Hop til indhold

Sygdom hos min nye hvalp-evt.reaktion på pencillin.

Gæst Familien med mange dyr
 Share

Recommended Posts

Hej Alle.

Min nye hvalp på 10 uger... er sat i behandling for en slem blærebetændelse :( jeg syntes at han er små hævet ved øjnene samt en smule over snuden. Han spiser godt, og virker ellers ok. Han tisser stadigvæk en del, dog lugter hans urin ikke så meget mere. Nogen der har oplevet sådan en reaktion ved pencillin behandling...? Han fik tabl. til 10 dage.

Kh Linea :):-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det Clavubatin han får ?

Mine har fået det flere gange, også mod urinvejsinfektioner, uden allergiske reaktioner, men det kan som al mulig anden medicin give allergiske reaktioner.

Bivirkninger:

Milde gastrointestinale symptomer som diarré, kvalme og opkastning kan forekomme efter indgift af lægemidlet. Allergiske reaktioner (hudreaktioner, anafylaksi) kan undertiden forekomme.

Ellers så ring og snak med dyrlægen, om han måske skal have noget andet i stedet for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal i ha :) med 3 hunde og mange år`s erfaring, når jeg selv skal sige det....:engel: vil jeg jo hellere ikke male fanden på væggen, da han jo ellers er fræk og frisk nok :vuf:. Men ja , det er korrekt at han får Clavubactin 50 mg gange 2 i 10 dage :) jeg opdagede at der var noget galt da han tissede mere end normalt, og det stank som et "plejehjem" :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites