Hop til indhold

Kastrationssår


Gæst S'eren
 Share

Recommended Posts

Nissan er idag blevet kastreret.

 

Dyrlægen havde valgt ikke at sy pungen. Glemte at spørge hvorfor..

 

så kære hf. ved i hvorfor?

 

Trækker pungen sig hurtigere sammen, bliver såret pænere?

 

Det er rigtig fint, rent, pænt og væsker næsten ikke.

 

Han har krave på så han ikke selv kan komme til det, og jeg har klippet hans bukser korte så der ikke kommer hår til det.

 

Men hvorfor ikke sy såret? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg ved det jo ikke.. troede faktisk også at man skar pungen væk. så blev noget overrasket over at se der stadig var vedhæng :lol:

 

Men der må jo være en grund? jeg ved det bare ikke... måske jeg skulle ringe til dem i morgen og få dem til at forklare mig det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Når de kastrerer skærer de et sted mellem pungen og penis..Prøv at kigge der, der er der nok syet. SAndsynligvis med indvendige sting.

Pungen fjerner man aldrig, hvorfor skulle man det? Den trækker sig sammen efterhånden og så hænger der ingenting og dingler

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Jeg læste det at han ikke havde syet ??

 

Men nej.. Pungen fjernes som regel ikke og den trækker sig noget sammen efterhånden!

 

Bassil blev kastreret tidligt og har kun en lille smule pung/hud som ikke ses pga hår..

JA det gjorde jeg også..Men det tror jeg ikke på..Måske TS kigger det forkerte sted..Eller det er syet med indvendige/usynlige sting..SÅ ser det lidt usyet ud..

Det er jo ikke lige i overfladen de skærer..De skærer hul helt ind i det "indre" og brænder sædstrengeenderne... Men hullet er ikke så stort, en kugle skal bare kunne smuttes ud :mrgreen:

Mine har forresten aldrig fået krave på..Heller ikke hende der fik lavet kejsersnit fornylig..De interesserer sig aldrig for operationssåret

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså..

 

det er et kæmpe sår (imo)

 

det gaber ca. en cm, når han sidder og pungen hviler på underlaget.

 

men indtil videre er det stadig rent og pænt og ser ud til at lukke indenfra og ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja.

hun sagde til mig da jeg hentede ham at det IKKE var syet.

 

hvis det havde været limet havde hun jo nok sagt det? :vedikke:

 

Men altså?.. lyder det så mærkeligt? jeg ved det jo ikke. det er min første gang med hund under kniven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså..

 

det er et kæmpe sår (imo)

 

det gaber ca. en cm' date=' når han sidder og pungen hviler på underlaget.

 

men indtil videre er det stadig rent og pænt og ser ud til at lukke indenfra og ud.[/quote']

 

Når mine hunde indimellem har haft åbne sår der skulle hele selv, så har jeg brugt noget der hedder intra-gel. Det kommer i en hvid rund "hat" med orange tut. Man fylder simpelthen åbningen med gele et par gange om dagen og det heler ret hurtigt indefra. Jeg ville bede dyrlægen om sådan en tube, der er ingen af mine der har dannet betændelse eller andet når jeg har brugt det.

Link til indlæg
Del på andre sites

kan man så også få det på apoteket?

er det receptpligtig?

 

for så slipper jeg for at stresse i morgen' date=' hvis jeg kan få det på apoteket? :vedikke:[/quote']

 

Det ser sådan ud, det vidste jeg faktisk ikke, men receptpligtigt kan jeg ikke forestille mig det er.

Jeg skal da ihvertfald lige have undersøgt hvad jeg betaler for det hos dyrlægen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja.. man kan vidst hurtigt komme til at betale mere for det hos dr. dyr.

 

Så vil jeg kigge forbi apoteket i morgen..

 

muligvis jeg også skulle købe sådan nogle plaster-strips? så det ikke går op hver gang han ryster sig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men steriliserer IntraSite gel'en også ? eller skaber den kun gode helings betingelser?

 

for så skal jeg vel også næsten købe noget klorhexidin halløj og sprøjte i såret inden jeg dækker det med gel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men steriliserer IntraSite gel'en også ? eller skaber den kun gode helings betingelser?

 

for så skal jeg vel også næsten købe noget klorhexidin halløj og sprøjte i såret inden jeg dækker det med gel?

 

Jeg plejer at duppe med klorhexidin og så smøre gele ind i og rundt om hullet, men det er både rensende og helende.

Link til indlæg
Del på andre sites

super.

 

hvad synes du om ideen med plaster-strips? er det helt dumt? ... tænker bare det gør pænt ondt når han ryster sig' date=' pungen flyver fra side til side og såret går op....[/quote']

 

Jeg ville da gi' det et forsøg, virker det ikke er de sikkert gode at have liggende til en anden gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...