helst. Ved den nye var der tape, mega vatpinde lys osv osv i spil... Det er helt nyt for mig. Og så er det nye dyrlægehus noget billigere???

 

 

Nikkis negle skal klippes den 27.08(+kontrol), dyrlægen mente det var en bagatel ifht hendes andre problemer i første omgang. :) Glæder mig til svamp, bakterier og negleproblemer er ordnet, så Nikki kan nyde livet 110% igen. <3

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var dejligt at høre at du har fundet en dejlig "ny" dyrlæge. Det var godt du kom afsted. Det bliver stadig spændende at se hvordan det går med negleklipningen. Måske går det bedre når bakterierne er væk fra poterne, ved ikke om det kan gøre dem mere følsomme.

Sille har også gentagne gange haft svamp i ørerne. Det vi har fået til det har virket godt og det er gået over igen, så det skal nok gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den nye dyrlæge fandt svamp i ørene på Nikki(Behandles med Surolan). Den gamle dyrlæge kikkede Nikki i ørerne i juli, fandt intet.

...

Havde godt lagt mærke til at nikki kløede sine ører lidt ofte, men havde ikke troet der ligefrem var svamp i dem.. :( Hun har før haft mider, derfor jeg spurgte ekstra at kikke godt efter i ørene, ved den gamle dyrlæge.

 

Er lidt nysgerrig på dette, da Futte klør sine ører meget. Han har ingen udflåd og ikke den grimme lugt han havde fra øret da han havde en infektion. Hvilket symptomer er der på svamp i ørerne - Udover kløe?

Undskyld jeg går OT :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lidt nysgerrig på dette, da Futte klør sine ører meget. Han har ingen udflåd og ikke den grimme lugt han havde fra øret da han havde en infektion. Hvilket symptomer er der på svamp i ørerne - Udover kløe?

Undskyld jeg går OT :genert:

 

Prøver igen, da jeg er ny skal jeg lige funde ud af hvordan jeg laver et svar på dit spørgsmål, her et lidt oplysninger jeg har googlet mig til, kopi af noget af teksten.

Kopi af tekst.

Som oftest starter et øreproblem med, at hundens øre begynder at lugte surt. Hvis man kigger godt efter, vil man se en øget produktion af ørevoks.

Et sundt og rask hundeøre er selvrensende og næsten fri for synlig ørevoks.

Som tiden går, begynder hunden at klø i øret, ryste på hovedet og evt. gnide øret mod gulvet. Øret bliver rødt, hævet og ømt og hunden vil sjældent tillade en nærmere undersøgelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøver igen, da jeg er ny skal jeg lige funde ud af hvordan jeg laver et svar på dit spørgsmål, her et lidt oplysninger jeg har googlet mig til, kopi af noget af teksten.

Kopi af tekst.

Som oftest starter et øreproblem med, at hundens øre begynder at lugte surt. Hvis man kigger godt efter, vil man se en øget produktion af ørevoks.

Et sundt og rask hundeøre er selvrensende og næsten fri for synlig ørevoks.

Som tiden går, begynder hunden at klø i øret, ryste på hovedet og evt. gnide øret mod gulvet. Øret bliver rødt, hævet og ømt og hunden vil sjældent tillade en nærmere undersøgelse.

 

Tak. :-) Dette kan jeg også finde på nettet, tænker mere om svampen kan sidde helt inde i øregangen så man ikke udefra kan se rødme osv. og evt. med "skjulte" symptomer

Var ikke i tvivl da Futte havde en antibiotika krævende infektion i øret, han stank simpelthen! Synes ikke han lugter voldsomt fra ørene, men han klør dem bare ret tit og har ofte sort snask i det ydre øre. Dette kan måske skyldes hans forkærlighed for at grave :hmm:Men mon ikke dr. dyr havde fundet det til sundhedstjek i starten af sommeren så - det har ikke ændret sig siden da. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak. :-) Dette kan jeg også finde på nettet, tænker mere om svampen kan sidde helt inde i øregangen så man ikke udefra kan se rødme osv. og evt. med "skjulte" symptomer

Var ikke i tvivl da Futte havde en antibiotika krævende infektion i øret, han stank simpelthen! Synes ikke han lugter voldsomt fra ørene, men han klør dem bare ret tit og har ofte sort snask i det ydre øre. Dette kan måske skyldes hans forkærlighed for at grave :hmm:Men mon ikke dr. dyr havde fundet det til sundhedstjek i starten af sommeren så - det har ikke ændret sig siden da. :-)

 

Er hunden undersøgt for allergi ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...