Hop til indhold

Uartighed bærer straffen i sig selv


Umulia
 Share

Recommended Posts

Vinnie og jeg er lige kommet hjem fra en lidt for sjov gåtur, hvor vi var lidt uartige :oops:

 

Det første der skete var, at vi gik forbi en række små træer, som Vinnie absolut skulle løbe i zigzag mellem - ikke så smart i flexline :stupid:

Men så fik mor her den "geniale" idé, at man jo bare kunne slippe håndtaget, så ville linen nok løbe ind af sig selv. Det gjorde den også - med en rasende Vinnie efter sig, for hun var sikker på at det var et lille sort dyr, der forsøgte at undslippe. Kort fortalt, det blev til et par ekstra omgange om træerne i Bugs Bunny stil ;-)

 

Når Vinnie først er kørt op, er hun lidt svær at få til at falde til ro igen, og så begik den "kloge" ejer endnu en fejl. Vi kom til en stubmark, og der tænkte jeg at det er jo søndag, der er ingen på arbejde på gården, og det er for tidligt til at der er rådyr ude - og bukkejagten starter i morgen, så det er sidste chance hvis Vinnie skal nå at løbe løs (jeg er altid bange for at en nærsynet jæger forveksler hende med et dyr :genert:).

 

Jeg slap hende altså løs, og hun galopperede ud over stepperne, til nærmeste markskel, hvor jeg tænkte at hun nok ville snuse lidt. Det gjorde hun også, men pludselig var hun væk i det høje græs, så jeg satte straks kursen mod skellet medens jeg kaldte på hende.

Hun dukkede op omme på den anden side af skellet, og det så ud som om hun meget gerne ville komme tilbage, men af en eller anden grund turde hun ikke gå over skellet, så hun løb frem og tilbage på den anden side.

Da jeg kom derhen, så jeg at der var en dyb afvandingsgrøft. "Klåååååg", som jeg jo åbenbart er i dag :oops:, tænkte jeg, at når hun var hoppet over én gang, kunne hun vel gøre det igen, så jeg blev ved med at kalde. Vinnie tog mod til sig og sprang - og landede i grøften med et hyl :shock:

 

Den var vel 1 1/2 meter dyb, med helt lige sider, så hun kunne ikke komme op selv, og jeg måtte sætte mig ned og trække hende op ved forbenene. Trods alt godt man har en høj hund :genert:

 

Hjem gik det igen, med en fuldstændig tilmudret Vinnie, som absolut ikke ville ind i brusekabinen, så vi måtte bruse i hele badeværelset :stupid:

 

Heldigvis ser det ud til at hun ikke har slået sig. Det var min første tanke da jeg hørte hylet, men det har sikkert været forskrækkelse. Hun går i hvert fald normalt og virker meget tilfreds med turen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Af årsager, der burde fremgå klart af denne tråd, har jeg sjældent kamera med når jeg går med Vinnie. Der er brug for fuld koncentration bare for at komme fra A til B ;-)

 

Aj hvor er du bare egoistisk! :P

Dengang min hund var smurt ind i sirup sørgede jeg for dokumentation før (også mens) dyret blev vasket.

Man må tænke på sine medmennesker!

Link til indlæg
Del på andre sites

Aj hvor er du bare egoistisk! :P

Dengang min hund var smurt ind i sirup sørgede jeg for dokumentation før (også mens) dyret blev vasket.

Man må tænke på sine medmennesker!

 

Ja, du har selvfølgelig ret. Jeg burde have ladet Vinnie stå nede i grøften medens jeg spurtede hjem efter kameraet på mine små tykke ben. Det gør vi næste gang jeg sætter hendes liv på spil ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...