Hop til indhold

Hej


Gæst BabyBlue
 Share

Recommended Posts

Gæst BabyBlue

Hej alle sammen

 

Jeg er ny herinde og ny som ejer af den dejlige race Siberian Husky.

Vi fik ham hjem i onsdags og er nu godt i gang med tilvænningen af det nye hjem. Aslan er nemlig allerede 7 mdr og været igennem et par familier af hvad vi kan se så er jo opsatte på at han nu ikke behøver flytte rundt mere ;-)

Familien består af mig selv og 4 børn + hvad der senere skal bo sammen med os endnu en voksen og et barn så Aslan mangler i hvert fald ikke selskab :lol:

 

micki_aslan003.jpg

Aslan :lol:

 

Vel det er så os ...

 

MVH

 

Nat

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BabyBlue
Sikke en smuk dreng ham Aslan er :lun: Husky er jo en fantastisk race, har selv en :lun:

 

Hvad er jeres planer med ham?

 

Utrolig smuk ja :-) 1. gang jeg har denne race og er faktisk fordi det er kærestens drømmehund at det blev en husky for planen er bare at få en dejlig familiehund ud af ham ... selvom det havde været sjovt med en hvalp ... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-P

og ja han er godt nok flot. Lige et par små ting der skal afrettes (kan finde på at springe op og nappe lidt) men han er bare sååå dejlig :-D

 

Du lærer hurtigt at bruge udtrykket "Its a husky thing", den med at nappe det ER en husky ting... Det er super svært at få det fjernet helt, vores gør det stadig og han er omkring 1½ år gammel.

 

Det er nu en skøn race :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BabyBlue
Du lærer hurtigt at bruge udtrykket "Its a husky thing", den med at nappe det ER en husky ting... Det er super svært at få det fjernet helt, vores gør det stadig og han er omkring 1½ år gammel.

 

Hehe må jeg huske :-D han er i hvert fald dejlig også selvom han kan virke lidt "voldsom" når han vil lege. Har ligget på gulvet ved siden af mig hele natten og må indrømme at jeg jo nok er faldet bare en smule for ham ;-) og har bare i dag fundet ud af at jeg ved at sige UD får ham til at hoppe ned af sofaen (som han ikke må være i) eller stoppe med at lege voldsomt og går ud. Super :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe må jeg huske :-D han er i hvert fald dejlig også selvom han kan virke lidt "voldsom" når han vil lege. Har ligget på gulvet ved siden af mig hele natten og må indrømme at jeg jo nok er faldet bare en smule for ham ;-) og har bare i dag fundet ud af at jeg ved at sige UD får ham til at hoppe ned af sofaen (som han ikke må være i) eller stoppe med at lege voldsomt og går ud. Super :-)

 

Huskies er "voldsomme" i deres leg, det er en del af deres natur. De har et helt andet kropssprog end "normale hunde", og derfor er de rmange andre hundeejere der ikke bryder sig om at deres hunde leger med huskies f.eks.

 

Det er jo så også et problem at de ikke rigtig kan rende løs andre steder end hvor der er indhegnet, for de har virkelig brug for at kunne strække ud for at få det "krudt" brændt af.

 

Man bliver forelsket, de er fantastiske væsner, og de er så blide. Husk at lade være at råbe eller være for "streng", huskies er meget selvstændige hunde, og i forhold til mange andre racer så kan huskies rent faktisk finde på at sige "fuck dig nu skrider jeg". De er ikke så "taknemmelige" som mange andre hunderacer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe må jeg huske :-D han er i hvert fald dejlig også selvom han kan virke lidt "voldsom" når han vil lege. Har ligget på gulvet ved siden af mig hele natten og må indrømme at jeg jo nok er faldet bare en smule for ham ;-) og har bare i dag fundet ud af at jeg ved at sige UD får ham til at hoppe ned af sofaen (som han ikke må være i) eller stoppe med at lege voldsomt og går ud. Super :-)

 

Hihih bare et lille pip fra en der også ejer end slædehund - pas på han ikke til sidst hopper op i sofaen,leger vildt m.m. hver gang han vil ud - for så kan du rende hele dagen :lol:

Vi lært vores Alaskan at sige til når hun ville ud - til sidst pev/gøede/hylede hun hver gang døren var lukkede og hun bare lige ville ud for at "se verden" og ikke fordi hun skulle tisse. - de er kloge de spidshunde.

 

Vores henter også "forbudte ting" som strømper, sko m.m. fordi hun ved at de bliver byttet til noget godt.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BabyBlue
Hihih bare et lille pip fra en der også ejer end slædehund - pas på han ikke til sidst hopper op i sofaen,leger vildt m.m. hver gang han vil ud - for så kan du rende hele dagen :lol:

Vi lært vores Alaskan at sige til når hun ville ud - til sidst pev/gøede/hylede hun hver gang døren var lukkede og hun bare lige ville ud for at "se verden" og ikke fordi hun skulle tisse. - de er kloge de spidshunde.

 

Vores henter også "forbudte ting" som strømper, sko m.m. fordi hun ved at de bliver byttet til noget godt.. :lol:

 

LOL hun lyder dejlig :-)

 

Nu hvor vejret er godt har jeg døren stående åben så Aslan selv bestemmer hvor han er. Han er ikke så meget for tørkost så kommer hen til mig af og til for at sige han vil have et stykke rugbrød men tror stadig vi har meget at lære om hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

LOL hun lyder dejlig :-)

 

Nu hvor vejret er godt har jeg døren stående åben så Aslan selv bestemmer hvor han er. Han er ikke så meget for tørkost så kommer hen til mig af og til for at sige han vil have et stykke rugbrød men tror stadig vi har meget at lære om hinanden.

 

Hun er en skøn bandit :lun:

Jamen helt sikkert.. man siger (mener jeg at huske :blink:) at det tager omkring 4 uger indtil hunden er faldet helt til og man ser dens "sande jeg".

rent nysgerrighed - hvilken slags tørfoder får han?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BabyBlue
Huskies er "voldsomme" i deres leg, det er en del af deres natur. De har et helt andet kropssprog end "normale hunde", og derfor er de rmange andre hundeejere der ikke bryder sig om at deres hunde leger med huskies f.eks.

 

Det er jo så også et problem at de ikke rigtig kan rende løs andre steder end hvor der er indhegnet, for de har virkelig brug for at kunne strække ud for at få det "krudt" brændt af.

 

Man bliver forelsket, de er fantastiske væsner, og de er så blide. Husk at lade være at råbe eller være for "streng", huskies er meget selvstændige hunde, og i forhold til mange andre racer så kan huskies rent faktisk finde på at sige "fuck dig nu skrider jeg". De er ikke så "taknemmelige" som mange andre hunderacer.

 

Aslan elsker i hvert fald haven i stor stil. Mere derude end herinde og den voldsomme leg er jo netop også af og til når han er alene. Pludselig løber han bare rundt i cirkler som havde han en skrue løs .-) fantastisk at se.

 

Eneste bekymring med ham er faktisk hans hoppen op og nappen. Håber hoppen kan fjernes helt hurtigt og det andet i det mindste mindskes gevaldigt men samtidig elsker jeg jo netop hans personlighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BabyBlue
Hun er en skøn bandit :lun:

Jamen helt sikkert.. man siger (mener jeg at huske :blink:) at det tager omkring 4 uger indtil hunden er faldet helt til og man ser dens "sande jeg".

rent nysgerrighed - hvilken slags tørfoder får han?

 

uh kan ikke lige huske hvad den hedder. Var en af de der klassiske nede fra supermarkedet da han jo ellers ikke var kræsen og vi jo prøver os lidt frem. Men ...

Han vil hellere have rugbrød, agurk og endda banan, hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Banan er også noget vores husky ELSKER!

 

Husk dog en af de "negative" ting ved huskies er at deres maver kan være rigtig uforudsigelige, så pas på med at give alt for mange forskellige "sjove ting", og forsøg at hold dig til f.eks. 4-5 forskellige slags godbidder og skift imellem dem, så du ved hvad han får.

 

Og kan fortælle dig at den der med at løbe rundt i cirkler med "en skrue løs", kaldes "Zoomies"... Det er simpelthen SÅ skønt at se, jeg har et billede hvor vores gør det ude i haven, og vores lille 8 ugers hvalp ferbrilsk forsøger at følge med :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BabyBlue
Banan er også noget vores husky ELSKER!

 

Husk dog en af de "negative" ting ved huskies er at deres maver kan være rigtig uforudsigelige, så pas på med at give alt for mange forskellige "sjove ting", og forsøg at hold dig til f.eks. 4-5 forskellige slags godbidder og skift imellem dem, så du ved hvad han får.

 

Og kan fortælle dig at den der med at løbe rundt i cirkler med "en skrue løs", kaldes "Zoomies"... Det er simpelthen SÅ skønt at se, jeg har et billede hvor vores gør det ude i haven, og vores lille 8 ugers hvalp ferbrilsk forsøger at følge med :lol:

 

Hehe gudskelov .-) gav ham et lille stykke banan bare i sjov først men han fik smag for det med det samme så godt at høre det ikke kun er ham.

 

Har købt nogle hundekiks han er vild med men holder dem på under 10 om dagen og til øvelse af feks giv pote. Håber jeg finder noget andet tørfoder som er mere ham men ellers kan han heldigvis lide meget andet som også er sundt. 1. dag her kastede han op og tror netop også det har været pga den skiftende mad/kost. Efter har der ikke været noget :-)

 

LOL kan lige forestille mig det. Tænkte tidligere at Aslan ville have godt af en anden hund men tvivler på de ville kunne holde trit med ham :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe gudskelov .-) gav ham et lille stykke banan bare i sjov først men han fik smag for det med det samme så godt at høre det ikke kun er ham.

 

Har købt nogle hundekiks han er vild med men holder dem på under 10 om dagen og til øvelse af feks giv pote. Håber jeg finder noget andet tørfoder som er mere ham men ellers kan han heldigvis lide meget andet som også er sundt. 1. dag her kastede han op og tror netop også det har været pga den skiftende mad/kost. Efter har der ikke været noget :-)

 

LOL kan lige forestille mig det. Tænkte tidligere at Aslan ville have godt af en anden hund men tvivler på de ville kunne holde trit med ham :-)

 

Huskies bryder sig ikke om at være alene, men nu har i jo en stor familie så det er jo ikke et problem.. Vi får helt bestemt en husky mere på et tidspunkt, men Penny, vores bette skal nu nok kunne følge med når hun bliver ældre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BabyBlue

Aslan har kun været meget lidt alene og faktisk klaret det utrolig godt. Ingen mærker på dørene men hans nappen er desværre ikke i bedring. Faktisk har han bare i dag snappet både efter mig og min kæreste :-( En ting jeg ikke er så glad for med 5 børn omkring ham men håber det aftager. Ville jeg godt have kendt til inden købet men kendte så heller ikke noget til alle de andre ejere før i går heller så ... Så forfærdelig dejlig en hund ellers :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...