Hop til indhold

Vejen 15 og 16 Sept


Recommended Posts

  • Svar 301
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nå, jeg skal åbenbart være lykkelig hvis Maggie kommer hjem med en Good :???:

 

Ifølge min ringtræner er der sådan ca. ½ million ting i vejen med hende

 

Hvad er der i vejen?

 

Husk at der er forskel på hvad dommere prioriterer, så du skal bare gå i ringen med din hund og være glad, resultatet i ringen er ikke halvt så vigtigt som at give din hund en god oplevelse :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er der i vejen?

 

Husk at der er forskel på hvad dommere prioriterer, så du skal bare gå i ringen med din hund og være glad, resultatet i ringen er ikke halvt så vigtigt som at give din hund en god oplevelse :-)

 

Lad mig prøve og se om jeg kan huske det hele; stejl i skulderen, lange ben, højrøvet (men ikke så meget som hun har været), dårlige vinkler, smal bagtil og alt alt for livlig i ringen.

 

Hun er stadig ung (16 måneder), så vi går i ringen for at få en god oplevelse - det gør vi nu altid, men Rikkes udmelding får mig seriøst til at overveje, om vi overholder bør komme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, jeg skal åbenbart være lykkelig hvis Maggie kommer hjem med en Good :???:

 

Ifølge min ringtræner er der sådan ca. ½ million ting i vejen med hende

 

Dejligt opmuntrende :roll:

 

men en lab der er vildt glad og har fået lidt kængurufjeder i benene, er SÅ meget bedre end en lab der hænger med halen og ikke synes det er sjovt.

Katla er uden pels, som i slet ingen pels, men hun har en fest og vi får heller ingen god placering. Det er kritikken der er meget vigtig for mig, om den er god eller dårlig.

Jeg har taget arnes telt med i dag, så i morgen slår jeg dem op ved siden af hinanden og så laver vi en labrander-lejr. Håber i joyner os :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt opmuntrende :roll:

 

men en lab der er vildt glad og har fået lidt kængurufjeder i benene, er SÅ meget bedre end en lab der hænger med halen og ikke synes det er sjovt.

Katla er uden pels, som i slet ingen pels, men hun har en fest og vi får heller ingen god placering. Det er kritikken der er meget vigtig for mig, om den er god eller dårlig.

Jeg har taget arnes telt med i dag, så i morgen slår jeg dem op ved siden af hinanden og så laver vi en labrander-lejr. Håber i joyner os :blink:

 

Ja ikk'

 

Lørdag kommer vi ned lige så snart vi er færdige i Store Ring (til rally). Søndag vil vi meget gerne være med i en Labrander-lejr. Hvor mange bliver vi?

 

Lab-lover skrev til mig på fb i sidste uge og fortalte, at Maggies farmand Jack også kommer, så ham skal vi have hilst på

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad mig prøve og se om jeg kan huske det hele; stejl i skulderen, lange ben, højrøvet (men ikke så meget som hun har været), dårlige vinkler, smal bagtil og alt alt for livlig i ringen.

 

Hun er stadig ung (16 måneder), så vi går i ringen for at få en god oplevelse - det gør vi nu altid, men Rikkes udmelding får mig seriøst til at overveje, om vi overholder bør komme.

 

Selvfølgelig skal I da ta' afsted, jeg har endnu ikke set nogle få at vide de ikke behøver komme en anden gang fordi hunden er for grim, og jeg har ellers set temmelig mange 'grimme' hunde ;-)

Når du har en ung hund, så kan man selvfølgelig godt se dens konstruktion, men man kan ikke udtale sig om det færdige resultat. Så afsted med jer, sørg for at hygge jer og snak med dem I kender og så tag resultaterne som bonus hvis de er gode, som en oplevelse hvis de er dårlige :-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig skal I da ta' afsted, jeg har endnu ikke set nogle få at vide de ikke behøver komme en anden gang fordi hunden er for grim, og jeg har ellers set temmelig mange 'grimme' hunde ;-)

Når du har en ung hund, så kan man selvfølgelig godt se dens konstruktion, men man kan ikke udtale sig om det færdige resultat. Så afsted med jer, sørg for at hygge jer og snak med dem I kender og så tag resultaterne som bonus hvis de er gode, som en oplevelse hvis de er dårlige :-)

 

Tak.

Opdrætter har tidligere nævnt, at hendes mor også var lang tid om at blive helt klar og at afkom efter hendes morfar også kan være lidt længere om at blive klar. Men når de først kommer, så er de skidegode.

 

Men heldigvis er udstilling ikke vores første prioritet. Heldigvis må man godt være højrøvet i både rally-ringen og i marken

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ikk'

 

Lørdag kommer vi ned lige så snart vi er færdige i Store Ring (til rally). Søndag vil vi meget gerne være med i en Labrander-lejr. Hvor mange bliver vi?

 

Lab-lover skrev til mig på fb i sidste uge og fortalte, at Maggies farmand Jack også kommer, så ham skal vi have hilst på

 

Ved det faktisk ikk helt. Ved munin + ejer også kommer, søndag... Muligvis også Jasmin...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, jeg skal åbenbart være lykkelig hvis Maggie kommer hjem med en Good :???:

 

Ifølge min ringtræner er der sådan ca. ½ million ting i vejen med hende

 

Hvad er der i vejen?

 

Husk at der er forskel på hvad dommere prioriterer, så du skal bare gå i ringen med din hund og være glad, resultatet i ringen er ikke halvt så vigtigt som at give din hund en god oplevelse :-)

 

 

Hvad hopsa siger (det er det jeg hører ude på udstillingerne - man skal ikke, hvis hund og ejer ikke syntes det er sjovt og hyggeligt )

 

 

Lad mig prøve og se om jeg kan huske det hele; stejl i skulderen, lange ben, højrøvet (men ikke så meget som hun har været), dårlige vinkler, smal bagtil og alt alt for livlig i ringen.

 

Hun er stadig ung (16 måneder), så vi går i ringen for at få en god oplevelse - det gør vi nu altid, men Rikkes udmelding får mig seriøst til at overveje, om vi overholder bør komme.

 

 

Bah - nu har du jo betalt og bor så tæt på, om ikke andet er det god træning :mrgreen: og samværd med DEJLIGE mennesker

(er du afhængig af at der IKKE står good på hundeweb?)

Link til indlæg
Del på andre sites

baby - hvalp - junior - mellem - åben - champion - veteran

 

Hvorfor er champion ikke på BIG/BIS halløjsaet i store ring?

(eller indgår de bare i gruppe 2 per automatik?

eller er det muligvis bare fordi det kun er på skuer de har deres "egen" ?)

 

14.00Juniorhandling / Junior handling

 

15.00

 

Bedste baby / Best baby

 

Bedste hvalp / Best puppy

 

 

Bedste avlsklasse / Best progeny group

 

 

Bedste veteran / Best veteran

 

 

Bedste opdrætsklasse / Best breeder’s group

 

 

Bedst i gruppe 10 / Best of group 10

 

 

Bedst i gruppe 9 / Best of group 9

 

 

Bedst i gruppe 8 / Best of group 8

 

 

Bedst i gruppe 7 / Best of group 7

 

 

Bedst i gruppe 6 / Best of group 6

 

 

Bedst i gruppe 5 / Best of group 5

 

 

Bedst i gruppe 4 / Best of group 4

 

 

Bedst i gruppe 3 / Best of group 3

 

 

Bedst i gruppe 2 / Best of group 2

 

 

Bedst i gruppe 1 /Best of group 1

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad hopsa siger (det er det jeg hører ude på udstillingerne - man skal ikke, hvis hund og ejer ikke syntes det er sjovt og hyggeligt )

 

Bah - nu har du jo betalt og bor så tæt på, om ikke andet er det god træning :mrgreen: og samværd med DEJLIGE mennesker

(er du afhængig af at der IKKE står good på hundeweb?)

 

Jeg er ravende ligeglad med, hvad der står på hundeweb.

Good gives jo til "en hund, som er racetypisk, og hvis eksteriørfejl ikke er mere fremtrædende, end at den kan siges at være en god repræsentant for sin race." Jeg kan godt leve med at hun er en god repræsentant for racen.

 

Meen når det så er sagt, så kunne jeg godt finde på at lægge udstillingerne lidt på hylden. Behøver jo ikke betale flere gange 350 kroner for at få alle hendes fejl at vide igen og igen og igen og igen.

 

 

Hvorfor er champion ikke på BIG/BIS halløjsaet i store ring?

(eller indgår de bare i gruppe 2 per automatik?

eller er det muligvis bare fordi det kun er på skuer de har deres "egen" ?)

 

De indgår i BIR-konkurrencen, så de er med i grupperne.

 

Det her diagram har hjulpet mig meget

http://www.dkk.dk/files/pdf/BD_forlb_skema_2012_ny.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

Men burde den så ikke (næsten) per automatik vinde bir?

 

Championhundene indgår i BIK (bedst i køn) på lige fod med resten af de deltagende. Det kræver at den får excellent med CK og det er den ikke garanteret fordi den er champion, selvom man må mene det er sandsynligt at den får det.

Det er osse sandsynligt at det er en championhund der vinder BIK klassen, men man skal huske at der sagtens kan stå bedre hunde i de andre klasser, som bare ikke er gamle nok til at få championatet. Så på den enkelte udstilling kan det meget nemt være en hund fra mellemklassen der bliver BIR og derfor går videre til gruppekonkurrencerne i store ring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Championhundene indgår i BIK (bedst i køn) på lige fod med resten af de deltagende. Det kræver at den får excellent med CK og det er den ikke garanteret fordi den er champion, selvom man må mene det er sandsynligt at den får det.

Det er osse sandsynligt at det er en championhund der vinder BIK klassen, men man skal huske at der sagtens kan stå bedre hunde i de andre klasser, som bare ikke er gamle nok til at få championatet. Så på den enkelte udstilling kan det meget nemt være en hund fra mellemklassen der bliver BIR og derfor går videre til gruppekonkurrencerne i store ring.

 

Man vender sig til alle de (underlige) regler ikk? :genert:

 

Søster stiller i champion-klassen (prale prale) og det er meget normalt at langt under halvdelen får CK (cert kvalitet), og endnu mere normalt at BIR ikke er en champ.

 

 

Ja ja, jeg har aldrig påstået at min logik var god :mrgreen: Så jeg syntes det er underligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...