Thor isbjørn Skrevet September 17, 2012 Rapporter Share Skrevet September 17, 2012 Thor har ingen uheld lavet indenfor idag, udover hans alenetid. derudover har han ikke lavet lort indenfor siden i lørdags, hvor han havde bøvl med mavsen. ellers kan jeg ikke huske hvornår han har lavet stort indenfor. han er blevet sååå dygtig til at give sig til at gø når han vil ud. endda også om natten! det er virkelig lækkert. så nu skal man vente på at han kan holde sig under hans alene tid:) jeg synes det er flot for en hvalp på 13 uger, og klapper mig selv på skulderen:cool:. hvor gammel var jeres hvalp/hund før den blev renlig? og hvordan lærte i hunden at den skulle tisse udenfor? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Thor isbjørn Besvaret September 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 ps, hans uheld plejer at være når vi har gæster, eller når vi leger på gulvet. så når han ikke at markere, og har lidt svært ved at koncentrere sig:) kan ikke huske hvornår jeg har set ham rejse sig (når han har sovet) for at sætte sig ned og tisse indenfor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Annette Besvaret September 17, 2012 Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 Min hvalp havde et uheld i går morges, da jeg for rundt som en skoldet skid for at finde en lighter til min morgensmøg. Men ellers har han været natrenlig siden 11 ugers alderen. Vi har fra start af lært ham at tisse på komando. Når han vågner, altså hver gang han vågner går vi ud og så siger vi.... Messi tisse, tisse, tisse....tisse dygtig....tisse, Messi tisse................og så tisser han til den store guldmedalje. Skønt med en hund der kan tisse på kommando. Men i løbet af dagen har han ingen uheld (når mor har lighteren i hånden). Men jeg arbejder også hjemme så han er ikke så meget alene. Dog husker vi at lade ham alene nogle timer et par gange om ugen. Han skal jo lære det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Cricht Besvaret September 17, 2012 Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 Thor har ingen uheld lavet indenfor idag, udover hans alenetid. derudover har han ikke lavet lort indenfor siden i lørdags, hvor han havde bøvl med mavsen. ellers kan jeg ikke huske hvornår han har lavet stort indenfor. han er blevet sååå dygtig til at give sig til at gø når han vil ud. endda også om natten! det er virkelig lækkert. så nu skal man vente på at han kan holde sig under hans alene tid:) jeg synes det er flot for en hvalp på 13 uger, og klapper mig selv på skulderen:cool:. hvor gammel var jeres hvalp/hund før den blev renlig? og hvordan lærte i hunden at den skulle tisse udenfor? Hold da op, godt gået!! Kan kun drømme om at vores Carla er lige så renlig når hun bliver 13 uger (hun er lige fyldt 10). Hun er renlig om natten hvis bare hun får sin sidste tissetur LIGE inden vi går i seng. Men derudover har hun stadig en del uheld indenfor, primært også når vi leger og hun 'glemmer' at hun skal tisse. Men hvordan har du fået ham til at gø når han vil ud? Det kunne være herligt hvis Carla også gjorde det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Thor isbjørn Besvaret September 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 jamen nu er der samojede spids i ham. så han er ikke bleg for at fortælle os når han vil noget. det gælder også når han vil lege, eller er sulten. men nu er vi bare begyndt at kunne genkende hans gøen til de forskellige ting. når han er sulten lyder han som E.T (fra filmen), når han leger er det halvt knurren gøen. og når han skal tisse er det et meget pibet gøen. hvis jeg ser at han skal sætte sig ned, siger jeg bestemt "NEJ" og lufter ham op. når han så laver udenfor roser jeg ham og giver gode godbiddere (det kan lige pludselig godt betale sig at sige det til mor). det er ikke noget jeg har lært ham. han er bare begyndt på det, og så fået masser og masser af ros, lige siden han begyndte på det. kan bare være at din race ikke gøer så meget generelt. kender ikke rigtige til engelske mastiff. udover at den ser mega dejlig ud:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Thor isbjørn Besvaret September 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 Min hvalp havde et uheld i går morges, da jeg for rundt som en skoldet skid for at finde en lighter til min morgensmøg.Men ellers har han været natrenlig siden 11 ugers alderen. Vi har fra start af lært ham at tisse på komando. Når han vågner, altså hver gang han vågner går vi ud og så siger vi.... Messi tisse, tisse, tisse....tisse dygtig....tisse, Messi tisse................og så tisser han til den store guldmedalje. Skønt med en hund der kan tisse på kommando. Men i løbet af dagen har han ingen uheld (når mor har lighteren i hånden). Men jeg arbejder også hjemme så han er ikke så meget alene. Dog husker vi at lade ham alene nogle timer et par gange om ugen. Han skal jo lære det. ja Thor er også ved at lære at tisse på kommando. det ser bare skide skægt ud. han sætter sig ned og laver et par dråber imens han kigger underligt på mig. så kommer han springende når han er færdig. men ja. er sikker på at når jeg får ferie snart, så er han sgu nok helt renlig. det er lidt lettere hvis man har et halvt øje på dem konstant:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Inga1967 Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Tror også min hvalp var 10-11 uger da han var renlig. Og han kan også tisse på kommando. Laban skynd dig og tisse, skynd dig lidt. Og ja så tisser han, så går vi ind og får en kiks. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Cricht Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Indtil videre har vi ikke brugt godbidder når hun tisser udenfor, men kan da være det er et forsøg værd. Hun er dog ved at fange den med at tisse på kommando.. Men nej, en engelsk Mastiff er slet slet ikke så verbal, så der skal nok lidt mere træning til før vi får hende til at gø når hun vil ud.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Bella var renlig da hun var 9½ uge:lun: siden da har hun haft ét eneste uheld, og det var en dag hvor hun havde virkelig dårlig mave (!!!!!), og der lavede hun i brusenichen:-) Hun har generelt været rigtig nem med alt, og det er så små problemer vi har og har haft med hende:hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Maya var mere eller mindre renlig da vi fik hende hjem som 8 uger gammel. Tror vi havde alt i alt 7 tisseuheld indenfor (og 4 af dem var imens hun var ret syg med 10 uger) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CBK Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Bella var renlig da hun var 9½ uge:lun: siden da har hun haft ét eneste uheld, og det var en dag hvor hun havde virkelig dårlig mave (!!!!!), og der lavede hun i brusenichen:-) Hun har generelt været rigtig nem med alt, og det er så små problemer vi har og har haft med hende:hjerte: Ja I har været heldige med prinsessen - eller bare været gode Kan ikke helt huske hvornår Zeus blev fuldstændig renlig, men der var ikke de store problemer med det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Thor isbjørn Besvaret September 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 hoold da op. der er flere der har nogle rigtig dygtige hvapser. så faldt jeg lige ned igen:stupid: men nu bor vi også i lejlighed, er det så ikke lidt svære for dem at forstå? eller er det bare ønsketænkning? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CBK Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 jeg har jo indtil nu boet på 3.sal synes ikke det på nogen måde var sværere at få ham til at forstå - men tror det var oftere der lige nåede at komme en lille tår- da jeg jo skulle have sko, og tøj på - samt huske nøgler, poser etc hver gang. Der ville det have været hurtigere hvis man bare kunne åbne døren til egen have. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Penny var sådan.. okay renlig som 8 ugers.. Nu er hun 12 uger og hun tisser kun indenfor (på avisen) når de er alene hjemme i længere tid (Over 6 timer). Hun har været natrenlig siden hun var 8 uger, men der skete et par uheld indenfor, meget sjældent.. Det gør der ikke mere... Dexter var noget ældre... Jeg vil mene han var 5 mdr før han kunne erklæres 100% renlig. Men men men. Han havde så også rigtig mange maveproblemer da han var lille , Så det var simpelthen ikke muligt for ham at holde sig i ret lang tid af gangen:megaked: Jeg synes altå under 4 mdr er super flot klaret, uanset om man bor i lejlighed eller ej! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Cricht Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Carla har været passet hos mine forældre idag, og på trods af en mild blærebetændelse, har hun gået mod terrassedøren HVER gang hun skulle tisse.. og siddet pænt og ventet til de lukkede døren op! Så tænker den forundrende mor.. hvorfor gør hun dog ikke det derhjemme??? :hmm: Kan det være fordi vi prøver at lære hende at gå til bryggersdøren (som ikke er synlig inde fra stuen af), istedet for til terrasse døren? Jeg forstår det ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Thor isbjørn Besvaret September 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 19, 2012 Carla har været passet hos mine forældre idag, og på trods af en mild blærebetændelse, har hun gået mod terrassedøren HVER gang hun skulle tisse.. og siddet pænt og ventet til de lukkede døren op! Så tænker den forundrende mor.. hvorfor gør hun dog ikke det derhjemme??? :hmm: det lyder også lidt mærkeligt. når vi er fremmede steder henne, laver han aldrig noget, men går bare uroligt rundt. så ved vi selvfølgelig at han skal ud. Kan det være fordi vi prøver at lære hende at gå til bryggersdøren (som ikke er synlig inde fra stuen af), istedet for til terrasse døren? Jeg forstår det ikke det lyder også lidt mærkeligt. når vi er fremmede steder henne, laver han aldrig noget, men går bare uroligt rundt. så ved vi selvfølgelig at han skal ud. men jo, det kan da godt være noget med terasse døren at gøre. er der nogen grund til at i ike vil bruge terrasse døren derhjemme? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CBK Besvaret September 20, 2012 Rapporter Share Besvaret September 20, 2012 Carla har været passet hos mine forældre idag, og på trods af en mild blærebetændelse, har hun gået mod terrassedøren HVER gang hun skulle tisse.. og siddet pænt og ventet til de lukkede døren op! Så tænker den forundrende mor.. hvorfor gør hun dog ikke det derhjemme??? :hmm: Kan det være fordi vi prøver at lære hende at gå til bryggersdøren (som ikke er synlig inde fra stuen af), istedet for til terrasse døren? Jeg forstår det ikke det kan sagtens have noget at gøre med at hun ikke kan se døren... Det kan være svært for en lille hvalp at finde noget den ikke lige kan se, især når det nu presser på det lyder også lidt mærkeligt. når vi er fremmede steder henne, laver han aldrig noget, men går bare uroligt rundt. så ved vi selvfølgelig at han skal ud. men jo, det kan da godt være noget med terasse døren at gøre. er der nogen grund til at i ike vil bruge terrasse døren derhjemme? Det er ikke underligt at han ikke laver nget når han er et fremmed sted - hvalpe vil sjældent sætte sig et sted hvor den er lidt utryg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret September 20, 2012 Rapporter Share Besvaret September 20, 2012 Carla har været passet hos mine forældre idag, og på trods af en mild blærebetændelse, har hun gået mod terrassedøren HVER gang hun skulle tisse.. og siddet pænt og ventet til de lukkede døren op! Så tænker den forundrende mor.. hvorfor gør hun dog ikke det derhjemme??? :hmm: Kan det være fordi vi prøver at lære hende at gå til bryggersdøren (som ikke er synlig inde fra stuen af), istedet for til terrasse døren? Jeg forstår det ikke Tror helt bestemt det er fordi han ikke kan se døren! Prøv at lær hende at gå mod terrassedøren, så tror jeg hun hurtigt vil fange den! Det der gør det bedre med den dør er at hun bliver "påmindet" om det hver gang hun ser døren... Er døren der ikke er det først når hun VIRKELIG skal tisse hun komme ri tanke om det, og så er det ofte for sent hvis I ikke er supe rhurtige! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Thor isbjørn Besvaret September 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 20, 2012 Det er ikke underligt at han ikke laver nget når han er et fremmed sted - hvalpe vil sjældent sætte sig et sted hvor den er lidt utryg i know:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Cricht Besvaret September 20, 2012 Rapporter Share Besvaret September 20, 2012 det lyder også lidt mærkeligt. når vi er fremmede steder henne, laver han aldrig noget, men går bare uroligt rundt. så ved vi selvfølgelig at han skal ud. men jo, det kan da godt være noget med terasse døren at gøre. er der nogen grund til at i ike vil bruge terrasse døren derhjemme? Nej ikke specielt nogen vigtig grund, det var egentlig mere en praktisk foranstaltning, at lære hende at bruge bryggersdøren da det ville være herligt praktisk om vinteren når hun er beskidt og snasket (i forhold til midt på stuegulvet ) Men hey - Hvis terrassedøren kan få hende renlig tidligere så er det da den vi bruger! :5up: Tror helt bestemt det er fordi han ikke kan se døren! Prøv at lær hende at gå mod terrassedøren, så tror jeg hun hurtigt vil fange den! Det der gør det bedre med den dør er at hun bliver "påmindet" om det hver gang hun ser døren... Er døren der ikke er det først når hun VIRKELIG skal tisse hun komme ri tanke om det, og så er det ofte for sent hvis I ikke er supe rhurtige! Ja I har nok ret, jeg havde bare slet ikke skænket det en tanke.. Operation renlighedtrænings-ved-terrassedøren er hermed gået igang :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Thor isbjørn Besvaret September 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 20, 2012 Nej ikke specielt nogen vigtig grund, det var egentlig mere en praktisk foranstaltning, at lære hende at bruge bryggersdøren da det ville være herligt praktisk om vinteren når hun er beskidt og snasket (i forhold til midt på stuegulvet ) Men hey - Hvis terrassedøren kan få hende renlig tidligere så er det da den vi bruger! :5up: Ja I har nok ret, jeg havde bare slet ikke skænket det en tanke.. Operation renlighedtrænings-ved-terrassedøren er hermed gået igang :banan: held og lykke. og hold kæft hvor ser hun bare for nuttet ud!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts