Hop til indhold

Nu med lopper


RunaDalby
 Share

Recommended Posts

Hvis hunden er svært angrebet, kan du købe nogle piller der effektivt dræber lopper på hunden, men effekten varer kun et par dage, så det skal følges op af bayvantic eller lign. Og så skal huset sprøjtes og rengøres. Gulvtæpper og sprækker i gulve skal støvsuges grundigt, og som BassilBerner skriver skal tæpper, puder m.v. vaskes eller i fryseren.

 

Og husk at følge producentens anvisning nøje - og du skal være vedholdende. Det er ikke nok at bare gøre det én gang, for æggene er ikke klækkede osv. Så følg anvisning for behandling til punkt og prikke i den periode der er angivet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre må der ikke sælges loppeshampoo i Danmark længere. Han blev dryppet i mandags og jeg købte tættekam og noget til at sprøjte hjemmet med. Heldigvis opdagede jeg det tidligt så han har ikke så mange.

Nej vi har ikke kat, men der er begyndt at komme en vild kat i vores have og tænker lidt at det måske er hende der smider lopper? Vi flytter her den første og det ville være super ærgerligt at slæbe lopper med i det nye hus. Men nu står den på rengøring af hele hjemmet. Jeg har en dampmaskine, ville det kunne tage dem? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre må der ikke sælges loppeshampoo i Danmark længere. Han blev dryppet i mandags og jeg købte tættekam og noget til at sprøjte hjemmet med. Heldigvis opdagede jeg det tidligt så han har ikke så mange.

Nej vi har ikke kat, men der er begyndt at komme en vild kat i vores have og tænker lidt at det måske er hende der smider lopper? Vi flytter her den første og det ville være super ærgerligt at slæbe lopper med i det nye hus. Men nu står den på rengøring af hele hjemmet. Jeg har en dampmaskine, ville det kunne tage dem? :)

 

Damp tror jeg er totalt godt ift. støvsugning

Link til indlæg
Del på andre sites

Den opskrift jeg har oplevet virker stort set hver gang, hvis det bliver udført grundigt er beskrevet her(må ikke lave links, så det bliver sådan her: loppemidler.eu/loppers-livscyklus-og-effektiv-behandling-med-loppemidler/). Det er grundlæggende først Capstar tabletter til akut at slå de voksne lopper ihjel, støvsug overalt - gentag gerne flere dage i træk - vask alt hvad hunden er i nærheden af dyner, tæpper etc. ved 60 grader. Giv hunden(og evt. andre hunde/katte i huset) et spot on loppemiddel, f.eks. Advantage i nakken og gentag så hele proceduren(undtagen Capstar) hver 3-4 uge i hvert tilfælde 3 gange, hvis du vil være helt sikker på at slippe af med dem.

 

MVH Mikkel

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst John Frosties

Hej Runa

Du skal huske at selvom du ikke kan se lopperne kan de godt være i omgivelserne alligevel.

Det er kun 5 % af lopperne der er fuldvoksne. De sidste 95 % er æg, larver og pupper,

som kan gemme sig overalt i hjemme. Det er vigtigt at du derfor sørger for at støvsuge

grundigt i hjemmet især i revner, sprækker samt sofaer m.m. Derudover skal du gerne

vaske din hunds seng 1 gang om dagen der der vil drysse æg af pelsen.

 

Jeg har lavet en hjemmeside om loppebehandling - fleatreatmenthq.com den er godt nok på engelsk, men den er rimelig

ligetil og nem at forstå, der er på siden en trin for trin guide, samt en side med produkter til at

fjerne lopper.

 

Hvis du har nogle spørgsmål skal du endelig spørgsmål, siden er ikke helt færdig endnu og har ikke tilføjet

links til hvor du kan købe produkterne. Men alle produkterne kan købes på den engelske Amazon til meget billigere

priser end i Danmark.

 

Du er meget velkommen til at give mig noget feedback på siden samtidig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...