Hop til indhold

Tandskift - Dobbelt tand


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Synes ellers Yodas tandskift gik ret problemfrit.

Men en af hjørnetænderne er ikke faldet ud og den nye er på vej op på indersiden.

 

Den gamle kan selvfølgelig stadig nå at falde ud, men hvor lang tid skal vi give den, før vi får den hevet ud?

Har ikke ret meget forstand på hvalpetænder, så aner ikke om den nye kan vokse skævt, hvis den gamle sidder i vejen? :hmm:

 

Kan lige se spidsen af den nye lige ved siden af, mens de andre stort set er ude.

 

Hvad siger i kloge mennesker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, den nye kan vokse skævt, men så skal den gamle også virkelig sidde godt fast, og det gør de sjældent. Gi' det noget tid, men hold øje med det. Kan ikke huske hvilken af mine der havde en hjørnetand der ikke ville ud, og der kom dobbelt. Men man kunne se at hvalpetanden flyttede sig for den nye, og så kunne jeg lade den sidde ret længe, indtil den til sidst røg helt ud. Jeg ville i hvert fald vente indtil den nye tand er ca. halvt så stor som den nye. Du kan også mærke efter, hvis hvalpetanden sidder lidt løst så skal den nok flytte sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jo, den nye kan vokse skævt, men så skal den gamle også virkelig sidde godt fast, og det gør de sjældent. Gi' det noget tid, men hold øje med det. Kan ikke huske hvilken af mine der havde en hjørnetand der ikke ville ud, og der kom dobbelt. Men man kunne se at hvalpetanden flyttede sig for den nye, og så kunne jeg lade den sidde ret længe, indtil den til sidst røg helt ud. Jeg ville i hvert fald vente indtil den nye tand er ca. halvt så stor som den nye. Du kan også mærke efter, hvis hvalpetanden sidder lidt løst så skal den nok flytte sig.

 

Super - Tak!

 

Det var også min tanke og jeg kan se at den nye sidder samme sted som den i den anden side og den gamle rykker sig længere ud.

Så noget sker der da, men synes umiddelbart den sidder ret godt fast endnu.

 

Og så har dingle-fisen fået en masse nye gnaveben, der forhåbentlig kan hjælpe lidt til at løsne den gamle.

 

Men må holde øje med det.

Der er alligevel lidt tid at løbe på, inden den nye er halvt så stor som den gamle.

 

Men den gamle ser godt nok slidt ud og det ligner næsten den er blevet filet ned.

Så den kan heller ikke være behagelig at have siddende.

Han er også mere øm i den side af munden, for tandvisningen, som han ellers er ret god til, bryder han sig ikke rigtig om i den side.

Så den må gerne snart ryge ud ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ayo havde dobbelt hjørnetænder i den ene side - den gamle sad stadig mens den nye var helt fremme. Så ringede jeg til dyrlægen for at høre hvordan og hvorledes - så sagde han "Tjek lige om du kan rokke med den" - det kunne jeg godt. Så han sagde vi skulle se tiden an - samme aften smuttede den ud da hun legede med noget legetøj :lol: Men den nye var altså helt fremme - mens den gamle stadig sad der. Så hold lige øje med om hvalpetanden er/bliver løs - for så tror jeg den ryger af sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Super - Tak!

 

Det var også min tanke og jeg kan se at den nye sidder samme sted som den i den anden side og den gamle rykker sig længere ud.

Så noget sker der da, men synes umiddelbart den sidder ret godt fast endnu.

 

Og så har dingle-fisen fået en masse nye gnaveben, der forhåbentlig kan hjælpe lidt til at løsne den gamle.

 

Men må holde øje med det.

Der er alligevel lidt tid at løbe på, inden den nye er halvt så stor som den gamle.

 

Men den gamle ser godt nok slidt ud og det ligner næsten den er blevet filet ned.

Så den kan heller ikke være behagelig at have siddende.

Han er også mere øm i den side af munden, for tandvisningen, som han ellers er ret god til, bryder han sig ikke rigtig om i den side.

Så den må gerne snart ryge ud ;-)

 

Hvis du kan se at den gamle flytter sig, så kan du slå koldt vand i blodet. Og gnaveben er godt! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Ayo havde dobbelt hjørnetænder i den ene side - den gamle sad stadig mens den nye var helt fremme. Så ringede jeg til dyrlægen for at høre hvordan og hvorledes - så sagde han "Tjek lige om du kan rokke med den" - det kunne jeg godt. Så han sagde vi skulle se tiden an - samme aften smuttede den ud da hun legede med noget legetøj :lol: Men den nye var altså helt fremme - mens den gamle stadig sad der. Så hold lige øje med om hvalpetanden er/bliver løs - for så tror jeg den ryger af sig selv.

 

Tak - Dejlig beroligende at høre, at det godt kan drille lidt, selvom den falder ud af sig selv :5up:

 

Hvis du kan se at den gamle flytter sig, så kan du slå koldt vand i blodet. Og gnaveben er godt! :5up:

 

Det er hermed gjort og dinglen ligger og gnaaaaver på livet løs.

Satser på at den snart falder ud af sig selv.

 

Tror han synes det er ganske fint at få ben i tide og utide :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Nå... Men nu skal den ene tand der desværre er knækket helt nede ved tandkødet fjernes i morgen.

 

Den anden sidder helt vildt løs, så med lidt held, så er den allerede uden inden i morgen - Ellers så tror jeg den kan hives ud med håndkraft uden det store bøvl.

 

Men er lidt træt af den anden.

 

Nogen der har prøvet at have deres hund igennem noget ligende?

Ved nemlig ikke hvad jeg kan forvente.

Av, av... Eller ingenting? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå... Men nu skal den ene tand der desværre er knækket helt nede ved tandkødet fjernes i morgen.

 

Den anden sidder helt vildt løs, så med lidt held, så er den allerede uden inden i morgen - Ellers så tror jeg den kan hives ud med håndkraft uden det store bøvl.

 

Men er lidt træt af den anden.

 

Nogen der har prøvet at have deres hund igennem noget ligende?

Ved nemlig ikke hvad jeg kan forvente.

Av, av... Eller ingenting? :vedikke:

 

Er det en hvalpetand der er knækket? Svea fik trukket en hvalpe hjørnetand ud - det var nærmest helet da jeg hentede hende ved dyrlægen. Ej det er også lige hurtigt nok, men hun havde minimalt med gener fra det i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Øv, det var da uheldigt. :ae: Så kommer han til at mangle en hjørnetand?

 

Er det en hvalpetand der er knækket? Svea fik trukket en hvalpe hjørnetand ud - det var nærmest helet da jeg hentede hende ved dyrlægen. Ej det er også lige hurtigt nok, men hun havde minimalt med gener fra det i hvert fald.

 

Det er en hvalpetand der er knækket, så forventer ikke det får nogen indflydelse på de blivende tænder.

Heldigvis... Han kunne jo godt undvære en hjørnetand, men det ville da være træls.

 

Men det beroliger mig at Svea havde så lidt gener efterfølgende.

Håber det går lige så nemt for Yoda og at bedøvelsen ikke bliver for træls for ham.

 

Nu er han jo så glad for dyrlægen og det kunne være rart hvis det bliver ved med at være sådan ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå... Men nu skal den ene tand der desværre er knækket helt nede ved tandkødet fjernes i morgen.

 

Den anden sidder helt vildt løs, så med lidt held, så er den allerede uden inden i morgen - Ellers så tror jeg den kan hives ud med håndkraft uden det store bøvl.

 

Men er lidt træt af den anden.

 

Nogen der har prøvet at have deres hund igennem noget ligende?

Ved nemlig ikke hvad jeg kan forvente.

Av, av... Eller ingenting? :vedikke:

 

Da vi købte Futte som genbrugshund (11 mdr.) havde han begge sine hvalpehjørnetænder i overmunden. :shock: Jeg blev enormt gal på hundens vegne, fordi jeg synes det er uansvarligt ikke at gøre noget. (Det var en lille pige der havde hunde, papmor kunne ikke tåle hund)

Futte fik dem fjernet samtidig med han blev kastreret. Dyrlægen sagde at de havde været svære at fjerne og at begge tænder var knækket, men at dette skyldes de havde sat sig godt fast fordi de ikke blev ordnet da de nye tænder kom frem.

Han var sløv af narkosen, men ellers ingen symptomer fra munden. Han havde selvfølgelig små sår, men de lukkede sig meget hurtigt. Og blødte slet ikke - Heller ikke når han spiste ben og tørkost.

Han fik lidt smertestillende og antibiotika de første dage, men jeg tror mest det var pga. kasteration. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...