Hop til indhold

Markerer din hund ved hjælp af analkirtlerne?


Lonny
 Share

Har du set din hund markerer med sekret fra analkirtlerne?  

15 stemmer

  1. 1. Har du set din hund markerer med sekret fra analkirtlerne?



Recommended Posts

Afledt af denne tråd http://www.hunde-forum.dk/debat/34561-markering-og-analkirtler.html opretter jeg lige en afstemning :mrgreen:

 

Jeg har nu oplevet et par gange at Luna, i stedet for at urinmarkerer, afsender en lille stråle fra analkirtlerne. Det vil sige at når hun sætter sig for at markere (man kan tydelig se forskel på dette og almindelig tisseri), så tisser hun nogen gange, men andre gange udsender hun en lidt mørkere stråle som så kommer fra analkirtlerne.

 

Ifølge min dyrlæge, så er dette ganske normalt, men jeg har altså ikke rigtig hørt om det før, så derfor denne afstemning.

 

Så, har du oplevet at din hund laver en markering ved hjælp af sekret fra analkirtlerne i stedet for tis?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu blev jeg helt bekymret for om jeg havde udtrykt mig forkert over for dyrlægen, og derfor havde fået det forkerte svar :genert:

 

Så jeg ringede lige igen og skar det ud i pap (:blink:), og igen var svaret "det kan de sagtens, og det er der ikke noget unormalt i", så den er god nok, selvom det da undrer mig at ingen andre herinde har oplevet noget lignende :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke bemærket det og ved ikke præcist hvordan det set ud, så jeg har stemt, at jeg ikke ved det :-)

 

Nu er Luna jo en tæve, og når hun sætter sig for at tisse er hendes mås næsten helt nede ved jorden. Men når hun markerer hæver hun lige måsen lidt mere end når hun bare tisser, og så kommer der en ganske lille stråle tis ud.

 

Når hun har markeret ved hjælp af sekret fra anal kirtlerne, så har hun gjort præcis som hvis hun ville markere med tis, men den stråler jeg ser komme ud, den er mere mørk i det. Men lige som ved markering med tis, så kommer der bare lige en enkelt lille stråle, og så er hun ellers færdig.

 

Så det jeg bemærker er at den væske der kommer ud af hende er noget mørkere end når det er tis. Når hun markere ved hjælp af tis, så ser jeg rent faktisk ikke væsken fordi det er så lidt hun tisser, men fordi væsken fra analkirtlerne er noget mørkere, så lægger jeg mærke til den.

 

Hjalp den forklaring?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er Luna jo en tæve, og når hun sætter sig for at tisse er hendes mås næsten helt nede ved jorden. Men når hun markerer hæver hun lige måsen lidt mere end når hun bare tisser, og så kommer der en ganske lille stråle tis ud.

 

Når hun har markeret ved hjælp af sekret fra anal kirtlerne, så har hun gjort præcis som hvis hun ville markere med tis, men den stråler jeg ser komme ud, den er mere mørk i det. Men lige som ved markering med tis, så kommer der bare lige en enkelt lille stråle, og så er hun ellers færdig.

 

Så det jeg bemærker er at den væske der kommer ud af hende er noget mørkere end når det er tis. Når hun markere ved hjælp af tis, så ser jeg rent faktisk ikke væsken fordi det er så lidt hun tisser, men fordi væsken fra analkirtlerne er noget mørkere, så lægger jeg mærke til den.

 

Hjalp den forklaring?

 

 

Jeps, men syntes stadigvæk ikke at jeg har bemærket det :hmm:

Min har kun tømt sine anal kirtler selv under en rigtig grim forskrækkelse.... hold da op det stank som en i h.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Har stemt "ved ikke"...men det er fordi Victoria gør ikke...

 

Pablo derimod, han gør det så vidt jeg ved ikke, men til gengæld skider han så mange gange han kan på en tur(uanset hvad foder han er på)..og jeg tænker nogle gange "det må da svie noget så forfærdeligt til sidst"...:mrgreen:...og der fik jeg at vide at de også kan markere sig sådan, om det er rigtigt ved jeg ikke...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Bliver nødt til at spørge, lugter det ikke frygteligt?

 

 

haha...jo analsnavs lugter lidt af en blanding af rådden fisk og selvdøde dyr...:mrgreen:

 

min mor har en veninde der altid bare kommer brasende...Pablo har givet hende et sprøjt engang fordi hun bare brasede ind mens vi var på besøg...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver nødt til at spørge, lugter det ikke frygteligt?

 

Nu plejer jeg jo ikke at stikke hovedet ned for at finde ud af om det stinker :blink:

 

Så jeg ved rent faktisk ikke hvordan det lugter, det foregår jo udenfor så vind, afstand oa. gør at jeg ikke bemærker lugten.

 

Men det kunne da rent faktisk være at jeg skulle prøve at snuse efter næste gang, sådan bare for min egen nysgerrigheds skyld :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu plejer jeg jo ikke at stikke hovedet ned for at finde ud af om det stinker :blink:

 

Så jeg ved rent faktisk ikke hvordan det lugter, det foregår jo udenfor så vind, afstand oa. gør at jeg ikke bemærker lugten.

 

Men det kunne da rent faktisk være at jeg skulle prøve at snuse efter næste gang, sådan bare for min egen nysgerrigheds skyld :hmm:

 

Vil vitterlig ikke anbefale det :badr: Har været ved at sige ulrik da jeg oplevede lugten selv..

Link til indlæg
Del på andre sites

I går aftes fik Luna så den store undersøgelse, men lommelygte og det hele :genert:

 

Jeg skulle jo lige være helt sikker på at der ikke var noget galt med hende, men jeg så ingen rødmen eller hævelse, så jeg tror bare at Luna igen, igen er en speciel hund der gør tingene på sin helt egen måde :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...