Hop til indhold

Noget galt med hans øjne


Gæst Højen
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Jeg har lige brug for lidt hjælp her.

Jeg har i dag opdaget at min hund har kløet meget i sine øjne. Begge 2, dog mest i det højre.

Det er som om at han er rød og hæver omkring øjet og det ene kan han ikke åbne helt.

Er det noget der kan vente til i morgen eller skal jeg have fat i en akut dyrlæge?:???:

Jeg har sådan nogle saltvands dråber, er det noget jeg kan skylle hans øjne i?

 

Jeg smider lige et par billeder op. Ser lige om jeg kan få et meget tæt på.

IMG_1839.jpg

IMG_1841.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville se tiden an om han reagerer mere på det og om det bliver mere rødt... Ellers ville jeg bruge dråberne eller hælde kamillethe i øjene, det har hjulpet her, og så kontakte dyrlægen morgen hvis det er blevet værre... Sikke fin han er, han ligner vores Max:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor hurtigt er øjet hævet op? Og virker han meget øm eller generet af det?

Sterile saltvandsdråber bruger vi meget tit, da vores hund let bliver irriteret af støv/pollen. Men jeg ville nok ringe til vagtdyrlægen og beskrive symptomerne over tlf. Har kun oplevet at de har været gode til at bedømme hvor akut det er, og om det kan vente til i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville se tiden an om han reagerer mere på det og om det bliver mere rødt... Ellers ville jeg bruge dråberne eller hælde kamillethe i øjene, det har hjulpet her, og så kontakte dyrlægen morgen hvis det er blevet værre... Sikke fin han er, han ligner vores Max:-D

 

Den vil jeg så lige advare imod.. Det virker godt mod betændelse, men er en meget dårlig ide hvis det er irritation over fx pollen eller støv. (det er Ikke 100% fri for partikler)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den vil jeg så lige advare imod.. Det virker godt mod betændelse, men er en meget dårlig ide hvis det er irritation over fx pollen eller støv. (det er Ikke 100% fri for partikler)

Vi har aldrig haft problemer med det

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for de hurtige svar alle sammen!:-D

 

>bøvle

Ja jeg tror jeg prøver med dråberne. Ja tak han er super fin:-P

 

>Fluffykins

Det er hæver op i løbet af i dag - måske 4-5 timer. Jeg kan tydelig mærke at det irriterer ham. Han klør og gnider sig op af ting. Virker en anelse rastløs, hvis han ikke bliver afledt.

Han kan dog godt falde i søvn og sove som han plejer. "Indtil videre"

 

Hvis det er øjenbetændelse vil der så ikke komme betændelse ud af øjet? Så man tydeligt kan se det?

 

kan det evt. være noget han ikke kan tåle?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hvalp havde noget som hed et meget langt navn, han var knaldrød hvis man så ham på indersiden af øjenlåget (nederst) og sad hele tiden og lukkede øjnene, var også som om hans blinkhinde var for højt oppe, det så virkelig mærkeligt ud. Kørte til dyrlæge og det var ja, ikke øjenbetændelse som sådan, men et eller andet der generede og dyrlægen forklarede at hunden sikkert følte den havde sand i øjnene. Som regel gik det over af sig selv men nu var min ret rød (og dermed irriteret), så vi fik nogle dråber han skulle have x antal tid.

 

Måske er det det samme? Var som sådan ikke vildt farligt, men ret generende.

 

 

Han har aldrig haft det siden, heldigvis. Synes du skal køre forbi dyrlægen i morgen hvis det ikke er gået væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for de hurtige svar alle sammen!:-D

 

>bøvle

Ja jeg tror jeg prøver med dråberne. Ja tak han er super fin:-P

 

>Fluffykins

Det er hæver op i løbet af i dag - måske 4-5 timer. Jeg kan tydelig mærke at det irriterer ham. Han klør og gnider sig op af ting. Virker en anelse rastløs, hvis han ikke bliver afledt.

Han kan dog godt falde i søvn og sove som han plejer. "Indtil videre"

 

Hvis det er øjenbetændelse vil der så ikke komme betændelse ud af øjet? Så man tydeligt kan se det?

 

kan det evt. være noget han ikke kan tåle?

 

Jamen det lyder da helt sikkert til at i skal tale med dyrlægen imorgen. Jeg har aldrig Selv oplevet at en øjenbetændelse giver hævelser på så kort tid, så ved ikke om det er meget normalt eller hvad. Men godt at han er nogenlunde i ro i aften. Krydser fingre for jer i morgen;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ligner et Cherry Eye - min ældste beagle har sådan noget - dog med meget lange mellemrum.

 

Jeg kan umiddelbart ikke se at det hæver inde i øjet, som på billedet.

 

Jeg har ikke nogen gode bud, men kan godt se han er hævet. Er kan blevet stukket af et insekt?

Ja det kunne også være en mulighed.

 

 

 

Vi fik skyllet øjet i saltvand og her til morgen ser øjet meget pænt ud. (Ved ikke om det er derfor)

Men i går aftes og nat har han kløet sig rigtig meget flere steder.

Det er fortsat her til morgen og kan tydelig mærke det irritere ham:cry:

Tænker måske en allergisk reaktion på et eller andet?

 

Under alle omstændigheder ryger han forbi doktoren, så melder jeg lige tilbage når jeg ved mere.

 

Mange tak for hjælpen indtil vidre!;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Krydser fingre for jer - min egen skal også forbi doktoren her om en time. Hun har lidt klart øjensnask, som er ikke bliver bedre af at vi skyller ud med saltvand, så jeg går ud fra at det er follikulær conjunktivitis igen. (vi holder det normalt helt væk ved at skylle øjne, så snart vi ser det mindste irritation - det har ferie pasningen aka mor så ikke gjort :???:)

 

Min dyrlæge anbefaler altid at man får det undersøgt så snart der kommer hævelser eller gul betændelse fra øjet, for der er mange øjensygdomme som har de samme symptomer. Og der er jo ingen grund til at behandle for noget forkert ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg skal da gerne vise hvordan et Cherry eye ser ud.

Her er min Charlie

Billedet er taget sidste gang han have et tilfælde - i feb. 2011 Jeg popper selv blink hinden på plads - det er ikke noget man skal være bange for!

 

Men gå til dyrlæge og få kigget på det - det kan være alt muligt som kan kræve andet end lige saltvand

DSC01893.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været ved dyrlægen med ham.

Han mente det var en allergisk reaktion på et eller andet. Han sagde det kunne være meget svært at finde ud af, hvad årsagen er.

Han fik en indsprøjtning og nogle tabletter han skal tage i 10 dage (medrol vet).

Derefter skulle det gerne gå væk, ellers må vi i gang med at finde årsagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...