Hop til indhold

Olivers hvalpefoder???


Gæst NNala
 Share

Recommended Posts

Hej :blink:

 

Jeg har kigget mig lidt omkring, men kan ikke finde så meget om folks erfaringer med Olivers hvalpefoder? Så jeg håber, at I vil dele jeres erfaringer og evt. anbefale et andet godt foder.

Jeg har en fransk bulldog på 5 måneder, som desværre har skiftet foder en del gange. Da jeg fik ham, var han på RC. Derefter skiftede jeg til Orijen - men det kunne hans mave slet ikke klare - grimme prutter og en smule blod i afføringen. Her de sidste få uger har han fået Arion (small puppy), som har mindre fedt og protein end Orijen, men jeg ser ingen stor forbedring. Han har samtidig fået Canekur for at styrke sin mave, og han har ikke længere blod i afføringen.

Problemet er, at han afføring stadig ikke er sådan rigtig fast - og det bliver den måske bare ikke - men nu er han begyndt at fælde meget, og pelsen er slet ikke så pæn som før. Derudover er han begyndt at prutte ret meget igen, og han laver virkelig meget "puha". Der kommer næsten mere ud af ham, end jeg putter i ham :hmm:Han vokser heller ikke så hurtigt mere, hvilket vel både kan være et tegn på, at han ikke optager foderet godt nok eller er ved at være ude af den største vækstperiode???

 

Jeg overvejer at prøve Olivers og samtidig give ham noget, som kan styrke hans mave lidt. Acana har jeg også overvejet (det får min 10 år gamle Westie), men minder det ikke ret meget om Orijen - bare med et lidt lavere proteinindhold?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Kender godt det med dårlig mave alt for godt - mine to yngste beagler har op gennem deres levetid haft mere eller mindre problemer med maverne. Oscar er dog nu blevet 5 år og er på vej ud af det - han er vokset fra det siger dyrlægen.

Jeg kæmper dog stadig med min yngste på 2 år - han har altid haft tendenser til blodig colitis og det har kostet meget på foder området. Min dyrlæge er dog nu kommet med et muligt gennembrud hvad der er galt med Darwin og det er jeg nu i gang med at eksperimentere lidt op på. Foder er og bliver svært for ikke to hunde er ens.

 

Lige nu kombi fodre jeg Oscar på to forskellige foder typer - Regal og Olivers lam - det fungerer kanon godt til Oscar - men de to andre min ældste og yngste beagle kan ikke fungere på Olivers. Så det er meget individuelt og du er nød til at prøve dig frem - det koster tid og penge - hvad der fungere for den ene fungerer ikke for den anden. Jeg bruger så også på anbefaling af min dyrlæge - vådfoder til alle mine beagler.

 

Det var nok ikke til så meget hjælp mit indlæg - men blot min erfaring gennem nogle år. Vi har prøvet et hav af foder typer og først ny synes det som om der er et lys forenden af tunnellen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Nala (blanding af Cairn og Westie) er vokset op på Olivers hvalpefoder. Vi var meget tilfredse med produktet!

I dag får hun stadig Olivers, men også Orijen, Acana, Wolfsblut og Kingsmoore. Nala har ikke en sart mave og har aldrig haft det, så det er ikke sikkert du kan bruge det til så meget. Olivers var dog et godt produkt for min Nala at vokse op på. Hun havde max 5-10% output på produktet.

 

Det er korrekt at Acana og Orijen minder meget om hinanden. Det er samme producent og laves på samme fabrik i Canada.

Acanas kornfrie varianter ligner Orijens meget, men med mindre protein, ja. Acana fås dog også med korn, og de er nok mere sammenlignlige med f.eks. Olivers og Kingsmoore end med Orijen. Min næste hvalp kommer til at vokse op på Acanas hvalpefoder (håber jeg), så det tør jeg godt at anbefale. Det er dog altid farligt med hunde, når de først har haft noget med tarmene, og derfor er der nok ikke andet for end at prøve dig frem ...

 

Det er meget normalt at de små racer har et "voksestop" omkring halvårs alderen. Min egen stoppede også med at vokse (og var også mindre interesseret i mad) deromkring. Samtidig begyndte jeg at kunne se hun nærmede sig sin første løbetid - rigtignok kom hun i løbetid tæt på sin 7 mdr. fødselsdag. Først da hun var 9-10 mdr. begyndte hun at vokse igen. Der var det dog mere muskler hun tog på - da hun var 10 mdr. skiftede jeg hende til et voksenfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe fungerer super fint på Acana, men Orijen er for kradsbørstigt til hans mave. Proteinkoncentrationen er vel for hæftig vil jeg tro :vedikke:

 

Olivers går jeg ikke tilbage til igen... Hører efterhånden mindre godt end dårlig om det foder. Vi prøvede det lige her for en måneds tid siden --> kæmpe udbrud af hot spots, i en grad så jeg ikke tror på at det kun skyldes hans allergi. Og har hørt om flere, der har oplevet, at hundene kløede sig på det... Men andre igen har jo positive erfaringer. Ingen hunde er jo ens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som der bliver nævnt flere gange, så kan du få en masse anbefalinger om et foder, men du bliver nødt til at prøve dig frem :)

 

Jeg startede med at fodre min ene hund med Oliver's Adult, og hun ELSKEDE det!

Men vi fandt hurtigt ud af, at hun ikke kunne tåle korn, så det måtte vi stoppe med.

Vi prøvede så deres foder med fisk, og det har jeg kun gode oplevelser med - Udover at hun blev træt af fisk :stupid:

 

Men jeg har desværre også hørt rigtig mange, der begyndte at få problemer med Oliver's, da de skiftede produktionen her til Danmark.

Men om din hund ville trives på det... Jah.. Du kan kun prøve dig frem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forskellen på Orijen og Acana hvalpefoder er, at der er havre i Acana.. Hviken vil sige stor forskel

 

Min ældste hund er opvokset på Olivers large breed uden problemer, men hvalpen får Acana.

Min ældste kunne ikke holde vægten, da Olivers lavede om på deres produkter. Så for nemhedens skyld, røg hvalpen også på Acana, da han flyttede ind

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...