Hop til indhold

parring til min cavalie rugby


Gæst amy
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

Findes der mon en cavalie han hund som tilbydes til parring af en rugby hun.

 

hun er først i parring i november.......men det ville være rart at få det på plads inden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Igen :-)

 

Jeg har fået at vide jeg skal uddybe mig lidt :-)

 

Jeg har en Rugby tæve - 2 1/2 år gammel. søger en hand hun med stam tavle, dejlig sind og sund og rask..... Ikke de store krav, da vi godt vil have hvalpe for fornøjelsen skyld og allerede har familie medlemmer som godt vil købe en billig hvalp :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

så spørger jeg igen.

 

Din tæve har hun selv tavle? og hvis ja, hvorfra? er hun testet for EFS og CCS og er hun hjertescannet?

 

Og hvad med hannen gætter på at han skal være i samme klub som din tæve for at du kan føre tavle videre på hvalpene.

 

Og ja undskyld jeg siger det men det hele virker bare lidt useriøst, du vil lave et for sjov kuld uden alt for store krav på en hunderace som er vidt og bredt kendt for at have alle mulige sygdomme?? Det er fint du vil sælge hvalpene til noget familie, men derfor skal tingene vel stadig være i orden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal lige kontakte avlsudvalget/sundhedsudvalget i din tæves stambogsførende raceklub, der kan du få svar eller på hjemmesiden finde de krav der er til sundt opdræt.

Ingen uden stor kendskab til racen bør sætte cavalierhvalpe til verden, da det nok er den race, der er befængt med flest arvelige sygdomme og skavanker, ofte dødelige sygdomme.

At en hund virker sund og rask i den alder siger intet om avlskvalitet.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er rigtig vigtigt at både han er tæve er hjertescannet og dna testet for EFS og CCS. sygdommene kan være skjult, så din hund virker sund og rask, men parrret med en han som også bærer sygdommene kan det gå rigtig galt, og dette er en direkte dødsdom for hvalpene, da der ikke er nogen behandling.

 

og husk at selv om du sælger hvalpene til familien, så gælder købeloven stadig, og du hæfter for arvelige sygdomme i 2 år.

 

cavalier hvalpe er ikke noget man bare sætter i verden, det kræver lang tids forberedelse af sundhedstjek og finde den rette han til din tæve.

 

hvilken klub har hun stambog i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...