Hop til indhold

Shiva - Schæfer/Rottwieler blanding - Leder efter et nyt hjem :(


Gæst Shiva
 Share

Recommended Posts

[TABLE=width: 700, align: left]

[TR]

[TD]En ny familie til Shiva[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[TR]

[TD]Det er med stor sorg, at jeg må af med min dejlige hund Shiva.

Hun fortjener det bedste, derfor søger jeg nu en ny familie til Shiva.

 

Det bedste, ville være et sted, med masser af plads og have, eller en gård, hvor hun kan løbe frit omkring og hygge sig. En familie eller et par, der har styr på tilværelsen, så hun får den ro og kærlighed som der skal til og som hun fortjener.

 

Alternativ kommer hun på dyreinternat og det vil jeg gerne undgå!

[/TD]

[TD]shiva_strand_2.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lidt historie[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jeg købte Shiva, da hun var 8 måneder gammel og har haft hende siden. Siden da er familien blevet opløst og der har også været dødsfald. Kort sagt - det har været en turbulent tid.

 

Nu da vi ikke længere er en familie, bor jeg i en lille lejlighed uden have eller altan. Det stresser hende og det er ikke optimalt!

De steder/lejligheder jeg har søgt hen, må man ikke have store hunde.

 

Med fuldtidsarbejde + rejsetid, synes jeg ikke længere det er forsvarligt, at have hende gående herhjemme og jeg har jo ikke nogen til, at tage sig af hende som før i tiden.[/TD]

[TD]shiva_strand_3.jpg

Shiva elsker vandet

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Generelt om Shiva og adfærd[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Shiva er en ældre tæve, der fylder 6 år d.01-09-2012.

Hun er en meget livlig, legesyg og glad hund. Hun er lærenem og intelligent, hvilket også betyder, at hun blandt andet kan åbne døre, hvis hun bliver afskærmet fra dem hun holder af.

 

Shiva går pænt i snor og kan godt løbe frit omkring på aflukkede områder. Hun kommer på plads når man kalder.

 

Dog er hun ikke så glad for, at være alene hjemme - hvilket også har resulteret i en enkelt klage fra boligselskabet, da hun godt kan gø af de forbipasserende på gaden - dog kun når hun er alene, vel at mærke. Nogle siger hun har separationsangst, men det kan en ekspert bedre vurdere og behandle.

 

Hun har meget af Schæferen i sig og snakker meget. Hun gør når det ringer på. Hun udtrykker også meget glæde ved, at pive og snakke, når hun er med i bil

- det elsker hun!

 

Hun har været vant til små børn, da jeg selv har to drenge hvor den ældste er 3 år og der har aldrig været problemer, hun elsker dem.

 

Hun reagerer lidt forskelligt på fremmede mennesker. Kvinder har hun ikke noget problem med og børn slet ikke – dem kan hun sagtens hilse på, hvorimod høje mænd og mænd i uniformer eller arbejdsmænd, gør hende urolig eller gøende. Her kan hun have en truende adfærd.

 

Nogle siger, at fejlen ligger hos mig og det kan meget vel være muligt.

 

Dertil skal siges, at hun ikke er så glad for andre tæver og prøver ind imellem, at tage kontrollen - også overfor hanhunde, men de sætter hende som regel på plads. Små hunde, plejer hun at være sød overfor, medmindre de er lidt for pågående.

 

Fremmede mennesker, skal hun først se an, men når hun først har lært dem at kende, er hun næsten ikke til at styre af glæde, ved gensyn.

Hun knytter sig let til mennesker.

[/TD]

[TD]shiva_idag.jpg

Sidste nye billede

 

 

 

shiva_strand_4.jpg

Hun er opmærksom

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sundhed[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hun virker sund og rask og har fine tænder. Jeg tager Shiva til et sundhedstjek, hvor jeg sørger for at hun får den seneste vaccination og almindelig kontrol, inden overdragelse.[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Overdragelse og endelige ord[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Shiva er en god hund, der prøver at tilfredsstille sine omgivelser og passe på dem. Hun besidder vagt instinktet og ville være egnet som brugshund. Dog mener jeg, at hun ville passe lige så godt ind i en aktiv og glad familie som hun har gjort før.

 

Der hersker ingen tvivl om, at hun kræver en hvis portion træning, tålmodighed og social genoprettelse. Med de rigtige omgivelser og de rette mennesker, ved jeg, at man her vil få en alle tiders hund, i hendes resterende levetid. Hun fortjener det bedste og det kan jeg ikke længere give hende.

 

Vi kan eventuelt aftale en pris ved overdragelse – dette bliver blot et symbolsk beløb, da jeg kun er interesseret i seriøse mennesker og henvendelser.

 

Vi kan eventuelt dele de første møder op, så hun langsomt vender sig til jer, men dette kan vi også aftale nærmere, hvis den tid kommer.

 

 

Tak for opmærksomheden.

[/TD]

[TD]shiva_skov.jpg

Shiva er glad for naturen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]shiva_6aar.jpg

Vil du have mig?

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Redigeret af Shiva
Link til indlæg
Del på andre sites

øv der ikke er boliger nok, og det ikke kan komme til at fungere :(

 

super skøn ser hun ud! og hold fast nogle øjne :lun:

 

 

 

 

 

(hun slår altså karla lidt i dobby look a like.. sry Amocca) :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for opmærksomheden og de flotte kommentarer, det var sødt af jer :). Det er virkeligt svært for mig, der er ingen alternativer og jeg har ikke været imponeret over de dyre internater, jeg har været i dialog med. I takt med, at jeg får flere og flere timer, der hvor jeg er ansat, jeg så bliver situationen lidt presset :cry:

Håber der er et godt hjem til Shiva sted, men jeg overlevere hende heller ikke til hvem som helst.

 

Håber at der er flere der ser denne tråd.

 

Tak igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så hende lige på fb. Jeg håber du kan se bort fra de negative hoveder derinde:-) Jeg deler opslaget på fb og håber på det bedste!

 

Tak for det, ja der er forskellige holdninger, dem må vi bare tage med :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver altid så "glad" når jeg ser folk der ikke bare sparker hunden ud fordi det ikke lige passer ind. Jeg håber inderligt at der dukker en ansvarlig familie/par, op så hun kan få et fantastisk liv!

 

Hun lyder bestemt som en dejlig hund, jeg synes det er rigtig flot at du er åben omkring hendes bitte små problemer, og beskriver dem så flot. Man ved virkelig "hvad man får", det skulle flere mennesker gøre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...