Hop til indhold

Fotos i Familie Journalen fra DcH Ungdomslejr 2012


Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Under årets lejr fik vi besøg af en journalist og en fotograf fra Familie Journalen, som i denne uge har en fotoreportage fra lejren. Der er yderligere fotos her: Børn og hunde på sommerlejr i Vissenbjerg | Se det store galleri med de søde hunde

 

Fine fotos, men desværre, som sædvanligt fristes jeg til at sige, egentligt mest hyggebilleder. Det havde været lækkert med mere beskrivende fotos, da disse giver et billede af hygge og afslapning, hvilket der naturligvis også er, men det meste af tiden går ellers med seriøs træning/undervisning :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

hov.. Nu kan jeg se at der står igennem 15 år... Det kan jeg slet ikke få til at passe.. Jeg var afsted som 12 årige, og det er da 15 år siden... Det kan da ikke passe jeg var med det første år, jeg er næsten sikker på det havde været før. :hmm:

 

Man skal ikke altid stole på journalister, vi havde bedt om at få det rettet, men det blev det så ikke.

 

I år havde lejren, og dermed også jeg, 20 år på bagen, så vi må have mødt hinanden!

Hvor var lejren, da du var med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal ikke altid stole på journalister, vi havde bedt om at få det rettet, men det blev det så ikke.

 

I år havde lejren, og dermed også jeg, 20 år på bagen, så vi må have mødt hinanden!

Hvor var lejren, da du var med?

 

Det kan jeg ikke huske......

 

Men kan huske jeg lavede et super smukt halsbånd et af årene... Og oh jo et af årene var vores telte under nogle kæmpe store el-master, så man kunne høre en kæmpe brummen helt konstant..

 

Og et af årene var jeg i gruppe med en som havde den smukkeste Boxer som hed Soffi :lun: SÅÅÅÅRH skøn!

 

Og et af årene svømmede vores telte væk, så de fleste af os måtte evakueres til at sove inde i den hal hvor der blev lavet halsbånd :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg ikke huske......

 

Men kan huske jeg lavede et super smukt halsbånd et af årene... Og oh jo et af årene var vores telte under nogle kæmpe store el-master, så man kunne høre en kæmpe brummen helt konstant..

 

Og et af årene var jeg i gruppe med en som havde den smukkeste Boxer som hed Soffi :lun: SÅÅÅÅRH skøn!

 

Og et af årene svømmede vores telte væk, så de fleste af os måtte evakueres til at sove inde i den hal hvor der blev lavet halsbånd :lol:

 

 

Hvor sjovt. Vi har gennem årene haft flere af "børnene", som efterhånden blev for gamle til at deltage, med som hjælpeledere.

 

Nå, sumsum lydene, det er på Fyn i Skallebølle hvor lejren har været afholdt flere år.

 

I Kolding regnede det hele ugen, men jeg kan ikke lige huske indendørs forholdene der.

Jeg er jo mægtignysgerrig, kan du huske hvad dine grupperedere hed?

Soffi husker jeg desværre ikke. Hvilken hund havde du?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke et godt initiativ! Bliver oprigtigt glad når jeg ser billederne, der er bare så meget kærlighed :hjerte: Og så giver de mig håb om en bedre fremtid for hunde og hundeejere i Danmark.

 

Det tillader jeg mig at sige tak til, da jeg er en af initiativtagerne :-)

 

Dyrenes Beskyttelse synes også om initiativet og har i mange år støttet lejren økonomisk, ligesom vi hvert år søger sponsorater mange steder..

 

Hovedkonceptet går ud på at lære børn og unge at respektere deres hunds behov og adfærd og at kommunikere med hundene. på en rolig og kærlig facon

 

Vi har i mange år haft adfærdsteori og hundemassage som obligatorisk emne. Massagen er nu erstattet af "hør en fugl", som i principet bare er afslapning og ro, da nutidens unge har så travlt med alt og nemt kører i for højt gear. Både hundene og de unge falder ofte i søvn på græsset under dette emne og vi lader dem bare sove i fred.

 

På fotos'ene kan man ikke se, at der også gås spor, laves andet næsearejde og er skovtur på programmet for bare at nævne få af vores aktiviteter.

 

Der er altid en gæst, som arbejder profesionelt med hunde, så de unge kan få nye vinkler på hvad hunde faktisk kan, I år var det en hundefører fra Toldvæsenet, Torben hedder han, de unge kendte ham fra TV, så det var jo mægtigt!

Et andet år var det Emmy Simonsen som satte dem i gang med dogdancing.

 

I år havde de unge natteløb og vende tilbage til tændte bålsteder hvor de kunne riste pølser og skumfiduser, dagen efter sov de helt til kl 9 ellers biver de vækket kl 7 :-D

Nå jeg må hellere stoppe nu, men det er jo mit "barn" vi taler om :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor sjovt. Vi har gennem årene haft flere af "børnene", som efterhånden blev for gamle til at deltage, med som hjælpeledere.

 

Nå, sumsum lydene, det er på Fyn i Skallebølle hvor lejren har været afholdt flere år.

 

I Kolding regnede det hele ugen, men jeg kan ikke lige huske indendørs forholdene der.

Jeg er jo mægtignysgerrig, kan du huske hvad dine grupperedere hed?

Soffi husker jeg desværre ikke. Hvilken hund havde du?

 

Jeg havde en dansk/svensk gårdhund der hed Rico!

 

Skallebølle ja!!!!!! buuh, det var bare belastende!

 

Kan ikke huske hvad nogen hed... Men det er faktisk derfra at jeg husker min største/første "sejr" følelse nogensinde... Rico kunne nemlig bare IKKE finde ud af at komme når man kaldte, og jeg var super trist over det! Og det blev jo trænet rigtig godt... Og en af trænerne havde efterladt en pose med pølsestykker på græsset, og jeg fik rendt i en retning der gjorde denne pose var sådan liiige et par meter ved siden af... Rico løber mod mig.. Snuser pølser, stopper hovedet næsten helt ind i posen, jeg kalder og løber, og han hopper op og følger straks efter mig, og træneren roste mig jo helt til skyerne, og jeg var bare super lykkelig og så glad over at jeg kunne kalde ham "ud af pølse posen" :lol:

 

Jeg vil prøve at se om jeg kan få min mor til at finde de postkort jeg sendte, måske har jeg skrevet noget om navnene... Det er jo så mange år siden :lol: Kan ikke engang huske hvordan de så ud... Men mine t-shirts blev faktisk først erklæret døde da jeg flyttede til Holland, har brugt dem til at sove i i mange år :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde en dansk/svensk gårdhund der hed Rico!

 

Skallebølle ja!!!!!! buuh, det var bare belastende!

 

Kan ikke huske hvad nogen hed... Men det er faktisk derfra at jeg husker min største/første "sejr" følelse nogensinde... Rico kunne nemlig bare IKKE finde ud af at komme når man kaldte, og jeg var super trist over det! Og det blev jo trænet rigtig godt... Og en af trænerne havde efterladt en pose med pølsestykker på græsset, og jeg fik rendt i en retning der gjorde denne pose var sådan liiige et par meter ved siden af... Rico løber mod mig.. Snuser pølser, stopper hovedet næsten helt ind i posen, jeg kalder og løber, og han hopper op og følger straks efter mig, og træneren roste mig jo helt til skyerne, og jeg var bare super lykkelig og så glad over at jeg kunne kalde ham "ud af pølse posen" :lol:

 

Jeg vil prøve at se om jeg kan få min mor til at finde de postkort jeg sendte, måske har jeg skrevet noget om navnene... Det er jo så mange år siden :lol: Kan ikke engang huske hvordan de så ud... Men mine t-shirts blev faktisk først erklæret døde da jeg flyttede til Holland, har brugt dem til at sove i i mange år :lol:

 

Hvor lækkert med indkaldet!! Det er netop succesoplevelser vi går efter "ungerne" skal have med sig hjem.

 

Jeg har også T-shirts som er tussegamle :-D

 

Faktisk har ingen nævnt lydene, selv finder jeg dem også meget belastende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor lækkert med indkaldet!! Det er netop succesoplevelser vi går efter "ungerne" skal have med sig hjem.

 

Jeg har også T-shirts som er tussegamle :-D

 

Faktisk har ingen nævnt lydene, selv finder jeg dem også meget belastende...

 

Stedet var ellers super fantastisk! nej vent... Det var ikke der hvor der var en strand lige ved siden af... Det var Vissenbjerg tror jeg?

 

Jeg synes også bare det er en helt fantastisk ting, og flytter jeg til Danmark igen, ja selv hernede fra ville jeg super gerne hjælpe til! Det er helt afgjort de bedste oplevelser jeg har haft som barn/ung.

 

Jeg er også næsten sikker på vi så rigtig mange foredrag? Jeg kan huske at der var et omkring hundeadfærd, og et omkring hyrdehunde mener jeg det var...

Link til indlæg
Del på andre sites

Stedet var ellers super fantastisk! nej vent... Det var ikke der hvor der var en strand lige ved siden af... Det var Vissenbjerg tror jeg?

 

Jeg synes også bare det er en helt fantastisk ting, og flytter jeg til Danmark igen, ja selv hernede fra ville jeg super gerne hjælpe til! Det er helt afgjort de bedste oplevelser jeg har haft som barn/ung.

 

Jeg er også næsten sikker på vi så rigtig mange foredrag? Jeg kan huske at der var et omkring hundeadfærd, og et omkring hyrdehunde mener jeg det var...

 

Skallebølle ligger i Vissenbjerg.

Der hvor der var strand var vist Tranum Klit.

I Kolding var alle som ville på stranden en dag, det kan måkke give dig et hint om hvor du var :-D

I Kolding på stranddagen gik en af hundene, en brun new foundlænder, Kino, nærmst i panik og begyndte at "redde" alle ind fra vandet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Skallebølle ligger i Vissenbjerg.

Der hvor der var strand var vist Tranum Klit.

I Kolding var alle som ville på stranden en dag, det kan måkke give dig et hint om hvor du var :-D

I Kolding på stranddagen gik en af hundene, en brun new foundlænder, Kino, nærmst i panik og begyndte at "redde" alle ind fra vandet :-)

 

:lol: Den episode kan jeg ikke huske!

 

Men jeg kan huske en brun new foundlænder, det var en forholdvis lille dreng som ejede den, han boede i en KÆMPE gult telt lige bag mit telt... (Jeg havde sådan et microskopisk lille telt, specielt når det stod ved siden af hans :lol: )

 

Jeg VED at jeg har billeder liggende fra det år, men jeg havde ikke kamera med de andre år. Måske jeg kan få min mor til at scanne nogle ind :lol: Ved at der var et gruppe billede hvor "de voksne" var med også, som stod for vores gruppe...

 

Hvis altså hun kan finde de billeder :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: Den episode kan jeg ikke huske!

 

Men jeg kan huske en brun new foundlænder, det var en forholdvis lille dreng som ejede den, han boede i en KÆMPE gult telt lige bag mit telt... (Jeg havde sådan et microskopisk lille telt, specielt når det stod ved siden af hans :lol: )

 

Jeg VED at jeg har billeder liggende fra det år, men jeg havde ikke kamera med de andre år. Måske jeg kan få min mor til at scanne nogle ind :lol: Ved at der var et gruppe billede hvor "de voksne" var med også, som stod for vores gruppe...

 

Hvis altså hun kan finde de billeder :lol:

 

Det var den new foundlænder...

 

Nå, men sjovt at møde en tidigere deltager fra lejren her :-D

 

Det kunne være sjovt at se fotos, men det skal naturligvis være for din egen skyld

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var den new foundlænder...

 

Nå, men sjovt at møde en tidigere deltager fra lejren her :-D

 

Det kunne være sjovt at se fotos, men det skal naturligvis være for din egen skyld

 

Har spurgt min mor om hun eventuelt ved hvor billederne er.. har en mistanke om de er i min søsters kælder dog.

 

Den var altså bare en stor dejlig kæmpe den new foundlænder :lun: Og drengen var bare så lille i forhold til :lol:

 

Jeg ville ønske migselv teenager igen, bare for at kunne komme afsted igen :lun: Det var altså fantastisk, i skulle lave en omgang for voksne :lol: (Jeg mener jeg var afsted i 96/97/98).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...