Hop til indhold

Søger hvalp, men har brug for hjælp til at finde ud af hvilken!


Gæst dgaard
 Share

Recommended Posts

Min kæreste og jeg bor i lejlighed, lige ved siden af en park.

vi er ude efter en aktiv spidshund, som er langhåret (dog uden det bliver for plys agtig) vi har kigget en masse på volpino italiano,hollandsk keeshond, nordbottenspits, shiba, alaskan klee klai, pomeranian og papillon.

 

vi er dog nået frem til at Papillon bliver for lille og skrøbelig.

Vi er f.eks. vild med en Shibas kraftfulde bagben, og ønsker en hund som besidder dette.

 

vi vil meget gerne høre fra jer, hvis i har nogen gode råd eller er villige til at hjælpe, da vi efterhånden ønsker en hund rigtig meget, men blot ikke har bestemt os, da vi ikke vil træffe nogen forhastede beslutninger.

 

mvh. Sofie og Michael

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til ! Jeg kan anbefale jer at læse om de forskellige racer endten her på HF i racebeskrivelser , I kan også gå ind på Dansk Kennelklubs Hjemmeside og læse om de forskellige racer eller gå ind på specialkubbens hjemmeside og læse mere her. Når I har fundet " Jeres " race kan jeg anbefale jer at besøge så mange forskellige kenneler som muligt og besøge en af DKK`s udstillinger og se på hunde.

jeg har selv haft god brug af at læse Den Store Bog om Hunde af Juliette Cunliffe , den gennemgår ganske kort 400 racer med lidt tekst + billeder , så der er noget for alle. God jagt + held og lykke !

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen:-)

 

En shiba er en dejlig hund, men den er af sind meget langt fra sit bedårende udseende. Den er ekstremt egenrådig (men det er de fleste spidser) og så bryder den sig ikke om andre hunde. Så hvis du har et ønske om hunde-legetimer i parken, er det ikke shibaen du skal gå efter.

 

Der er flere brugere herinde med shiba og andre spidser, så håber at nogen af dem byder ind med brugbar viden:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...