Gæst Christian Riis Skrevet Oktober 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2012 Hej alle sammen. Jeg skriver til Jer, fordi jeg håbløst har brug for jeres hjælp. Tidligere har en gæst ved navn Diana her inde på siden, skrevet et indlæg omkring hendes Welsh Corgi Cardigan på 11 uger, som ikke ville gå tur. Jeg har præcis samme problem, men min hund er bare 18 måneder, og af racen Dogue de Bardoux og af hunkøn. Frida vil gerne gå 10-20 meter, men så lægger hun sig ned og vil tilbage. Jeg har prøvet at lægge ruten om til alle veje ud fra mit hus. Venstre, højre, den anden side af gaden - men intet virker. Jeg har prøvet at sidde og age hende, leget med legetøj, lokket med godbider, prøvet at trække hende og vente i 45 minutter i øs regnvejr, men absolut intet virker! Hun er så glad når jeg henter hendes halsbånd (har også prøvet med sele), så jeg tror ikke det er fordi hun ikke vil ud. - Hun blev færdig med sin løbetid for en måned siden, og der var der hendes adfærd ændrede sig... Jeg håber I vil tage jer tid til at svare, fordi jeg er løbet tør for idéer og jeg kender til vigtigheden I, at hun får fysisk stimuleret sig. - det er jo en stor hund. Mange krydsede fingre her fra. / Christian Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Oktober 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2012 Hej, Jeg flytter lige din tråd ned under "adfærd", hvor der er større chance for, at folk ser det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Christian Riis Besvaret Oktober 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2012 tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2012 Hej, hvis det er rigtigt forstået at hun ændrede adfærd for en måned siden da hun kom i løbetid, så kan hun nu være falsk gravid og derfor trygheds søgende og vil ikke væk fra hjemmet. EN test for dette kunne være om du kan presse mælk ud af patterne.? Eller om hun roder meget rundt i sin kurv, eller passer indbildte hvalpe.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Oktober 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2012 Hej Christian. Hvordan var hun før løbetiden? Skete der noget under løbetiden som gav hende dårlige oplevelser? Kender hun betydningen af ordene "gå tur"? Du skriver at hun er glad når du henter halsbåndet og at du har prøvet at være tålmodig (oven i købet i regnvejr:-)). Har du bil? Og dermed mulighed for at køre et andet sted hen og lufte et par dage? Alternativt må du for alvor prøve med tålmodighed. Tag en dag hvor du har fri og masser af tid. Tag vand med til jer begge, og pak nogle RIGTIG lækre godbidder (kogt lever, stegt bøf, tunguf eller hvad der virkelig tænder), og prøv at lokke hende frem med godbidder. Kast en godbid en halv meter frem når hun stopper og masser af ros og en ekstra godbid når hun flytter sig. Husk at du skal være helt afslappet, for den mindste irritation smitter af på hende. Når hun tager et par skridt på eget initiativ, skal du rose med glad, lys stemme og give 5-7 godbidder (en af gangen). Du må gerne småsludre med hende, men ikke i en ynkende eller trøstede tone. Håber du får løst problemet:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Oktober 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2012 Har hun været vant til at gå ture før - og gerne villet det - eller har hun været vant til kun at blive luftet i haven ? har hun haft nogle ubehagelige oplevelser på sine gåture ? er hun undersøgt for evt smerter hos dr,dyr ? HD feks,? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts