Museklik Skrevet September 25, 2012 Rapporter Share Skrevet September 25, 2012 Nu har jeg i måneder brokket mig over Freyas manglende appetit... Og nu (måske efter sterilisationen?) er det vendt. Hun er blevet SÅ madglad, tømmer tallerkenen på 1 minut, ser søgende efter mere og leder efter mad... Fra 8-9 mdr. fik hun ca. 3% af kropsvægetn (350 g). Fordi hun ikke spiste mere, og jeg gad ikke smide ud hver dag. Nu når hun er 1 år skal hun jo egentligt ned på 200 g OG have en faste dag. Men fordi hun har spist "for lidt" fortsatte vi med 300 g i stedet for de 200g (efter aftale med forhandleren). Vi har delvist indført fastedag. Delvist fordi hun er SÅ sulten! Hun får stadig godbidder ved træning og får lov at søge en kyllingepølse i småstykker i haven. Mine spørgsmål går på: Jeg vejer hende jævnligt og hun ligger meget stabilt vægtmæssigt (er lige tilpas på knap 10 kilo). Skal jeg så ikke fortsætte med 300g? Jeg læste at nogen tilsatte grønt til maden for at strække det. Er det kogt eller råt? Kan man bare tage en frostgrønt? Jeg arbejder meget på ikke at synes det er synd for hende at være sulten (en "rigtig" hund er vel altid sulten?!) og ikke give al muligt ved siden af (men det er svært, når jeg er vant til en kostfornægtende hund) og det skal jeg vel fortsat? Skal jeg fortsætte "fastedagen" eller skal den være reel faste? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 25, 2012 Rapporter Share Besvaret September 25, 2012 Jeg ville fortsætte med det, indtil hun tager på (hvis hun gør det). Og så bare sætte det lidt ned. Fastedag ville jeg ikke, hvis hunden ikke selv beder om det. Grønsager har jeg givet både kogt og rå, jeg kværner dem i foodprocessoren og ja, du kan sagtens købe frosne grønsager:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kirsten90 Besvaret September 26, 2012 Rapporter Share Besvaret September 26, 2012 Hvor er det da dejligt at hun endelig spiser! Min kastrerede hund er også særdeles madglad, og jeg troede det var løgn da min barfforhandler sagde jeg skulle prøve at lade ham æde til han selv sagde fra. I lang tid turde vi ikke give "slip" af frygt for at han konsekvent ville overæde og tage på, men efter han én gang fik 450 gram i stedet for de normale 250 virkede han mæt i 2 dage!! Og hvis din hund trives på en større portion end de fleste uden at forøge sin vægt, så er det jo helt okay. Vi plejer at fodre et større måltid dagen inden faste og så stadig give morgengodbid (tørret kød) og træningsgodbidder. Vi har forsøgt med fuldstændig faste, men Futte kunne ikke med at have helt tom mave - og der VAR synd da han i desperation begyndte at spise papir. Senere, når jeg sidder ved min computer, vil jeg prøve at finde en artikel som min forhandler viste mig om at lade dyret selv sige fra med mad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret September 26, 2012 Rapporter Share Besvaret September 26, 2012 Vej!!! og vej meget meget tit, for lige pludslig vender det og alt sætter sig direkte på sidebenene. Det er meget nemmere at holde den slanke linie, end at slippe af med overvægt. Kirsten90's forslag vil jeg ikke anbefale, det er afprøvet et par gange herhjemme (ved uheld!!!) og ingen af mine, hverken intakte eller neutraliserede kan finde ud af at sige fra, hver gang er det gået helt over gevind (æde, ørle, æde ørl, æde mere, ørle.....mavepine i flere dage) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kirsten90 Besvaret September 26, 2012 Rapporter Share Besvaret September 26, 2012 Vej!!! og vej meget meget tit, for lige pludslig vender det og alt sætter sig direkte på sidebenene. Det er meget nemmere at holde den slanke linie, end at slippe af med overvægt. Kirsten90's forslag vil jeg ikke anbefale, det er afprøvet et par gange herhjemme (ved uheld!!!) og ingen af mine, hverken intakte eller neutraliserede kan finde ud af at sige fra, hver gang er det gået helt over gevind (æde, ørle, æde ørl, æde mere, ørle.....mavepine i flere dage) Øv, sikke trist! Tænker om det for dine kan gøre en forskeld at de er i flok - Og der derfor er andre klar til at æde ens mad hvis man ikke selv gør det? Her er artikler: Hvor meget og hvordan BARF hund og kat - Hundeopskriften Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts