Hop til indhold

Hunde og allergikere


Fluffykins
 Share

Recommended Posts

Vi har lige fundet ud af at kæresten er allergisk overfor græspollen, støv, kat og.... hund! :megaked:

Så tror da pokker han har haft det skidt hele sommeren:shock:

 

Vi har haft Tea i godt et års tid nu, og han har aldrig reageret på hende, eller nogen anden hund for den sags skyld.

 

Men alle de andre allergier er opstået eller blevet værre de sidste 2-3 år, og blodprøven har afsløret at han har allergi antistoffer mod hund. Lige nu er vi selvfølgelig rigtig bange for om der venter en reaktion overfor hende lige om hjørnet og ved ikke helt hvordan vi skal forholde os til det hele:cry:

 

Er der nogle af jer her på HF som har hundeallergi inde på livet og har nogle gode råd/ erfaringer med hvordan man lige tackler den situation?

 

Vi vil selvfølgelig gøre hvad vi kan for at beholde Tea, men ved ikke om det er realistisk som allergiker:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Vi har lige fundet ud af at kæresten er allergisk overfor græspollen, støv, kat og.... hund! :megaked:

Så tror da pokker han har haft det skidt hele sommeren:shock:

 

Vi har haft Tea i godt et års tid nu, og han har aldrig reageret på hende, eller nogen anden hund for den sags skyld.

 

Men alle de andre allergier er opstået eller blevet værre de sidste 2-3 år, og blodprøven har afsløret at han har allergi antistoffer mod hund. Lige nu er vi selvfølgelig rigtig bange for om der venter en reaktion overfor hende lige om hjørnet og ved ikke helt hvordan vi skal forholde os til det hele:cry:

 

Er der nogle af jer her på HF som har hundeallergi inde på livet og har nogle gode råd/ erfaringer med hvordan man lige tackler den situation?

 

Vi vil selvfølgelig gøre hvad vi kan for at beholde Tea, men ved ikke om det er realistisk som allergiker:vedikke:

MIn datter er allergisk overfor alverdens ting (husstøvmider, hund, kat, hest, blomster, græs you name it) og hun er virkelig plaget af det.

Hun tager allergipiller fast samt øjen, næse dråber osv.

 

Vi har jo så en race som er allergivenlig og ikke fælder. Men de slæber støv og pollen med ind i pelsen.

De hunde Natascha har i sengen er klippet korte i pelsen. Og især ben og maver klipper vi rigtig korte.

I pollensæsonerne skyller hun sine hunde hver anden dag.

 

Jeg tænker at jeres kunne man måske klippe ret kort også? og sørge for den bliver skyllet jævnligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen fanerne slæber i hvert fald en del ind, og dem kan vi godt klippe af uden problemer. :hmm:Selve pelsen har jeg hørt man helst ikke skal klippe i, da underulden vidst let tager overhånd.

 

Det lyder ikke som en rar cocktail din datter har der - gør det allergien værrer at hun har hunde eller ville det være det samme ligemeget hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også allergisk overfor alt. Støv, alt slags pollen, alle pelsdyr og et par fødevarer. Jeg lever fint med min hund, som helt sikkert er halvt cairn terrier og vist enten halvt westie eller halvt dansk svensk gårdhund. Hun bliver ikke voldsomt langhåret men har meget tyk pels. Jeg trimmer hende om sommeren, om vinteren synes jeg hun har brug for sin gode varme pels. Jeg børster dog med furminator når hun trænger :)

Vi holder os fra marker og store tørre græsområder i pollensæsonen og har aldrig vinduerne åbne i dagtimerne. Udluftning er kun mens der er dug (eller mit yndlings: i regnvejr!) Og tøj tørrer vi indenfor. Man kan fjerne enormt meget pollen ved at ryste specielt bukserne når man kommer ind fra en gåtur.

 

Jeg er medicinfri i vinterhalvåret, ellers bruger jeg binyrebarkhormonpiller på slemme dage, binyrebarkhormonnæsespray dagligt, øjendråber og almindelige piller dagligt i sommerperioden. Og solbriller!

 

Jeg frygter konstant at få en reaktion overfor cookie, men nu er der gået 6 år og jeg har jo også besluttet at hvis det skulle ske, jamen så må jeg gøre klinisk rent og tage mere medicin. For af med hende, det vil jeg ikke.

Jeg undgår så tilgengæld så vidt muligt alle de andre allergener, dvs jeg rører ikke andre dyr end min egen hund (jorh jeg klapper også naboens hund..) og jeg tidbegrænser mine besøg hos folk der har pelsdyr eller gulvtæpper.

Og så køber jeg snart en damp-moppe der kan gøre rigtig godt rent :)

 

Desuden, så er det min kæreste der har støvsugertjans og ryste-puder-og-hundetæpper tjansen. Det er slet ikke umuligt at have hund og være hunde allergiker :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mand er allergiker. Han byggede et seperat hus til hundene hvor de så bor nu, og så er "vores" hus hundefrit.

Optimalt? -nej, men det er den løsning vi må leve med når vi nu engang har valgt den race vi har.

 

Jamen thumbs up til jer at i har fået det til at fungere. Må indrømme at du beskriver et skræmme scenarie for mig der, for det er helt sikkert ikke en mulighed for os at holde hunden i separate rum. Håber ikke allergien nogensinde bliver så slem:pray:

 

Jeg er også allergisk overfor alt. Støv, alt slags pollen, alle pelsdyr og et par fødevarer. Jeg lever fint med min hund, som helt sikkert er halvt cairn terrier og vist enten halvt westie eller halvt dansk svensk gårdhund. Hun bliver ikke voldsomt langhåret men har meget tyk pels.

 

Jeg er medicinfri i vinterhalvåret, ellers bruger jeg binyrebarkhormonpiller på slemme dage, binyrebarkhormonnæsespray dagligt, øjendråber og almindelige piller dagligt i sommerperioden. Og solbriller!

 

Jeg frygter konstant at få en reaktion overfor cookie, men nu er der gået 6 år og jeg har jo også besluttet at hvis det skulle ske, jamen så må jeg gøre klinisk rent og tage mere medicin. For af med hende, det vil jeg ikke.

 

Desuden, så er det min kæreste der har støvsugertjans og ryste-puder-og-hundetæpper tjansen. Det er slet ikke umuligt at have hund og være hunde allergiker :)

 

Hvor er det bare godt at høre at det kan lade sig gøre! Har virkelig været bange, for ingen af os vil af med Tea. :cry: På den anden side ønsker jeg jo heller ikke at min kæreste skal være syg konstant.

 

Vi har talt lidt om hvad der er acceptabelt for ham at leve med. Pt. har han været meget generet af pollen, men begynder at få lidt styr på det gennem de rigtige antihistaminer og en næsespray. Han har indtil nu kunnet være medicinfri om vinteren, så det krydser vi fingre for at han kan blive ved med.

 

Mange tak for jeres svar og gode råd. Det varmer

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikk så meget om allergi, men har i overvejet at kigge i en hømopatisk retning? Måske findes der noget natutmedicin han kan tage. Det havde jeg i hvert fald undersøgt hvis det var mig :)

:5up:

 

Jeg har selv i forvejen en masse allergier - pollen, støv, husstøvmider, kaniner, marsvin, katte osv. og til sidst fulgte hundeallergien desværre også trop. Kort tid efter jeg opdagede at jeg begyndte at reagere på hunde tog jeg kontakt til en homøopat - og hun gav mig gode prognoser for at jeg ville opleve en effekt, fordi allergien kun havde stået på så kort tid. Jo kortere tid man har haft allergien - jo hurtigere er behandlingen. Jeg var derude 4 gange cirka og fik 4 piller - oplevede lidt bivirkninger ved pillerne, ala influenzasymptomer meget kortvarigt et par dage - men efter endt behandling derude reagere jeg nu slet ikke på hunde længere. Kun hvis jeg propper dem helt op i hovedet i pollensæsonerne, da det jo sidder i deres pels. Men dét er jo ikke hundeallergien. Vi har den dag i dag to hunde - én allergivenlig og én ikke-allergivenlig. Reagere ikke på nogen af dem og de sover begge i vores seng. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up:

 

Homøopati er da helt sikkert værd at undersøge hvis der er så gode erfaringer med det. Må indrømme at jeg er ret skeptisk, ikke så meget overfor alternativ behandling - mere overfor nogen af behandlerne:hmm:

 

Må jeg spørge hvem behandlede dig?

 

Er der nogen af jer som har erfaringer med allergi vaccine? Kan læse mig frem til at man kan vaccinere mod de allergier Adam har, men er ikke sikker på om man "bare" kan få den behandling?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blev vaccineret mod vortebirk og husstøvmider, det har helt klart gjort mit liv lettere. Men det er en langvarig og røvdyr proces! Der er vist kommet en ny pillevaccine mod græs, den skulle være effektiv.. sprøjtevaccinen mod græs var farlig da jeg skulle vælge fordi mange fik utrolig grimme reaktioner af den.. jeg har også oplevet at måtte sluge den største pille jeg endnu har set ,fordi jeg pludselig blev dårlig. Jeg skulle sidde en halv time hos lægen efter hver vaccine. Jeg tror nok det var 2-3 år jeg brugte i alt. Først 1 gang om ugen, så hver 14 dag, 1 gang om mdr, så hver 3 mdr. Og en flaske vaccine kostede 3000, der var til nogle gange. Og så fik jeg tilskud, ikke fra Danmark, fra noget andet.

 

Og man bliver ikke symptomfri! Men det er lettere at håndtere :)

Så vidt jeg ved anbefaler man ikke vaccine mod dyr hvis man allerede har dyr, da det simpelthen ikke hjælper nok..

Jeg kan godt anbefale det mod pollen f.eks, men det er dyrt og kræver tid og man kan blive skidt tilpas, tilmed få anafylaktisk chok. Det er 5 år siden jeg fik min sidste vaccine (det var helt nyt dengang).

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svaret potemis. Vi må nok en tur forbi lægen her en af dagene og få en lille snak om hvad mulighederne er. Pillen mod græspollen lyder som en god mulighed, men nu må vi se hvad doktormanden siger :genert:

 

Indtil videre er hund og huset blevet vasket fra top til tå, har allerede allergi venlig dyne, og fandt da også lige ud af at støvsugeren har hepa filter... Jow jow mon ikke det nok skal gå:pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up:

 

Homøopati er da helt sikkert værd at undersøge hvis der er så gode erfaringer med det. Må indrømme at jeg er ret skeptisk, ikke så meget overfor alternativ behandling - mere overfor nogen af behandlerne:hmm:

 

Må jeg spørge hvem behandlede dig?

 

Er der nogen af jer som har erfaringer med allergi vaccine? Kan læse mig frem til at man kan vaccinere mod de allergier Adam har, men er ikke sikker på om man "bare" kan få den behandling?

Hun hedder Anne og har praksis i Århus. Hun har behandlet både min søster og jeg med stor succes :5up:

Hende her: Henvisningsliste for Klassiske Homøopater MDSKH - Dansk Selskab for Klassisk Homøopati

 

Og det er altså ikke så alternativt at man er nødt til at tro på noget før det fungere. Jeg gik ind til det med kæmpe skepsis og ville faktisk ikke smide penge efter det - men så tilbød min far at betale for mig hvis jeg tog afsted (fordi han vidste det havde fungeret på min søster) - så selvom jeg var meget negativ overfor det og troede det var noget fis, så fjernede det altså min hundeallergi - så der er ikke noget hokus-pokus over det, det er blot naturmedicin hun bruger :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...