Gæst Inga1967 Skrevet September 15, 2012 Rapporter Share Skrevet September 15, 2012 Da min hund og jeg var ude til morgen. Da tror jeg han åd en frø. ?? Kl var 6 og ja desværre ikke helt lyst. ...Hvis han har gjort det. Betyder det så noget ?? Og vil den bare komme ud af den anden ende ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Claudia2500 Besvaret September 15, 2012 Rapporter Share Besvaret September 15, 2012 Ja! Frøer han overføre fx. lungeorm og kan fremkalde allergiske reaktioner, du lån læse noget her: http://www.kandu.dk/spg47035.aspx. Og her: http://www.netdyredoktor.dk/sw15987.asp Hold godt øje med om han ændrer adfærd og tjek hans afføring. Og lidt OT: Holder du ikke øje med din hund når i er ude? Det var ham der også spiser sten ikke? Jeg ville da straks tage en frø væk fra min hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Inga1967 Besvaret September 15, 2012 Rapporter Share Besvaret September 15, 2012 Jo det er osse ham som spiste sten. Men det er vi næsten kommet over. Og tag frøen ud af hans mund, jeps da jeg fik fat i ham slugte han det han havde gang i. Men ved så der er frøer i haven om morgenen, jeg lyste rundt og jeg fandt ingen. Men alligevel fandt Laban et eller andet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Inga1967 Besvaret September 15, 2012 Rapporter Share Besvaret September 15, 2012 Det link du sendte med netdyredokter. Det kan jeg ikke åbne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret September 15, 2012 Rapporter Share Besvaret September 15, 2012 Det kan sørme også være svært, at forhindre, at de putter alting i munden, man skal jo næsten være et skridt foran dem hele tiden. Og hvis det ikke er helt lyst, er det da nærmest helt umuligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Inga1967 Besvaret September 15, 2012 Rapporter Share Besvaret September 15, 2012 Lyste rundt med en lomme lygte. Og fandt jo desværre ingen ting. Men jo Laban gjore. Men hvad det var Ja ???? Men han har ingen symtomer på noget slemt. Han sover trygt og godt li nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Inga1967 Besvaret September 15, 2012 Rapporter Share Besvaret September 15, 2012 Men min bekymring. Kommer den ud i den anden ende ??? Kaster han typisk op hvis det var en frø. ??? Syntes ikke jeg kan finde noget om det på nettet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Inga1967 Besvaret September 15, 2012 Rapporter Share Besvaret September 15, 2012 Har læst de skal ha a38 mod evt forgiftning. Men han får a 38 over hans mad, som han spiste da vi kom ind. Han har blærebetændelse og får penicilin. Og som sagt får han a38 for og undgå diarre pga medicinen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret September 15, 2012 Rapporter Share Besvaret September 15, 2012 Men min bekymring. Kommer den ud i den anden ende ??? Kaster han typisk op hvis det var en frø. ??? Syntes ikke jeg kan finde noget om det på nettet. Altså en af enderne skal den nok komme ud af. Jeg vil nu gætte på den bagerste. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret September 15, 2012 Rapporter Share Besvaret September 15, 2012 Visse frøer som tudser kan give forgiftninger - de skal bare slikke på dem - så kan de blive hønesyge. Jeg kan huske min Oscar snuste til en frø da han var unghund - han blev så syg af det med skummende opkast og vi måtte haste til dyrlægen. De fleste hunde har et instinkt om at lade dem være. Vi har mange frøer i det område vi går tur - men beaglerne er aldrig efter dem. Så det kunne jo være noget andet han har spist? - Er det en frø så hold meget øje på ham og af sted til dyrlægen hvis han viser det mindste tegn på noget. - Kan han ikke fordøje det kommer det retur på et tidspunkt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret September 15, 2012 Rapporter Share Besvaret September 15, 2012 der sker normalt intet ved det, tudser har kirtler med et giftstof i huden, det smager meget grimt så de bliver normalt ikke ædt, frøer er mig bekendt ikke giftige, vore katte æder dagligt frøer:) så jeg ville tage det helt med ro:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Inga1967 Besvaret September 15, 2012 Rapporter Share Besvaret September 15, 2012 Tak for jeres svar. Og helt klart jeg holder forsat øje med ham. Og ja det kan let være andet han har slugt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret September 16, 2012 Rapporter Share Besvaret September 16, 2012 men hvis den kommer ud af den anden ende er den jo fordøjet og så er det sikkert ret umuligt at se hvad der er hvad ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jaffa Besvaret September 16, 2012 Rapporter Share Besvaret September 16, 2012 Sidste år tog Cille en skrubtudse i munden. Det gør hun aldrig igen. Hun skummede helt vildt og havde det skidt indtil jeg hev hende ned til en bæk og simpelthen skyllede hendes mund med vandet derfra. Kunne ha' sparket min kæreste et meget personligt sted for at "opildne" hende til at lege med den. Tror dog han blev lige så forskrækket som mig over den reaktion. Det er kun tudser der har gift kirtler. Frøer er ikke giftige, så ville ikke være urolig. Havde det været en tudse, så havde han været dårlig. Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Inga1967 Besvaret September 17, 2012 Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 Han blev ikke dårlig på nogen måder. Og desværre har vi mange frøer i haven, både de store og små. Jeg syntes jo de er vildt klamme, hundene syntes de er sjove når de hopper. Normalt hvis jeg ser dem først, smider jeg dem uden for hegnet. Med en skovl. Men kl 6 om morgenen er det mørkt her ude på landet. Og jeg ser ikke alt med en lomme lygte. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sus&Siku Besvaret September 17, 2012 Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 Siku har forleden bidt "opkastlign fra ræv" en gammel frø. Jeg fik selvfølgelig Siku til at spytte den ud og der har ikke været nogen mén deraf. Hunde kan og vil finde alt nede i græsset/jorden. Siku har rendt rundt med snegle, jagter frøer og fjer fra fasaner. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Inga1967 Besvaret September 17, 2012 Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 Laban render også gerne med alt i munden. Sten er vi næsten kommet over nu. Men så er det næste kommet, og ja snegle, frøer, hunde lort. Fjer. Visne blade. :stupid: Og ikke alt kan jeg få ham til og spytte ud desværre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Du burde nok investere i en mundkurv, hvis din hund har for vane at spise uegnede genstande, og du lufter ham i mørke! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Inga1967 Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Jeg lufter ham jo i mørke fordi han vågner tidligt, og vil ud. Jeg vil ikke bruge mundkurv, han er ikke en dræber, men en hvalp som skal lære ting. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Jeg lufter ham jo i mørke fordi han vågner tidligt, og vil ud. Jeg vil ikke bruge mundkurv, han er ikke en dræber, men en hvalp som skal lære ting.Har du ham i en kort snor ? så kan du jo se hvad han spiser , selv i mørke . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Inga1967 Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Og nej jeg har ham ikke i snor. Min have er hegnet ind så det er hunde sikkert. Men ikke frø sikret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 men en snor ville måske være en god ide indtil han har lært at frøer er no go . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Inga1967 Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Med garanti han opdager sådan et klamt dyr før mig. Han går med næsen i jorden hele tiden. Og de 2 andre snuser jo også rundt. Men de æder dem ikke snuser kun. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sus&Siku Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Hmm jeg tror alle hvalpe lære ved at prøve ting, lidt ligesom små børn. Og de vokser fra det med tiden. Siku har også haft alverdens underlige ting i munden og jeg siger konsekvent nej hver gang. Lige nu hitter trærødder og fjer fra fasaner. Og alle muldvarpeskud/mosegriseskud, skal graves i. Rævehullerne på naboens mark er også vældig interessante, men det er no go! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Inga1967 Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Laban har også lært et nej er et nej. Det virker fint når vi går tur, ja selv sten kan han spytte ud når vi går tur. Men de pokkers frøer hjemme i haven er vældig sjove, især når de hopper. Ad siger jeg bare. Hvad han havde i munden forleden morgen hvor det var mørkt, ja det må guderne vide. Han ville ikke spytte ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts