Gæst AKL Skrevet September 6, 2012 Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 Hej Vores lille papillons øjne løber en del i vand og der har flere gange idag været lidt pus ved det ene øje. Kan man prøve at rense det i lidt saltvand eller kamille the? Eller skal jeg lige have fat i dyrlægen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 6, 2012 Rapporter Share Besvaret September 6, 2012 Min dyrlæge foreslog mig at købe saltvand på apotek eller hos brillemand og bruge det. Det tog Luna's betændelse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst AKL Besvaret September 6, 2012 Rapporter Share Besvaret September 6, 2012 JeanetteH - Det vil jeg prøve. Det er bare de der pipetter ikke? Tak hurtig respons Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 6, 2012 Rapporter Share Besvaret September 6, 2012 JeanetteH - Det vil jeg prøve. Det er bare de der pipetter ikke? Tak hurtig respons Jo, det er det:-D Jeg fik dog desværre købt nogle forkerte, så jeg har dem, som selve linserne ligger i, om natten. Men de virker nu også, der er bare meget i, så den dækkede jeg til med vatrondel, hver gang, jeg havde dryppet øjne på hende:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst AKL Besvaret September 6, 2012 Rapporter Share Besvaret September 6, 2012 Super, det vil vi lige hente inden vi henter børnene. Åh, det er jo hvad der kan ske, men når bare man kan gøre det på den måde gør det jo ikke så meget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret September 6, 2012 Rapporter Share Besvaret September 6, 2012 Det kan jo sagtens være en lille irritation, ikke decideret betændelse. Så hvis saltvand ikke hjælper i løbet af en dags tid eller to, ville jeg tage et smut omkring dyrlægen efter noget øjensalve. Samtidig bliver det testet om hornhinden evt. er ridset eller på anden måde skadet. Jeg kunne forstå på et andet indlæg at hun er en voksen hund? Har hun tidligere haft problemer med rindende øjne? Visse racer har jo lidt besvær med konstant "våde" øjne og tårestriber. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst AKL Besvaret September 6, 2012 Rapporter Share Besvaret September 6, 2012 Anne1979 - Ja, vi vil lige prøve at se om saltvandet virker i løbet af et par dage. Hun er næsten lige blevet et år og umiddelbart tror jeg ikke hun har haft problemer med øjnene tidligere. Det lød ihvertfald ikke sådan på tidligere ejer. (Det er ikke så længe siden vi købte hende) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret September 6, 2012 Rapporter Share Besvaret September 6, 2012 Anne1979 - Ja, vi vil lige prøve at se om saltvandet virker i løbet af et par dage.Hun er næsten lige blevet et år og umiddelbart tror jeg ikke hun har haft problemer med øjnene tidligere. Det lød ihvertfald ikke sådan på tidligere ejer. (Det er ikke så længe siden vi købte hende) Velkommen til Da du skriver at der er pus i det ene øje, ville jeg gå ud fra at det er betændelse og ikke bare en irritation. Du skal i den forbbindelse være opmærksom på at øjenbetændelse kan smitte fra hund til menneske. Selv går jeg pt. med en irritation/betændelse, mest i det ene øje, som jeg først prøvede at "skylle væk" med saltvandspipetterne og selvom saltvand lindrede lidt, føltes det alligevel som øjnene var fyldt med grus hele tiden. Sådan må det også føles for en hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret September 6, 2012 Rapporter Share Besvaret September 6, 2012 Hej, Jeg har haft stor held med at bruge koldt kamillete, når mine har haft lidt øjenbetændelse . V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kirsten90 Besvaret September 7, 2012 Rapporter Share Besvaret September 7, 2012 Jeg kan se at du har valgt at købe saltvand - Et godt valg, vil jeg mene. Nogle sværger til kamillete - Man skal dog gøre sig klart at det 1) dræber ALLE bakterier, også de gode og 2) øger risikoen for pollenallergi idet der er små bitte allergener i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kirsten90 Besvaret Oktober 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2012 Håber det er okay, at jeg lige stiller et spørgsmål her i tråden i stedet for at oprette en med næsten samme emne Mikkels øjne er begyndt at væske lidt og han har nogle gange noget gråligt puds i øjnene. Han virker dog på ingen måde generet af det, men jeg tænker alligevel om det kan være øjenbetændelse? Vi skal til dyrlæge inden længe, hvor jeg vil spørge til det, men jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen af jer ved hvad det kan være, inden.. Måske en mild irritation, tænker jeg. Hvis det er øjenbetændelse vil der typisk være gullig materieflåd eller klatter i øjnene. Du kan forsøge dig med at dryppe/skylle øjnene i saltvand og se om det hjælper. Hvis det ikke hjælper, men han fortsat virker upåvirket, ville jeg selv nøjes med at fjerne snasket efterhånden. Dog skader det aldrig at høre dyrlægen når du alligevel er der. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts