Hop til indhold

Spiste en mus.

Gæst Inga1967
 Share

Recommended Posts

Gæst Inga1967

Hej. Jeg har en dansk svensk gårdhund på 4 mdr. Vi var ude og gå en tur, så nuppede han en mus. Altså en hvor tarme og det hele hang ud af den, vi kom hjem, og han kastede op. Burde jeg være bekymret ? Tænker om den mus kunne ha fået gift.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis tarmene hang ud af musen, og den ellers så "nydød" ud, vil jeg nok tro at den er dræbt af en kat (eller andet dyr). Men hold øje med hunden, og ring dyrlæge hvis den bli'r sløj, eller det bli'r værre med opkast etc.. Hvis det bli'r til en vane at spise mus skal man være obs. på evt. orm. Og jeg kunne forestille mig at det med mus lige er noget for en d-sv. gårdhund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså nu har han det super fint, suser rundt og leger med de andre osv. Virker overhovedet ikke dårlig, og den klamme mus var også med i det opkast.

Hi hi, det er bare så klamt når de kaster sådan en hel, død, våd mus op på stuegulvet! :lol: Min får jævnligt spist én af de mus mine katte lægger ude i haven, de kommer også op igen ret hurtigt. Som Umulia skriver, så bli'r der meget sjældent lagt gift ud til mus, det er nok mest brugt inde i bygninger og så. Så du kan nok ta' det helt roligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Inga1967

Det mest øv af det hele lå den klamme sag også tæt ved en gård, hvor de har geder, får og heste. Og en masse katte. Så måske det er en mus de katte har haft fanget, ja ingen ved det. Men stadig virker han ikke syg / dårlig. Okay han sover nu men nu er de også færdig med og lege.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det mest øv af det hele lå den klamme sag også tæt ved en gård, hvor de har geder, får og heste. Og en masse katte. Så måske det er en mus de katte har haft fanget, ja ingen ved det. Men stadig virker han ikke syg / dårlig. Okay han sover nu men nu er de også færdig med og lege.

Hvis de selv har katte på gården, så kan jeg næsten love dig at de ikke bruger gift mod mus. Så ville det nemlig gå ud over deres egne katte - som de sikkert har for at ta' musene. Sådan er det i hvert fald her hvor jeg bor, nabo til et par store gårde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Inga1967

Snakkede med min dyrlæge om andet end musen dagen efter. Fortalte så også at ham Laban havde spist en mus, kastede op da vi kom hjem. Så sagde hun desværre at så havde den nok været forgiftet. Men nu var den klamme sag jo kommet op, skulle så holde ekstra øje med hunden et døgn. Blev han nedstemt på nogen måde skulle vi komme med det samme. For han skulle ha modgift.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Inga1967

Musen var helt splattet ud, og hovedet var væk. Så et andet dyr havde åbenbart haft fat i det før. Så ved ikke hvad det var for en mus, men klam det var den, også da den skulle tørres op.

Link til indlæg
Del på andre sites