Hop til indhold

Kan man overhovedet det? :s


Claudia2500
 Share

Recommended Posts

Selvfølgelig er der forskel på de forsskellige racer, som blandingshunden er mixet af, og dine præferencer går så måske mod puddel/lab:vedikke: en anden vil have en gravhund/chi, fordi det er det de finder mest fantastisk... men det ændre jo ikke ved, at det i bund og grund "bare" er en blandingshund - og et fancy navn retfærdiggør da ikke, at den skal koste tre gange så meget som de, der ikke lige er nogen der har fundet på sjove navne til:genert:

Og tror du forvirres lidt af, at jeg kalder dem gadekryds, men jeg mener egentlig bare blandingshunde:oops: det fik jeg nok ikke udtrykt klart nok.

 

Faktisk vil folk måske blive overrasket over hvor mange "designer hunde racer" der "findes" i verden:

 

List of Hybrid Dogs, Designer Dog, Hybrid Dog, Designer Dogs

 

Der hvor den falder udenfor for nogle er at "kravet" for disse "designer hunde" er at de er lavet af "ren afstamning".. Ellers er det "bare" blandinger. De skal nemlig faktisk også være tjekket for racespecifikke sygdomme for at kunne tælle som "designer hund", grunden til de startede ud med at lave dem var så vidt jeg ved at man gerne ville have allergi venlige labradors til hjælpehunde?

 

Jeg er også enig omkring det med at "udbud og efterspørgsel" gør at de koster så meget... Jeg tror de fleste ville sælge med så stort et overskud så muligt, det tror jeg er meget normalt. Der hvor filmen knækker er når det man sælger ikke er "rigtigt"...

 

Altså man laver en "cavapoo", som ikke er tjekket for noget som helst, og faktisk har ingen af forældrene egentlig stamtavle.. Men den er populær såååårh tager vi da lige 7500 kr for den blanding.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...