Hop til indhold

Bider i sit eget ben?


NickiA
 Share

Recommended Posts

har lidt bekymringer over at Aya har en tendens til at ligge og gnave i sit ben når hun slapper af, har prøvet at give hende noget andet at bide i men når hun først er begyndt er det svært at få hende til at lade være.

 

Det er en adfærd som både opdrætter og jeg allerede spottede da hun boede hos opdrætter.

Hvad kan jeg gøre? og er der overhovedet noget der kan gøres?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan 'gnaver'?

 

For tror det er ganske normalt hvis hun bare tygger lidt, det gør de jo hvis det klør :-)

 

Carla finder det vist tit ganske hyggeligt at ligge og gnave lidt i sit eget ben og/eller hale.. Selvfølgelig ikke i laaang tid af gangen, men bare når hun ikke lige kan finde andet at tygge i og hun får besked på at hun altså ikke må bide i os :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en højst sandsynligt en neurologisk "fejl". Den ses tit ved Cavalier-racen. Kraniet er jo ikke helt stort nok til hjernen, hvilket kan medføre nogle neurologiske udfald. De føler de klør og bider derfor. Mine svigerforældres gamle cavalier gør det også en del, og når det er rigtig slemt, så smører vi noget lokalbedøvende på foden, for at få hende til at stoppe - hun kan godt bide sig selv helt til blods :( Hun gør det mest om aftenen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har netop været til dyrlægen i dag, da Tulle de sidste par dage har slikket/bidt i sin ene pote på bagbenet.

Det viste sig, at hun havde betændelse ved den ene negl/klo inde mellem tæerene. Så den står på pencillin og sæbebade.

 

Hellere til dyrlæge en gang for meget end en gang for lidt!

 

God bedring med hende :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...