Hop til indhold

Fornemmelse for fare


Kaya & Mette
 Share

Recommended Posts

Kom fordi denne artikel netdyredoktor - Dyrs fornemmelse for fare. Den handler om hvordan dyr reagerer forud for fare. Nogen mener de har en sjette sans, som gør at de flygter inden katastrofer sker, f.eks. tsunamier og jordskælv. Spændende læsning, jojo.

 

Kan så konkludere at min hunds sjette sans er defekt. Kaput!

 

Vi befandt os meget tæt på epicenteret ved det dramatiske jordskælv først på ugen.

Kl. 4.57. vågner jeg ved at huset danser, og jorden rumler noget så voldsom. Jeg bliver først bange, ser mig omkring, kæresten sover trygt og hunden snorker :roll: Nå, enden på det bliver at jeg, som det udprægede b-menneske jeg er, slår jordrystelser hen med et "det var dog et idiotisk tidspunkt den lokale vognmand vælger at køre bulldozer", og giver mig til at sove videre.

 

Om morgenen finder jeg ud af at det var et jordskælv :shock: syret!

 

Nå men er faktisk ret skuffet over min hund. Hun burde jo have advaret os! Tsk, tsk! :lol:

 

 

Har jeres hunde fornemmelse for fare?

Link til indlæg
Del på andre sites

Fornemmelse for fare.... Tja.

Der var da et døgns tid hvor vi gik ind og ud af bagtrappen fordi der stod en parkeret bil tæt på fordøren som Futte nægtede at passere.

Da han kun vejer 10 kg., kunne vi nemt have ignoreret dette, men blev enige om at ville han absolut ikke gå forbi denne bil, ville vi hellere tage bagtrappen og om ikke andet undgå at han stressede. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at Ciceros fornemmelse for fare er lidt "off" :lol: Men han er en god lille vagthund. Han gøer stort set aldrig i hverdagen, men han har en helt speciel måde at gø på når han mener det alvorligt - og det går for det meste ud over min søn ;-)

Hvis sønnen kommer ned om natten fordi han skal på toilettet el. have et glas vand, slår Cicero alarm. Når min søn siger "slap så af Oluf, det er bare mig", lægger han sig til at sove igen.

For leden aften lå vi alle i sofaen og så TV. Cicero og jeg faldt begge i søvn. På et tidspunkt rejser min søn sig op, og Cicero farer op og gøer. Jeg fik totalt et chok - vågnede og så en mørk figur stå lænet over mig, og en totalt alarmberedt hund :lol: Der gik lige et sekund før det gik op for mig at det bare var min søn :stupid:

 

Nu har Cicero jo aldrig oplevet virkelig fare, men mon ikke han nok skal sige til hvis det sker? ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at Ciceros fornemmelse for fare er lidt "off" :lol: Men han er en god lille vagthund. Han gøer stort set aldrig i hverdagen, men han har en helt speciel måde at gø på når han mener det alvorligt - og det går for det meste ud over min søn ;-)

Hvis sønnen kommer ned om natten fordi han skal på toilettet el. have et glas vand, slår Cicero alarm. Når min søn siger "slap så af Oluf, det er bare mig", lægger han sig til at sove igen.

For leden aften lå vi alle i sofaen og så TV. Cicero og jeg faldt begge i søvn. På et tidspunkt rejser min søn sig op, og Cicero farer op og gøer. Jeg fik totalt et chok - vågnede og så en mørk figur stå lænet over mig, og en totalt alarmberedt hund :lol: Der gik lige et sekund før det gik op for mig at det bare var min søn :stupid:

 

Nu har Cicero jo aldrig oplevet virkelig fare, men mon ikke han nok skal sige til hvis det sker? ;-)

 

Pænt heldigt for din søn, at dig og Cicero ikke bankede ham :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Men da der var tsunami, sagde de så ikke at det nærmest var avlet ud af "kæle"dyret? :hmm:

 

eller var det bare fordi dyrene var spærret inde? :hmm:

 

men de fandt ikke et eneste dødt vildt dyr, kun kæledyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...