Hop til indhold

Hvorfor gør hun kun ad os?


Audrey
 Share

Recommended Posts

Der bor en skotsk familie med en portugisisk vandhund et par blokke længere nede. Breeze (som hunden hedder) og Audrey har tit leget sammen. Hun er ikke Audreys bedste legekammerat, men de har det rigtig fint sammen.

 

For noget tid siden lagde jeg mærke til, at Breeze begyndte at gø, når vi kom gående på vejen uden for familiens altan. De bor på tredje sal, og nogle gange har Breeze stået ude på altanen, andre gange har jeg bare kunnet høre hende fra lejligheden.

 

Jeg mødte så ejeren (mor i familien) i går aftes, og vi faldt i snak. Da jeg kom ind på emnet, sagde hun, at det kun er Audrey og mig, som Breeze gør ad. De har grint lidt af det, fordi de nu altid ved, hvornår vi slentrer forbi. :lol: Det utrolige er bare, at hun kan høre/lugte, at det er os, når hun er indenfor og altandøren er lukket.

 

Jeg gad virkelig godt vide hvorfor!

 

Som sagt er hundene hverken bedstevenner eller ærkefjender, og jeg er ikke sådan en, som går nusse-amok på andres hunde, så det er vist ikke fordi jeg har gjort et særligt indtryk på Breeze, som så heller ikke er vildt interesseret i mennesker.

 

Why us? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er Audrey hendes bedste legekammerat?

 

Vi boede på et tidspunkt i nærheden af nogle med åh, det var ikke en corgi, men noget i den stil - den gøede ikke men når vi kom gående, tog den lykkespurter gennem deres lejlighed, ville SÅ gerne lege med Egon. De boede vist på 2. eller 3. sal og den vidste totalt hvornår vi kom spadserende. Egon opdagede derimod aldrig den, medmindre den altså var ude på tur.

 

De elskede udover det hinanden ret instant, dvs første gang vi 'mødte' den kom den farende direkte hen i hovedet på Egon og gik sådan helt med det samme i gang med at lege, ingen hilse-manøvrer der, og det syntes Egon var så charmerende at han straks legede tilbage :lol::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er Audrey hendes bedste legekammerat?

 

Vi boede på et tidspunkt i nærheden af nogle med åh, det var ikke en corgi, men noget i den stil - den gøede ikke men når vi kom gående, tog den lykkespurter gennem deres lejlighed, ville SÅ gerne lege med Egon. De boede vist på 2. eller 3. sal og den vidste totalt hvornår vi kom spadserende. Egon opdagede derimod aldrig den, medmindre den altså var ude på tur.

 

De elskede udover det hinanden ret instant, dvs første gang vi 'mødte' den kom den farende direkte hen i hovedet på Egon og gik sådan helt med det samme i gang med at lege, ingen hilse-manøvrer der, og det syntes Egon var så charmerende at han straks legede tilbage :lol::lun:

 

Det kunne selvfølgelig godt være, men det er ikke mit indtryk, at Breeze leger bedst med Audrey. Hun kan nemlig godt blive for voldsom, og det kan lilleprinsessen jo ikke så godt tåle. :genert:

Jeg ved, at hun har leget meget med den der (møg)amstaff, og jeg kan forestille mig, at de to er mere kompatible i deres legemønstre... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også at det er fordi det netop er jer, at hun gør.

 

Da jeg kun havde Dexter og gik med ham i flexline, var der nogle der havde en samojede et par huse fra os. Den blev helt vild glad når vi kom forbi og så legede Dexter og den løbeleg langs hækken. Den kunne komme spurtende inde fra huset, når vi kom forbi, hvis deres havedør stod åben. Det gjorde den aldeles ikke ved alle hunde, for ikke ret mange hunde var friske på at lege med den gennem hækken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er fordi den bliver glad over at høre det er jer :) cookie kunne høre sin bedstevenindes lille vuf, tværs hen over et stort kollegie og vi fik ikke fred før jeg gik ned med hende så de kunne hilse..

De hører jo nogle helt detaljer vi andre ikke lægger mærke til. Cookie kan høre forskel på vores og alle de andres biler, hun kan tilmed høre når det er min fars bil der kommer! Hun kan også høre forskel på folks skridt bag et plankeværk. Så jeg tror såmænd bare den er glad for jer :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...