Hop til indhold

At være særlig følsom...

Gæst Calla
 Share

Recommended Posts

Idag har jeg været med Calla hos Dr. dyr og gi hende en indsprøjtning.

Men, nu hvor vi er kommet hjem igen piver hun over "ingenting" hvis man trykker bare lidt for hårdt når man bær hende, og ellers bare gange hvor der er sket intet hvor hun bare piver, piver og piver.

Kan det evt. gøre ondt på hende?

Nu sidder jeg bare og nusser hende, og prøver at få hende mere tryg.

Har i nogle idéer? :( Jeg siddder selv og næsten tuder grundet hendes kraftige piveri :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Nå okay - hun er blevet vaccineret mod hundesyge, pavovirus mv.

Måske er hun lidt øm der hvor hun er stukket - kan du se om hun er hævet på stikstedet?

Hold øje med om der kan komme en allergisk reaktion - det gør der yderst sjældent - men det kan ske.

Nogle hunde bliver lidt mere trætte/sløve og kan få lidt dårlig mave.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun blev stukket i "Nakken"/Overgangen til ryggen og der ser ikke umiddelbart ud til at der er en hævelse.

Det kan meget vel være at hun er øm der, det er også et af de steder hun er mest "Følsom" men ellers vil jeg sige at hun er meget øm steder hun næsten ikke blev rørt andet end da Dr. dyr tjekkede hende igennem for at se om hun var sund.

Hun er også mere sløv end ellers, men det var jeg forberedt på da Dyrelægen gjorde mig klar på det.

Desværre spiser hun langt under halvdelen af sin mad, også.

Især da dyrelægen gjorde os klar på at hun var blevet fodret med for lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hun har det sikkert bedre i morgen - mine beagler kan også blive lidt mere sløve det første døgns tid efter.

Er det kun nu hun ikke spiser - eller er det sådan hver dag?

Måske skulle du/I overveje et foder skift eller måske supplere med lidt godt våd foder så hun kan få det hun har behov for. Det er jo vigtig hun spiser godt, når hun nu er hvalp

Link til indlæg
Del på andre sites

Det håber jeg da. :)

Hun spiser normalt meget hver dag, det er bare os, eller min mor der mente at hun ikke skulle blive for fed som hendes gamle hund fra da hun var barn (Selvom jeg fandt ud af at den var normalvægtig med undtagelse af da den var syg den sidste del af hendes liv).

Det ved jeg ikke rigtigt, vi har lige købt ca. 12 kg af foderet. Det kan godt være at vådfoder vil være godt, skal nok tale med min mor lidt om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det er i hvert fald vigtig mens hun er hvalp, at hun får al den energi hun skal have for at kunne vokse og udvikle gode knogler, led og sener. Når hun er udvokset kan I jo skifte til et foder med mindre fedt indhold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine er en gang blevet vaccineret i bagbenet, et par timer efter var hun lam i benet og kunne ikke gå, men skreg af smerte (jeg tog hende i bad og brusede med koldt vand, det hjalp), nu bliver hun vaccineret i ryggen og har meget, meget ondt bagefter (ingen allergisk reaktion). Nogle hunde er bare mere følsomme :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er aldrig blevet vaccineret for parvo og den slags, men da jeg fik rabiesprogrammet efter bid fra flagermus (don't ask), fik jeg stor medfølelse med de hunde, der skal igennem det samme.

Jeg er totalt cool, er f.eks. lige blevet drænet i knæet med et smil hele vejen (omend lidt stift), men for helvede det gjorde nas at få rabiesvaccinationen, det snurrede i hele armen og min læge er ellers meget god til det.

Nogle vacciner er altså bare smertefulde og det kan opleves meget individuelt.

Derudover får man jo lidt af sygdommen sprøjtet ind, så man kan blive lidt halvskidt også, hvilket jo også kan gøre at hun piver.

Link til indlæg
Del på andre sites