Hop til indhold

Sif halter, men virker ikke til at have ondt


Gæst MarieF
 Share

Recommended Posts

I går eftermiddags på gåtur opdagede jeg, at Sif halter periodisk på det højre bagben. Dvs. hun støtter ikke ordenligt på benet, og laver nogle underlige flyvende bevægelser på benet. Jeg får hende sat ned, og undersøger pote og ben så godt som jeg kan (vi er midt i et sti-system). Hun synes det er noget underligt noget jeg laver, men virker overhovedet ikke generet af, at jeg gør det.

Da jeg kommer hjem kigger min kæreste og jeg i fællesskab på hende igen, og hun virker slet ikke generet, og der er ikke noget at se på pote/ben. Han laver nogle søge-øvelser med hende på græsset senere, og går aftentur med hende inden vi skal i seng. Han siger her, at hun ikke halter. Vi snakker derfor om, at det kan være hun bare har trådt forkert og derfor har haltet.

 

Jeg gik så med hende her til morgen, hvor hun igen halter. Jeg kan mærke, at jeg er ret bekymret nu, for der er jo noget galt, når hun halter - også selvom hun ikke virker til at have ondt. Hun aflaster jo et eller andet :???:

 

Har I nogle bud på, hvad jeg kan gøre for at tjekke hende? Og er det noget jeg skal ringe til dr. dyr om, eller skal jeg se det an? Hun virker som sagt slet ikke generet af det, og løber op og ned af trapper, hopper op i sofaen, og har ingen reaktion på, at vi rører ved pote/ben mv.

Link til indlæg
Del på andre sites

hun kan sagtens have forstrukket noget, så jeg ville måske lige se det an et par dage. undersøg også hendes pote rigtig grundigt, det kan jo være en knækket negl eller et splint el.lign. hvis det fortsætter sådan lidt on/off, ville jeg klart tage til dyrlæge, det kan jo f.eks. være patella luxation, som mange små hunde har, og som netop kan give on/off-halten, fordi knæet er lidt ustabilt. god bedring med hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok ligefor en sikkerheds skyld kontakte dr. dyr og høre hvad han mener. Det behøver jo ikke, at stamme fra poter/ben men kan komme højere oppe fra. Det kan også bare være en muskel, der er blevet forstrukket, men få det hellere undersøgt. Så har man også fred i sjælen i stedet for, at gå og bekymre sig om, hvad det kan være.

 

Og god bedring med hende :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når en hund halter - så har den ondt. Det kan være, at knæskallen er hoppet ud for derefter at gå på plads igen. HUsk at bede dyrlægen om at tjekke for patella luxation.

 

^^ Det er lige præcis det, som jeg også har sagt til min kæreste - der er jo noget, som hun forsøger at aflaste!

Med at hun ikke har ondt, mener jeg også bare, at hun ikke brokker sig på nogle måder, når jeg tjekker hendes poter, hendes hofter, rører ved hendes ben osv. Hun har ingen rifter eller noget.

 

Jeg snakker med den anden halvdel om det, når han kommer hjem lidt senere. Vi skal til dyrlæge på mandag, men kan være, at vi kan få tiden rykket frem.

 

Tak for jeres svar :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har lige været i løbetid ikke?

 

Nogen tæver kan have lidt vrøvl med ledene i forbindelse med løbetid uden at det betyder noget derudover. Før, under eller efter.. Bare så i har det med i tankerne også..

 

Ellers ja tjek negle og føder, og mellem trådepuderne.. Der sætter sig også ting og sager indimellem

 

Og ellers god bedring til hende, jeg håber at det er ingenting :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar herinde :) Vi valgte at se det an over de næste dage, da vi tirsdag havde haft hende løs, hvor vi havde øvet indkald. Her løb hun noget mere, og noget hurtigere end normalt, så tror hun har forstrukket noget/vredet om eller lignende. Hun halter dog stadig, så vi får dyrlægen til at undersøge det mandag, og aflaster hende indtil da. Hun virker enormt upåvirket af det, men er jo godt klar over, at hun har ondt, når hun halter. Hvis hun får lov, vil hun dog tonse lige så meget som hun plejer, når hun kommer ud på græsset - også selvom hun halter imens. Prøver selvfølgelig at minimere tonseri, men synes, at det er lidt underligt :gruble:

 

Jeg er ret nervøs for dyrlægebesøget. Håber godt nok bare, at hun har forstrukket noget :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...