Hop til indhold

Tror han åd en frø.

Gæst Inga1967
 Share

Recommended Posts

Da min hund og jeg var ude til morgen. Da tror jeg han åd en frø. ?? Kl var 6 og ja desværre ikke helt lyst. ...Hvis han har gjort det. Betyder det så noget ?? Og vil den bare komme ud af den anden ende ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja! Frøer han overføre fx. lungeorm og kan fremkalde allergiske reaktioner, du lån læse noget her:

http://www.kandu.dk/spg47035.aspx.

Og her:

http://www.netdyredoktor.dk/sw15987.asp

Hold godt øje med om han ændrer adfærd og tjek hans afføring.

Og lidt OT: Holder du ikke øje med din hund når i er ude? Det var ham der også spiser sten ikke? Jeg ville da straks tage en frø væk fra min hund :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det er osse ham som spiste sten. Men det er vi næsten kommet over. Og tag frøen ud af hans mund, jeps da jeg fik fat i ham slugte han det han havde gang i. Men ved så der er frøer i haven om morgenen, jeg lyste rundt og jeg fandt ingen. Men alligevel fandt Laban et eller andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har læst de skal ha a38 mod evt forgiftning. Men han får a 38 over hans mad, som han spiste da vi kom ind. Han har blærebetændelse og får penicilin. Og som sagt får han a38 for og undgå diarre pga medicinen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Visse frøer som tudser kan give forgiftninger - de skal bare slikke på dem - så kan de blive hønesyge. Jeg kan huske min Oscar snuste til en frø da han var unghund - han blev så syg af det med skummende opkast og vi måtte haste til dyrlægen. De fleste hunde har et instinkt om at lade dem være. Vi har mange frøer i det område vi går tur - men beaglerne er aldrig efter dem.

Så det kunne jo være noget andet han har spist? - Er det en frø så hold meget øje på ham og af sted til dyrlægen hvis han viser det mindste tegn på noget. - Kan han ikke fordøje det kommer det retur på et tidspunkt

Link til indlæg
Del på andre sites

der sker normalt intet ved det, tudser har kirtler med et giftstof i huden, det smager meget grimt så de bliver normalt ikke ædt, frøer er mig bekendt ikke giftige, vore katte æder dagligt frøer:) så jeg ville tage det helt med ro:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidste år tog Cille en skrubtudse i munden. Det gør hun aldrig igen.

Hun skummede helt vildt og havde det skidt indtil jeg hev hende ned til en bæk og simpelthen skyllede hendes mund med vandet derfra. Kunne ha' sparket min kæreste et meget personligt sted for at "opildne" hende til at lege med den.

Tror dog han blev lige så forskrækket som mig over den reaktion.

Det er kun tudser der har gift kirtler. Frøer er ikke giftige, så ville ikke være urolig.

Havde det været en tudse, så havde han været dårlig.

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Han blev ikke dårlig på nogen måder. Og desværre har vi mange frøer i haven, både de store og små. Jeg syntes jo de er vildt klamme, hundene syntes de er sjove når de hopper. Normalt hvis jeg ser dem først, smider jeg dem uden for hegnet. Med en skovl. Men kl 6 om morgenen er det mørkt her ude på landet. Og jeg ser ikke alt med en lomme lygte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Siku har forleden bidt "opkastlign fra ræv" en gammel frø.

Jeg fik selvfølgelig Siku til at spytte den ud og der har ikke været nogen mén deraf.

Hunde kan og vil finde alt nede i græsset/jorden. Siku har rendt rundt med snegle, jagter frøer og fjer fra fasaner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Laban render også gerne med alt i munden. Sten er vi næsten kommet over nu. Men så er det næste kommet, og ja snegle, frøer, hunde lort. Fjer. Visne blade. :stupid: Og ikke alt kan jeg få ham til og spytte ud desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm jeg tror alle hvalpe lære ved at prøve ting, lidt ligesom små børn.

Og de vokser fra det med tiden.

Siku har også haft alverdens underlige ting i munden og jeg siger konsekvent nej hver gang. Lige nu hitter trærødder og fjer fra fasaner.

Og alle muldvarpeskud/mosegriseskud, skal graves i. Rævehullerne på naboens mark er også vældig interessante, men det er no go!

Link til indlæg
Del på andre sites

Laban har også lært et nej er et nej. Det virker fint når vi går tur, ja selv sten kan han spytte ud når vi går tur. Men de pokkers frøer hjemme i haven er vældig sjove, især når de hopper. Ad siger jeg bare. Hvad han havde i munden forleden morgen hvor det var mørkt, ja det må guderne vide. Han ville ikke spytte ud.

Link til indlæg
Del på andre sites