Hop til indhold

lopper hjælp


Gæst Smelte
 Share

Recommended Posts

Min lille louie på 11 uger bliver ved med at klø sig og han har fået kløet så der er gået hul over næsen nu. Vi har givet ham frontline for nogle dage siden, lige før så jeg en stor ting ca 3 mm lang der kravlede på ham og nede over halen er der en masse sort grums. Kan han virkelig stadig have utøj og hvad stiller jeg op med det nu ?

Hilsen en super glad ny hundeejer Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med den lille:-)

 

Den kan sagtens have lopper endnu - trods nylig behandling med Frontline. Har du behandlet nøjagtig som der står i vejledningen? Har du vasket tæpper og bamser fra kurven osv.? Har du støvsuget grundigt? Problemet er, at Frontline kun behandler hunden og ikke omgivelserne. I øvrigt afholder det ikke lopper fra at springe på og bide hunden, men sørger bare for at lopperne dør. Lopperne kan altså nå at bide, og så klør det selvfølgelig på hunden.

 

Da min hund var hvalp, døjede hun også med lopper lige da vi havde fået hende. Jeg købte en kløestillende loppeshampoo og badede hende i den. Det tog kløen og vi kom af med lopperne. Du skal dog være opmærksom på, at effekten af Frontline aftager når du vasker hunden.

 

Og så igang med at gøre grundigt rent og vask alt hvalpen er i kontakt med.

 

God bedring:-)

 

Og velkommen til, selvfølgelig:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig mange lopper reagerer ikke længere på Frontline, så hvis du normalt kører Frontline så prøv at skift til et andet mærke med et andet virkemiddel. Eksempelvis advantage.

 

Men hvis du har givet det for 3 dage siden skal det lige have tid til at reagere og vent 14 dage med at starte på et nyt mærke.

 

 

Jeg selv har fået nok af at købe mig fattig i loppemiddel, så jeg er gået over til at få dyrlægen til at udskrive mig noget af det virkeligt effektive og så er det done deal en gang årligt.

 

(det er krast og det er pi... dyrt, men uhyre effektivt)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Den ene gang for over 3 år siden hvor vi havde lopper - brugte vi Capstar. Det er meget effekt fuldt og lopperne dør i løbet af 24 timer på hunden. Der skal statdig gøres grundigt rent i sprækker mv. samt evt. sprøjtes på de steder hvor hunden opholder sig. Capstar kan købes hos dyrlægen eller i de fleste online butikker. Det er en pille hunden spiser og der går max et par timer før virkningen indtræder.

Derefter kan man forebygge ved at give hunden æble cider eddike enten i ren form eller som kapsler - fuldstændig giftfri, så hunden ikke skal dryppes med det giftige stads som frontline mv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ene gang for over 3 år siden hvor vi havde lopper - brugte vi Capstar. Det er meget effekt fuldt og lopperne dør i løbet af 24 timer på hunden. Der skal statdig gøres grundigt rent i sprækker mv. samt evt. sprøjtes på de steder hvor hunden opholder sig. Capstar kan købes hos dyrlægen eller i de fleste online butikker. Det er en pille hunden spiser og der går max et par timer før virkningen indtræder.

Derefter kan man forebygge ved at give hunden æble cider eddike enten i ren form eller som kapsler - fuldstændig giftfri, så hunden ikke skal dryppes med det giftige stads som frontline mv.

 

Capstar er ganske rigtigt meget effektivt - men kun i 24-48 timer og kun på voksne lopper. Loppers livscyklus er sådan at omkring 95% af alle lopperne er i larve/ægge/puppe stadiet gemt rundt omkring i huset. En støvsugning tager kun ca. 20% af disse loppestadier ifølge spoergdyrlaegen.dk.

 

Så min anbefaling er altid at give Capstar først hvis dyret er hårdt ramt, støvsuge grundigt og vaske hundens tæpper etc. ved 60 grader. Dernæst give hunden Bayvantic, hvis man ikke har katte i hjemmet, da det er giftigt for katte. Hvis der er katte i hjemmet, så får både hunde og katte i stedet Advantage. Så skal man huske at støvsuge OFTE de næste måneder og gentage loppebehandlingen min. 3 gange med 3-4 ugers mellemrum - også selvom man ikke har set lopper i et stykke tid.

 

Held og lykke med at slippe af med utøjet!

 

\Mikkel

loppemidler.eu

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...