Hop til indhold

Måske en løbsk tæve`??


Shii
 Share

Recommended Posts

I går aftes da vi satte os til at se TV, satte Dexter sig ud for enden af haven og stirrede igennem hegnet... Vi kaldte ham ind et par gange, men så snart han så sit snit til det, sad han derude igen og bare stirrede.

 

Her til morgen traver han så rundt, og piver hvis han ikke får lov at komme ud i haven, og så snart han kommer ud sætter han sig, samme sted som igår, og bare kigger.

 

Han er jo i princippet kastreret kemisk, og den skulle jo virke helt til slut september, altså en måned mere, men der er jo ingen garantier...

 

Forskellen er at der hvor vi boede før boede ingen hunde, kun ganske ganske få i en radius af 2 km... Her vrimler det jo med hunde, og dermed nok også lidt flere løbske tæver.

 

Kan det være det som gør det? :vedikke:

 

Han er frisk og glad, han har dog tabt sig fordi Penny æder alt hans mad (:roll:) og det kombineret med at han får en hel del motion mere efter vi er flyttet gør at vi nok skal revurdere hvordan vi får stoppet nok mad i ham... (Han spiser generelt ikke særlig meget)

 

Skal jeg være super urolig, eller bare bebrejde en løbsk tæve? (Og få stoppet noget mere mad i ham)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder klart som "dejlig dame " i nærheden - og DET kan godt give en " forelsket " herre nedsat appetit !

dog ville jeg for en sikkerheds skyld få checkket hans hals næste gang jeg var forbi dr.dyr - jeg har jævnligt oplevet at mine har haft halsbetændelse i lettere eller sværere grad , og så har de heller ikke haft appetit - det har ofte været det eneste symptom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder virkelig meget som løbetid ja. Og husk der gerne er en periode hvor unghunde bare er tynde og ikke gider mad.

 

Er i helt sikre på at den kemiske virker? Måske har de skudt forkert :lol:

 

Jeg ved ikke om den virker, men i hvert fald har vi ikke oplevet noget "effekt", altså han har ikke ændret sig på noget punkt (udover hvad man ville forvente af normal udvikling hos en unghund på 1½ år).

 

Han skal ikke kastreres eller have sprøjte igen, eneste ting der får mig til at "overveje" det at give ham sprøjten igen er at det bliver nemmere at få Pennys første løbetid overstået uden at risikere et lille knald. Vi regner med at hun jo skal igennem en eller to løbetider før end hun skal sterealiseres (For det skal hun).

 

Jeg ville tjekke om han havde ondt og ikke ville spise så jeg ofrede min sidste leverpostej, tog hans mad og blandede det sammen... Det var alligevel nok til at fange interessen og få ham til at spise det hele (Samtidig fik Penny en tyggestang indenfor, så han kunne spise i fred.. Han spiser ekstreeeeemt langsomt, og hun æder jo alt på tre sekunder, selvom det er søgning i haven!).

 

 

Jeg tænker også at det vel ikke kan skade f.eks. at give ris og den slags engang imellem?

 

Vi er jo heller ikke ligefrem "fedtet" med at give godbidder, griseører og alt muligt super usundt :lol: Så han BURDE jo ikke være så tynd.. Men lige nu ser det også helt ekstremt ud fordi det første sted han mister sin uld er "på maven" på siden, så hans uld er stadig lige omkring der, og så har han smidt ulden, så det ligner hans mave er totalt indsunken... Men det er jo bare fordi der er uld alle andre steder end lige der (Vejret har været totalt elendigt så han har lige besluttet at smide den vinteruld han havde anlagt sig.. HURRA!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke hvordan han ser ud, men hvordan han føles. Og nej, synes ikke ris o.l. gør noget i en periode, ellers kan man give fedt på maden men det er vist ikke alle som spiser det, i kan jo prøve, mine spiser alt der ligger i skålen. Egon var også omkring den alder da han så totalt mager ud, og han havde ellers ret god appetit, men selv 600 g kød dagligt + diverse tyggeting gav ham ikke et tyndt lag fedt :lol: Derfor det hjemmelavede, men han var også råfodret.

 

Har i overvejet at fodre dem hver for sig? Enten en i bur eller på skift i haven til søg?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke hvordan han ser ud, men hvordan han føles. Og nej, synes ikke ris o.l. gør noget i en periode, ellers kan man give fedt på maden men det er vist ikke alle som spiser det, i kan jo prøve, mine spiser alt der ligger i skålen. Egon var også omkring den alder da han så totalt mager ud, og han havde ellers ret god appetit, men selv 600 g kød dagligt + diverse tyggeting gav ham ikke et tyndt lag fedt :lol: Derfor det hjemmelavede, men han var også råfodret.

 

Har i overvejet at fodre dem hver for sig? Enten en i bur eller på skift i haven til søg?

 

De bliver fodret hver for sig. Men Dexter har jo altid været vant til bare at have maden stående, fordi han virkelig bare aldrig spiser særlig meget, og det var den eneste måde vi kunne få ham til at spise "nok".

 

Men det betyder at når Dexter får mad uanset om det er i skål eller i søg, så bruger han minimum 1-2 timer på at spise det... Fordi han lige spiser og så skal han lige noget andet... Så nu er vi begyndt at fodre ham 3 gange om dagen ligesom Penny, og så er det så meget han nu kan nå at få spist og så lukkes grovæderen ud efter ca. 25 minutter...

 

Det skal så siges at Dexter jo sover for sig selv, og om natten har han frit adgang til sit foder stadigvæk, og det virker som om han faktisk spiser mere i løbet af natten end i løbet af dagen...

 

Men det er også bare fordi Penny er belastende på det punkt, hun grovæder ALT! Og han hopper lige ned i hans madskål, og så trækker han sig.. Så de kan simpelthen ikke spise sammen. Hun stjæler hans mad :lol:

 

Men tror jeg vil til at give leverpostej i hans mad om natten, og håbe han så kan spise ordentligt der...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg havde lidt det samme problem med Tot & Racer - Tot spiser meget langsomt og flytter sig gerne for Racer som LYNHURTIGT støvsugede først sin egen madskål og bagefter Tots ! med det resultat at han blev alt for tyk og Tot nærmest var for tynd , nu har jeg så skiftet til et tørfoder mærke som Racer ikke er så vild med, men som Tot godt kan lide så nu følges de nogenlunde ad i fart og Racer har igen fået en pænere ( og sundere ) størrelse + Tot har taget lidt på. Jeg ved ikke om det råd kan bruges af andre, men jeg var bare SÅ træt af at stå mellem dem mens de spiste.

Link til indlæg
Del på andre sites

De bliver fodret hver for sig. Men Dexter har jo altid været vant til bare at have maden stående, fordi han virkelig bare aldrig spiser særlig meget, og det var den eneste måde vi kunne få ham til at spise "nok".

 

Men det betyder at når Dexter får mad uanset om det er i skål eller i søg, så bruger han minimum 1-2 timer på at spise det... Fordi han lige spiser og så skal han lige noget andet... Så nu er vi begyndt at fodre ham 3 gange om dagen ligesom Penny, og så er det så meget han nu kan nå at få spist og så lukkes grovæderen ud efter ca. 25 minutter...

 

Det skal så siges at Dexter jo sover for sig selv, og om natten har han frit adgang til sit foder stadigvæk, og det virker som om han faktisk spiser mere i løbet af natten end i løbet af dagen...

 

Men det er også bare fordi Penny er belastende på det punkt, hun grovæder ALT! Og han hopper lige ned i hans madskål, og så trækker han sig.. Så de kan simpelthen ikke spise sammen. Hun stjæler hans mad :lol:

 

Men tror jeg vil til at give leverpostej i hans mad om natten, og håbe han så kan spise ordentligt der...

 

Ok på den måde :) Men det lyder da som en god plan, med 25 mins spisetid. Også fordi, når de i den alder ikke er så madglade, er det bedre at holde lidt igen og bare lade dem blive sultne med tiden = madlyst kommer tilbage. Altså ikke fodre for lidt, men ikke ja, lade dem gå og snacke konstant.

 

Benny stjal også med arme og ben, og Egon lod ham, det skal du bare være glad for, det er jo en fin ting for en hund at gøre, men ja, vi måtte jo så også være dem som bad ham holde sig til egen skål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...