Hop til indhold

Blærebetændelse?

Novah
 Share

Recommended Posts

Her til aften har vi været ude en del gange og tisse den lille fyr af og jeg synes altså han tisser rigtig meget :hmm:

Han plejer slet ikke at tisse i sjatter og det har han gjort i de sidste timer :vedikke: Der har intet været hele dagen, det er først kommet her efter aftensmaden... Og for lidt siden tissede han på gulvet i stuen. Det var måske max 10 min. siden vi havde været ude... Der var ikke blod i det han tissede på gulvet.

Suk, alle de bekymringer for min lille basse :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, et godt bud kunne være blærebetændelse. Ring til dyrlægen og spørg om du kan samle tis op med vat og få det undersøgt. Det er SÅ meget nemmere end med et bækken:-)

Tak, jeg ringer til dem i morgen tidlig og hører dem ad...

Hvad hulan kommer blærebetændelse af? Kan det være fordi han er blevet kold eller? :hmm:

Arhmen alle de spørgsmål altså :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, jeg ringer til dem i morgen tidlig og hører dem ad...

Hvad hulan kommer blærebetændelse af? Kan det være fordi han er blevet kold eller? :hmm:

Arhmen alle de spørgsmål altså :mrgreen:

Ved bakterier i urinvejene. For mit eget vedkommende fik jeg det første gang lige da jeg havde mødt min mand:mrgreen: Blev så quizzet i antallet af stillinger, hyppighed for ehmmmmm..... knald og hvorvidt jeg "tømte" bagefter:lol:

Satser på at biffen nok bare har haft dilleren for tæt på jorden eller noget. Kulde kan dog også udløse det:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder på en prik som den situation vi var i for halvanden uges tid siden med Carla.

Hun tissede en million gange på dag, små sjatter, og også LIGE når vi var kommet ind ude fra haven af.

Vi reagerede med det samme og tog hende til dyrlægen næste formiddag med en urinprøve. Det var en meget mild form for blærebetændelse fordi vi gudskelov tog til dyrlægen med det samme, så hun kunne nøjes med et skud antibiotika for at sætte tingene igang, og derefter en halv pille (kan ikke huske navnet) 2 gange dagligt i en uge. Allerede dagen efter var alt tilbage til normalen :5up:

(Det komiske i hele situationen som jo var synd for vores lille mus, var da min kæreste kravlede på alle fire med et decilitermål bagefter hende ude i haven for at få en urinprøve :sjov: Carla ville i starten slet ikke tisse og blev ved med at vende sig om efter ham og glo på ham som om hun ville sige "hør mester, hvad er det liiiige du laver hver gang jeg prøver at sætte mig og tisse??! :hmm:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har talt med dyrlægen i dag ved middagstid og han ville ikke se os endnu... Han mente at bøffen har været kold og at det var derfor han tissede så meget i de timer :roll: Vi skulle bare henvende os hvis det kom igen.

Der har intet været siden i går aftes, hvor han blev tisset af for natten ca. kl. 22... Han sov til kl. 4.30, hvor vi lige var ude og vride bananen og så blev han lagt igen og sov til 7.15 :klap:Hele dagen i dag har været som normalt...

Så jeg tænker at det måske har været lidt kuldepåvirkning :confused: Han stikker i hvert fald hele tissetøjet ned i græsset, når han tisser :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Taiki fik blærebetændelse, hans hvalpemave var helt bar og han var vinterhvalp.

Så hold øje med det.

Tak :kys:

Jeg holder et skarpt øje med ham og han får ikke lov at slæbe sig igennem det våde græs så længe ad gangen... Og hvis vi er ude længere ad gangen, så får han en trøje på :lol:

Der har intet været siden jeg oprettede tråden - heldigvis :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber det ikke, banke under bordet osv.

Jeg er totalt pylret med Taiki, han må ikke lægge sig på det kolde fortov osv. Men han havde også så mange smerter dengang, at da dyrlægen mærkede ham på maven, så skreg og græd han. Han fik smertestillende injektion og smertestillende piller til senere, samt antibiotika imod betændelsen. Og pludselig var han en glad og rørig hund igen, uden at jeg egentlig havde opdaget at han ikke var det pga. smerter.

Min samvittighed var sort som kul. :???:

Så nu er jeg pylret, selvom han for længe siden har fået pels over det hele. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber det ikke, banke under bordet osv.

Jeg er totalt pylret med Taiki, han må ikke lægge sig på det kolde fortov osv. Men han havde også så mange smerter dengang, at da dyrlægen mærkede ham på maven, så skreg og græd han. Han fik smertestillende injektion og smertestillende piller til senere, samt antibiotika imod betændelsen. Og pludselig var han en glad og rørig hund igen, uden at jeg egentlig havde opdaget at han ikke var det pga. smerter.

Min samvittighed var sort som kul. :???:

Så nu er jeg pylret, selvom han for længe siden har fået pels over det hele. :mrgreen:

Nårh stakkels Taiki :???: Det er så synd når de er syge... Husker så tydeligt en af de første gange vores gamle hund var syg, det var så forfærdeligt :cry:

Jeg er super opmærksom på bøffen og der har heldigvis intet været siden :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites