Gæst AKL Skrevet September 7, 2012 Rapporter Share Skrevet September 7, 2012 Hej Vi har en lille papillon på 1 år.. Hun er ikke så stor Og vejer 1.9 kg. Dyrlægen mente ikke hun var for tynd bare meget slank.. Jeg synes nu bare godt hun må tage lidt på.. Hun får Royal Canin hos os og fik Frolic hos tidligere ejer. Problemet er bare, at hun spiser måske max 20g om dagen. Det er virkelig ikke meget synes jeg.. Ville det være en mulighed at bløde det lidt op for at se om hun så vil have det? :hmm: Eller er hun for "gammel" til det..? Vi havde hende ved dyrlæge samme dag vi købte hende (for et par uger siden) for at tjekke hende og hun har 3 dobbelttænder som selvfølgelig skal rives ud. Jeg ved ikke om det er det der evt. Driller? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret September 7, 2012 Rapporter Share Besvaret September 7, 2012 Først! Ingen hund sulter sig ihjel hvis den har adgang til mad.. Men.. Ikke alle hunde kan jo lide alt? Har også pænt kræsent kræ, og jeg overgiver mig ind imellem... Så putter jeg lidt vådfoder oveni det tørre og så er der pludselig ingen problemer med at æde... Man kan også bruge vandet fra en dåse tun eller bouillon hvis hunden kan lide det, men det smarteste er jo at finde noget hunden er vild med? Du kan evt bestille en masse smagsprøver og prøve dig frem? Mange foderbutikker har disse små poser - og mange gange gratis ovenikøbet.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret September 7, 2012 Rapporter Share Besvaret September 7, 2012 Jeg ville også prøve mig frem for at finde et foder hun vil spise. Alle mine beagler får vand på deres foder - de får vådfoder og andet vådt på ind i mellem som variation - ikke fordi de ikke vil spise - men mere fordi maden så bliver lidt mere lækker at gå til, end bare lige de tørre piller. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst AKL Besvaret September 7, 2012 Rapporter Share Besvaret September 7, 2012 Hendes mad står fremme så hun kan spise når hun har lyst Og du har selvfølgelig ret, det kan være vi skal prøve noget andet og se om hun bedre kan lide det. Jeg vidste faktisk ikke at det var muligt med smagsprøver, så det vil vi da prøve Tusind tak for svar. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret September 7, 2012 Rapporter Share Besvaret September 7, 2012 Hendes mad står fremme så hun kan spise når hun har lyst Og du har selvfølgelig ret, det kan være vi skal prøve noget andet og se om hun bedre kan lide det. Jeg vidste faktisk ikke at det var muligt med smagsprøver, så det vil vi da prøve Tusind tak for svar. Det kan så også skabe en dårlig spiser at hun har adgang til mad hele tiden? Prøv evt også at servere maden og fjerne den efter 20 minutter, og så ingen mad før næste gang? Vi fodrer to gange dagligt - morgen og aften - og hvis I også gør det? Og prøv at holde igen med godbidder og andet hygge hvis hunden får det? Bare et par dage eller tre for at se om det ændrer noget? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst AKL Besvaret September 7, 2012 Rapporter Share Besvaret September 7, 2012 Det havde vi faktisk snakke om at prøve, for at se om det ville hjælpe lidt på det. Hun plejer at få mad morgen og aften. Tusind tak for gode svar, det vil vi helt sikkert prøve de næste dage Det kan så også skabe en dårlig spiser at hun har adgang til mad hele tiden? Prøv evt også at servere maden og fjerne den efter 20 minutter, og så ingen mad før næste gang? Vi fodrer to gange dagligt - morgen og aften - og hvis I også gør det? Og prøv at holde igen med godbidder og andet hygge hvis hunden får det? Bare et par dage eller tre for at se om det ændrer noget? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret September 7, 2012 Rapporter Share Besvaret September 7, 2012 Hmm.. jeg har også sådan en hund, der kun lige spiser for at overleve.. det der forslag, som bassilberner kommer med. Det resulterede så bare i, at han spiste endnu mindre, for hvis han ikke lige havde lyst til at spise, når skålen kom frem, så spiste han bare ikke. Han spiste ej heller ikke tilsvarende mere ved næste måltid. Så det virkede i hvert fald ikke her hjemme. Men det kan da være et forsøg hos jer. Det hjælp heller ikke at væde foderet her eller blande vådfoder eller leverpostej i. Hvis foderet er vådt, bliver foderpillerne større= han spiste endnu mindre foder, end hvis det var tørt. Eller så drak han bare væden eller slikkede leverpostejen/vådfoderet af tørfoderet. Jeg har valgt at fodre med højenergifoder. Dvs sådan noget sportsfoder, som man ellers vil give til meget aktive hunde. Eller foder som er lavet til kræsne hunde. De fodermærker, som har fungeret til Boris er kingsmoor sport, Farminas N & D med vildsvin, en af eukanubas varianter (kan ikke huske hvilken nu..). Samt royal canins to specialvarianter, der hedder: exigent og sensitive. Jeg vælger at fodre med disse typer foder, for så får han ekstra meget energi i den smule han spiser, når nu han ikke spiser så meget, som han burde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret September 7, 2012 Rapporter Share Besvaret September 7, 2012 Ahhh, en Frolic-hund, så tror pokker den er kræsen nu:-) Frolic er hundeverdenens svar på McD, og nu giver du den pludselig "fornuftig" mad. Vi var også turen igennem, godt nok af andre årsager (lungeorm), men jeg står også med en kræsenpind:-) Vi er landet på Orijen Adult og Acana Ranchland som de faste varianter, og så får hun Acana Grassland og RC German Shepard et par gange om ugen - så får hun nogle forskellige smagsvarianter. Orijen og de kornfri Acana lugter (og smager nok) af kød. Men proteinindholdet er højt, og nogle hunde fungerer ikke på det. Ellers er Taste of The Wild også ret lækkert (synes min hund), men foderpillerne er for små til hende - og derfor nok perfekte til en papillion. De mærker jeg har nævnt kan man ikke få gratis prøver på, men man kan købe prøveposer på ca. 400 g til ca. 40 kr. Men hvor bor du henne? Måske nogen kender en "foderbar" i nærheden? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst AKL Besvaret September 7, 2012 Rapporter Share Besvaret September 7, 2012 Ahhh, en Frolic-hund, så tror pokker den er kræsen nu:-) Frolic er hundeverdenens svar på McD, og nu giver du den pludselig "fornuftig" mad. Vi var også turen igennem, godt nok af andre årsager (lungeorm), men jeg står også med en kræsenpind:-) Vi er landet på Orijen Adult og Acana Ranchland som de faste varianter, og så får hun Acana Grassland og RC German Shepard et par gange om ugen - så får hun nogle forskellige smagsvarianter. Orijen og de kornfri Acana lugter (og smager nok) af kød. Men proteinindholdet er højt, og nogle hunde fungerer ikke på det. Ellers er Taste of The Wild også ret lækkert (synes min hund), men foderpillerne er for små til hende - og derfor nok perfekte til en papillion. De mærker jeg har nævnt kan man ikke få gratis prøver på, men man kan købe prøveposer på ca. 400 g til 40,- Men hvor bor du henne? Måske nogen kender en "foderbar" i nærheden? Haha.. God sammenligning Jeg har faktisk lige prøvet at bestille en prøvepose hos Orijen, da hun er vild med kød, så måske damen bedre kan lide det? Vi prøver ihvertfald og ser Vi bor i Herning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret September 7, 2012 Rapporter Share Besvaret September 7, 2012 Fantastisk:-) Men vær opmærksom på om maven kan tåle det. Min fungerer perfekt på det, men der er mange andre der får problemer. Bum bum, jeg er ikke så kendt i Herning. Håber nogle andre byder ind - eller at hun er helt vild med Orijen og kan fungere på det:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst AKL Besvaret September 7, 2012 Rapporter Share Besvaret September 7, 2012 Fantastisk:-) Men vær opmærksom på om maven kan tåle det. Min fungerer perfekt på det, men der er mange andre der får problemer. Bum bum, jeg er ikke så kendt i Herning. Håber nogle andre byder ind - eller at hun er helt vild med Orijen og kan fungere på det:-) Det vil vel vise sig rimelig hurtigt hvis hendes mave ikke kan tåle det ikke? Vi prøver ihvertfald.. Umiddelbart kan jeg se at de både fører Orijen og Acana i Ikast (hvor manden arbejder) så kan vi ihvertfald nemt prøve de 2 ting.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret September 8, 2012 Rapporter Share Besvaret September 8, 2012 Der er ihvertfald gods i taste of the wild. Cookie elskede det, men hun blev ret hurtigt tyk! Hun er steriliseret, så Det har nok noget at sige, men du kan da prøve det. Det er i øvrigt også det foder som jeg har syntes bedst om smagsmæssigt. Det smagte bare af lidt bedre tørt rugbrød end andre mærker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bitten Soerensen Besvaret September 8, 2012 Rapporter Share Besvaret September 8, 2012 Jeg havde også en hund der bestemt ikke ville spise. Eller: Han spiste kun for at overleve - og han var sååååå tynd. Jeg prøvede også mange forskellige kvalitets-mærker, og købte endda hvalpe-udgaverne, i håb om at det smagte ham. Men uden held... Det skal så også lige siges, at han var yderst stresset, hvilket selvfølgelig også havde betydning. Jeg valgte så, samtidig med at jeg trænede "anti-stress", at gå over og råfodre ham. DET var bestemt et hit, og jeg tror aldrig han har sagt nej til et måltid. Ofte får han det som fodersøg, men de hele stykker, får han på tæppe i køkkenet. Det er fantastisk at opleve at jeg nu skal være opmærksom på om han bliver for tyk!!! :banan: Uanset hvad du vælger, så håber jeg at I finder det rette, så det lille pus kan få lidt sul på kroppen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts